2025-01-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Ja Gud ja. Hon har sagt en hel del saker som rör Oskar även om hon inte explicit skrivit ut hans namn. Bland annat om hur hon första ggr träffade en man som visste hur han skulle använda kuken efter 40 års ålder (hon var över 40 alltså, säger inget om kukbäraren). Det skrev hon i threads innan hon bannades.

Sen är väl grunden till att de skiljs att hon var otrogen. Det råder delade meningar om det i tråden men jag tror på den varianten. Det är inte snällt att vara otrogen.

Sen, i den äldre bloggen kunde hon skriva en hel del hatiska saker om män generellt också.

Men tycker att Oskar förefaller vara ”the bigger person” och gå vidare med sitt liv. Det är ju LD som har fastnat och hon är enbart skuld till det själv.

Nej Ld skrev inte att hon träffat en man som kunde använda kuken. Hon skrev och insinuerade att hon med hjälp av ONANI insett att kvinnor inte får vaginala orgasmer pga män inte kan använda kuken. Stor skillnad även om det såklart antyder att Oskar inte gav henne just VAGINALA orgasmer.

Rykten om eventuell otrohet är inget som bekräftats eller uttalats av varken Oskar eller LD utan är ett rykte som uppstod här på Flashback av nån som påstår sig ha insikt. Så apropå att endera parten sprider elakheter om den andre, ligger det sanning i detta så är det ju ändå jävligt onice av Oskar att prata bredvid munnen om privata angelägenheter i den grad att det faktiskt hamnar på Flashback. Om man nu tror på att personen som skrev detta faktiskt känner Oskar.

LD har vid flera tillfällen bekräftat att det är hon som lämnat Oskar och inte vice versa.

Vem som är the bigger person eller vad som sker eller skett privat vet nog bara de inblandade om. Men att spekulera och anta utifrån personliga åsikter om personerna kommer sällan leda till sanningen.
Citera
2025-01-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
Nej Ld skrev inte att hon träffat en man som kunde använda kuken. Hon skrev och insinuerade att hon med hjälp av ONANI insett att kvinnor inte får vaginala orgasmer pga män inte kan använda kuken. Stor skillnad även om det såklart antyder att Oskar inte gav henne just VAGINALA orgasmer.

Rykten om eventuell otrohet är inget som bekräftats eller uttalats av varken Oskar eller LD utan är ett rykte som uppstod här på Flashback av nån som påstår sig ha insikt. Så apropå att endera parten sprider elakheter om den andre, ligger det sanning i detta så är det ju ändå jävligt onice av Oskar att prata bredvid munnen om privata angelägenheter i den grad att det faktiskt hamnar på Flashback. Om man nu tror på att personen som skrev detta faktiskt känner Oskar.

LD har vid flera tillfällen bekräftat att det är hon som lämnat Oskar och inte vice versa.

Vem som är the bigger person eller vad som sker eller skett privat vet nog bara de inblandade om. Men att spekulera och anta utifrån personliga åsikter om personerna kommer sällan leda till sanningen.

Nej, hon skrev om män som använder kuken. Efter jag är småsint nog att spara skärmdumpar så var det exakt det hon skrev. Sen har hon också skrivit om onani, men det är inte samma sak, eller samma tråd. Jag har även skärmdumpar på när hon skriver att Hamas är LBGTQ-vänliga, hånar israeliska kvinnor som utsatts för våldtäkt och lite annat smått och gott.

Jag har inte sett att LD skrivit att hon lämnat - och om du nu pratar att det är onice om att skriva om sånt då ska ju hon inte skriva om det.

Och om hon skriver om kukar, hur hon hatar män mm så har väl Oskar rätt att prata om otrohet. Med sina vänner och bekanta. Vilket han tydligen har och har rätt till.

Ska vi gå in på vem som har delat med sig mest på media om den andra parten så ligger LD sämst till, som vi båda vet.
Citera
2025-01-05, 17:10
Medlem
Hennes konto på Instagram verkar borta….?
Citera
2025-01-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaC75
Hennes konto på Instagram verkar borta….?

