Citat:
Ursprungligen postat av
krambakter
Jag tycker nog att man ska vara lite försiktig med vem man pratar med om vad när man har barn tillsammans med en halv känd person med egen tråd på Flashback. Jag tycker man ska var försiktig även om frugan är helt okänd också eftersom att rykten sprids snabbt och barn inte ska behöva ta del av eller lida av föräldrars misstag. Att prata med nära vänner är inte samma sak som att prata med bekanta.
Att LD inte tagit reda på hur det ekonomiska ligger till kan ju bero på flera saker. Antagligen har hon trott att ägandet är gemensamt och då kan man ju fråga sig varför hon trott det och vad O fått henne att tro. Men hon är väl korkad som litat på den hon lever ihop med och älskar.
Men jag tror inte det här spelar någon roll. Om hon ville skilja sig så fanns det väl skäl till det och var har iså fall ekonomin med saken att göra? Menar du att hon skulle stannat kvar istället?
LD gapar - Alla män är svin, mer manshat till folket, dumpa din kille!
Samtidigt bygger hon upp hela sitt liv kring sin mans tillgångar och litar på att kärlek mellan en rik man och en hemmafru per automatik innebär en livslång ekonomisk säkerhet, utan att skaffa sig egen säkerhet i form av jobb eller utbildning.
Vem litar till 100% på att en man kommer försörja en kvinna resten av livet? Oavsett vad hon gör. Tydligen LD.
Tycker du att det verkar smart?
Om det inte ligger något i pratet om att LD varit otrogen så är det ju bara att skratta bort det som trams. Men om det ligger nått i det så är det väl LD som är onice som varit otrogen. Inte att O har pratat med en bekant om det.
Dessutom som fler sagt i tråden så har LD pratat om O på ett ganska onice sätt vid flera tillfällen. Tydligen på instagram och på andra ställen. Jag har personligen hör henne säga jävligt taskiga saker om O i bland annat Penntricket som hon hade med svägerskan och i den ännu mer pinsamma podden med grannen.
När LD blev konfronterad med det så sa hon att det bara var ett sätt de pratade på. Konstigt? För ingen har någonsin hört O prata så om LD.
Som vanligt med LD. Olika regler, där hon alltid anser sig gå fri från ansvar och skuld.