2025-01-07, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
”Tror” är verkligen nyckel ordet här

Om du vet kan ju du lägga upp länkar! Skärmdumpar mm. Du lägger ju inte upp någonting men påstår mest av alla. Jag väntar fortfarande på klippet från LD ”enormt musikaliske son” och lite annat smått och gott.

Eller är du som LD. Hon har publicerat och påstått saker på nätet i säkert 10 + år. Och sitter tex offentligt och pratar om hur besviken hon är på Oskars familj.

Men om någon här ens antyder att Oskar ha pratat med en vän och allt som hon säger inte är 100 % hennes version verkar du och hon flyga i taket.

En regel för LD och krambakter. En för resten av mänskligheten

Var är dina skärmdumpar?
Citera
2025-01-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Om du vet kan ju du lägga upp länkar! Skärmdumpar mm. Du lägger ju inte upp någonting men påstår mest av alla. Jag väntar fortfarande på klippet från LD ”enormt musikaliske son” och lite annat smått och gott.

Eller är du som LD. Hon har publicerat och påstått saker på nätet i säkert 10 + år. Och sitter tex offentligt och pratar om hur besviken hon är på Oskars familj.

Men om någon här ens antyder att Oskar ha pratat med en vän och allt som hon säger inte är 100 % hennes version verkar du och hon flyga i taket.

En regel för LD och krambakter. En för resten av mänskligheten

Var är dina skärmdumpar?

Krambakter blir så arg när man pratar om LDs otrohet mot O 😀
Eller när man pratar om att LD borde säkrat sin egen ekonomi
Citera
2025-01-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thekrash
Krambakter blir så arg när man pratar om LDs otrohet mot O 😀
Eller när man pratar om att LD borde säkrat sin egen ekonomi

Eller om man pratar om att hon borde jobba, inte sprida hat etc….

Men det är Oskars m familj hon stör på sig mest. Så håller hon med LD om att man inte behöver jobba om man är lat och blir försörjd av exet.
Citera
2025-01-07, 20:31
Medlem
Citat:

Men det är Oskars m familj hon stör på sig mest. Så håller hon med LD om att man inte behöver jobba om man är lat och blir försörjd av exet.

LD och Krambakter verkar ha gemensamt att de inte förstår att de flesta måste jobba för att säkra sin EGEN ekonomiska framtid.
Ibland vill man inte gå till jobbet, men man måste för att det lönar sig. Det är skitjobbigt att plugga och göra tentor. Men det lönar sig för en själv. Man måste harva igenom ett körkort även om man flunkar första och andra uppkörningen för att det lönar sig i längden att ha körkort. LD hade garanterat den ekonomiska möjligheten att både plugga och ta körkort i typ 15 år.

Jag tycker också det är intressant att O ska tänka på vem han pratar med och om vad. Vem orkar leva så? Och varför behöver inte LD följa samma regler?
Regler som ser ut så finns bara om det finns något att dölja. Det gör bara att jag tror ännu mer på att LD varit otrogen.

Dessutom är det ganska uppenbart att O och hans nya tjej är lyckliga tillsammans. De verkar tok-kära.
Senast redigerad av Thekrash 2025-01-07 kl. 20:37.
Citera
2025-01-07, 21:06
Medlem
Citat:

Typisk idiot som inte fattar att arbetslösheten är ett samhällsproblem och tror att outbildade 45-åringar som LD ens har en chans på dagens arbetsmarknad.

Men du löser säkert krisen genom att prata om att folk ”borde jobba”.
Citera
2025-01-07, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Typisk idiot som inte fattar att arbetslösheten är ett samhällsproblem och tror att outbildade 45-åringar som LD ens har en chans på dagens arbetsmarknad.

Hon är sämre än vilken 50 årig negergubbe som städar centralen som helst med andra ord.

Privilegierat drägg.
Citera
2025-01-07, 21:28
Medlem
Citat:

Hon kan mycket väl jobba som exempelvis personlig assistent men hon har sagt att hon vägrar att jobba med sådan yrken…..
Citera
2025-01-07, 21:49
Medlem
Citat:
Hon kan mycket väl jobba som exempelvis personlig assistent men hon har sagt att hon vägrar att jobba med sådan yrken…..

Finns ungefär några hundra tusen svenskar till som ”kan” jobba som personlig assistent, men tyvärr finns det inte jobb åt alla. Därav krisen med 8.5% arbetslöshet.

(Sen vill brukarna givetvis inte anställa PA som är obekväma med att vårda.)

Om hon är ”lat” gör varken från eller till när statistiken ser ut som den gör.
Citera
2025-01-07, 21:51
Medlem
Citat:
Finns ungefär några hundra tusen svenskar till som ”kan” jobba som personlig assistent, men tyvärr finns det inte jobb åt alla. Därav krisen med 8.5% arbetslöshet.

Hon säger själv att hon inte vill och att hon hellre låter räkningarna gå till Kronofogden. Så hon har inte ens försökt att jobba. Ibte heller tänker hon göra det. Jag tycker det är lat att inte ens försöka.
Citera
2025-01-07, 22:03
Medlem
Citat:

LD är väl 48 år.
Hon borde ha tänkt på det här i 30 årsåldern.
Kanske kanske min man och jag inte kommer hålla i hop för alltid? Kanske jag borde studera och deltidsjobba lite. Fundera på att skaffa sig personlig ekonomisk säkerhet och inte bara lita på den goa gamla mannen i äktenskapet. (Samtidigt som hon skriker HATA MÄN!)

Nu är skadan redan gjord och hon sitter och bölar offentligt vid 48 års ålder utan meriter.

Då får hon hugga i och söka de jobb som ingen annan vill ha. Eller agera entreprenör (hon är ju så oerhört smart och kreativ &#128517 och komma på en smart inkomstkälla.
Sånt är livet.
Senast redigerad av Thekrash 2025-01-07 kl. 22:21.
Citera
2025-01-07, 22:35
Medlem
Citat:

Då är ju frågan varför man är outbildad när man är snart 50 och har levt som försörjd i 20 år?
Varför man inte gick komvux? Alla andra småbarnsmammor som går komvux utan att ha en man som försörjer dem, hur gör de?
Hon vill jobba med marknadsföring, varför utbildar hon sig inte? Tycker hon att hon är bättre än alla utbildade för att hon har skrivit på en blogg?
Jag har svårt att förstå hur hon tänker. Jag är också frånskild med stor barnaskara och min ekonomi blev drastiskt sämre i och med skilsmässan. Då kavlade jag upp ärmarna och tog ansvar för mitt eget liv.
Citera
2025-01-08, 00:35
Medlem
Citat:

8,5% är den sammalagda arbetslösheten i Sverige. Men vill man hänvisa till den grupp LD tillhör, Sverigefödda kvinnor ålder 25-54 år kortutbildad (som det kallas när man inte ha fullständiga gymnasiebetyg) boende i närheten av tätort så är inte arbetslösheten 8,5 % utan lägre.
LD räknas som långtidsarbetslös men i den statistiken 8,5% så räknas även de som har varit arbetslösa i tre månader eller väntar på att börja arbeta för att de har fått ett jobb.

Om LD ansträngde sig och sökte alla de lågstatusjobben som ligger ute så skulle hon inte vara arbetslös länge till. Om hon dessutom kan visa att hon studerar till något samtidigt så är chanserna för att få ett jobb ännu större för denna svensktalande fysiskt friska dam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in