Ja, hennes konton har raderats två ggr. På grund av hatpropaganda. Nu verkar hon inte kunna komma tillbaka något mer. Du kan hitta henne på Patreon. Kanske TikTok?
Citera
2025-01-05, 19:40
Medlem
Citat:

Så LD får berätta offentligt för sina följare vad som händer privat mellan henne och O gällande skilsmässan - att det är hon som lämnat honom.
Men han får inte ens prata med sina kompisar om att hans fru har knullat snett och svikit honom, med risk för att det kommer fram på andra ställen.
Okej….men då fattar man ju hur han har haft det i det äktenskapet. En uppsättning (ganska stränga regler) för O som inte gäller LD.

Om det nu är så att han inte ens fick prata med vänner och bekanta om att hans fru haft sex med en annan man för att det kan få LD att framstå i dålig dager, så verkar det inte bättre än att en del av deras äktenskap handlade om att skydda LDs fasad, som i sin tur krypte Os värld så pass att han inte kunde vara öppen om sitt mående till sina vänner.

En annan sak är ju att det är urbota KORKAT av LD om hon nu ska lämna O att inte ta reda på hur det fungerar juridiskt med bodelning och ekonomiska tillgångar. Samt att det är vansinne att hon varken jobbat eller haft insikt i deras ekonomiska tillgångar under deras 17 år (?) långa äktenskap.

Det kräver inte jättemycket livserfarenhet för att förstå att om ens man får svinmyckt pengar av sina bröder så kan det finnas en risk att det är ett gåvobrev eller på annat sätt låsta tillgångar som bara tillfaller O. Speciellt eftersom LD lagt ned stora delar av sitt offentliga liv på att ha cat-fights med svägerskan som är gift med en av dessa bröder.

HUR?
Jag blir fan rädd när jag tänker på att denna kvinna LD anser sig ha givit livsråd och kunskap om feminism till sina medsystrar.
Senast redigerad av Thekrash 2025-01-05 kl. 19:45.
Citera
2025-01-06, 15:46
Medlem
Citat:

Inte undra på att O:s sida då håller i pengarna, om han blev dumpad av någon som tog för givet att hon skulle klara sig fint ekonomiskt. Inga tveksamheter som många kvinnor har om de ska lämna en man de är ekonomiskt beroende av. Hon visste (trodde) att hon hade sitt på det torra. Och nu bitter för att hon inte fick så mycket av kakan, och O har träffat en ny, glad, ung, snygg och arbetssam, och LD kvar med karategubben som manipulerade henne till att bli besatt av Palestina
Citera
2025-01-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trass
Inte undra på att O:s sida då håller i pengarna, om han blev dumpad av någon som tog för givet att hon skulle klara sig fint ekonomiskt. Inga tveksamheter som många kvinnor har om de ska lämna en man de är ekonomiskt beroende av. Hon visste (trodde) att hon hade sitt på det torra. Och nu bitter för att hon inte fick så mycket av kakan, och O har träffat en ny, glad, ung, snygg och arbetssam, och LD kvar med karategubben som manipulerade henne till att bli besatt av Palestina

Det är nästan som om hon får ligga (pun intended!) som hon bäddat... Jag brukar inte glädjas åt andras motgångar, men i det här fallet är jag beredd att göra ett udantag.
Citera
2025-01-06, 15:54
Medlem
a--as avatar
Citat:
Ja, hennes konton har raderats två ggr. På grund av hatpropaganda. Nu verkar hon inte kunna komma tillbaka något mer. Du kan hitta henne på Patreon. Kanske TikTok?

Vem fan donerar pengar till en (blivande?) lat miljonärska, folk är fan efterblivna
Citera
2025-01-06, 16:58
Medlem
Citat:

Översta fetade: det har du redan fått svar på att jo, det gjorde hon.

Nedre fetade: Så om otroheten är sann, tycker du man ska fokusera på att Oskar var onajs som isf pratat med en kompis? Inte att LD var otrogen? Var inte det också lite onajs?

Nedersta fetade: Det är löjligt uppenbart för alla vem som varit the bigger person, och vem som offentligt förolämpar och skuldbelägger och gråter ut till sina hjärntvättade följare.

Jag ser fram emot din mentala gymnastik som visar att LD är oskyldigt offer ändå.
Citera
2025-01-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thekrash
Så LD får berätta offentligt för sina följare vad som händer privat mellan henne och O gällande skilsmässan - att det är hon som lämnat honom.
Men han får inte ens prata med sina kompisar om att hans fru har knullat snett och svikit honom, med risk för att det kommer fram på andra ställen.
Okej….men då fattar man ju hur han har haft det i det äktenskapet. En uppsättning (ganska stränga regler) för O som inte gäller LD.

Om det nu är så att han inte ens fick prata med vänner och bekanta om att hans fru haft sex med en annan man för att det kan få LD att framstå i dålig dager, så verkar det inte bättre än att en del av deras äktenskap handlade om att skydda LDs fasad, som i sin tur krypte Os värld så pass att han inte kunde vara öppen om sitt mående till sina vänner.

En annan sak är ju att det är urbota KORKAT av LD om hon nu ska lämna O att inte ta reda på hur det fungerar juridiskt med bodelning och ekonomiska tillgångar. Samt att det är vansinne att hon varken jobbat eller haft insikt i deras ekonomiska tillgångar under deras 17 år (?) långa äktenskap.

Det kräver inte jättemycket livserfarenhet för att förstå att om ens man får svinmyckt pengar av sina bröder så kan det finnas en risk att det är ett gåvobrev eller på annat sätt låsta tillgångar som bara tillfaller O. Speciellt eftersom LD lagt ned stora delar av sitt offentliga liv på att ha cat-fights med svägerskan som är gift med en av dessa bröder.

HUR?
Jag blir fan rädd när jag tänker på att denna kvinna LD anser sig ha givit livsråd och kunskap om feminism till sina medsystrar.

Jag tycker nog att man ska vara lite försiktig med vem man pratar med om vad när man har barn tillsammans med en halv känd person med egen tråd på Flashback. Jag tycker man ska var försiktig även om frugan är helt okänd också eftersom att rykten sprids snabbt och barn inte ska behöva ta del av eller lida av föräldrars misstag. Att prata med nära vänner är inte samma sak som att prata med bekanta.

Att LD inte tagit reda på hur det ekonomiska ligger till kan ju bero på flera saker. Antagligen har hon trott att ägandet är gemensamt och då kan man ju fråga sig varför hon trott det och vad O fått henne att tro. Men hon är väl korkad som litat på den hon lever ihop med och älskar.

Men jag tror inte det här spelar någon roll. Om hon ville skilja sig så fanns det väl skäl till det och var har iså fall ekonomin med saken att göra? Menar du att hon skulle stannat kvar istället?
Citera
2025-01-06, 19:37
Medlem
Citat:
Hennes exakta ord var att hon blev rasande. Vilket knappast innebär att allt varit frid och fröjd. Sade också att hon först fick det vid 45. Via en dildo. Exakta orden var "Jag ska ge er mitt bästa tips (och svaret på frågan hur jag upptäckte att detta är en jävla lögn): köp en dildo."

Du kan ta hur många screenshots som helst så jag tar väl och citerar dig rakt av här istället.

Dildo. Inte en annan mans kuk.
Citera
2025-01-06, 19:40
Medlem
Citat:
Det är inte en spekulation när hon själv skriver att hon fick vaginala orgasmer för första gången med en dildo när hon var 45 och att män inte kan använda kuken korrekt.

Citerar igen. Så ljuger du eller har du dåligt minne? Kanske ska kolla de där screenshotsen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in