2025-01-04, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Blev lite irriterad när Fredrik Lindström ska börja svamla om saker som inte har med programmet att göra.

När resmålet Gävle och tecknarna Berglins samtida teckningar om samhället kom upp började sedan Fredrik att göra kommentar om "konservatism" där han tyckte att de som ägnar sig åt samhällsfrågor så som brott och straff var "falska" medan de som gnetar om diverse småfrågor som olika godis tuggmotstånd och utseende var "riktiga" konservativa.

En något konstig kommentar då det bara i praktiken är ett parti, SD, som talar om konservatism i vardagligt tal och som har haft hög svansföring i att bekämpa kriminaliteten. Lindströms utspel blev således MSM:s önskan om "fokusförflyttning" till saker av föga värde för att kasta viktigare saker åt sidan.

Det är dags att kasta ut dem, för det märks att deras socialiberala marxism sticker ut och de inte kan avhålla sig från att hålla käften. Programmet är inte till för att göra utspel för eller emot vissa eller andra, utan ett underhållningsprogram med lite "undervisning", eller edutainment.

Det är väl det som är skämtet, att "riktig" konservatism numera är småfrågor som förändrat godis medan "falsk" handlar om samhällsproblem, som det alltså egentligen borde handla om.

Svårt att tolka detta som något vänsterinlägg. Kan lika gärna vara en konservativt lagd person som skämtar om att de som identifierar sig som konservativa inte längre bryr sig om stora samhällsfrågor, som "riktiga" konservativa i det förflutna gjorde.

Ett liknande skämt eller observation som exempelvis vänsterkomikern Ola Söderholm gjort om vänstermänniskor är att de går igång som sjutton på man-spreading men inte bryr sig ett skit om klassförhållandena i samhället längre.
Citera
2025-01-04, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Nej det är klart att dom inte måste förklara hur dom kom fram till svaret.
Men jag tycker tävlingen tappar på alla ledtrådarna dom får under dagen innan inspelningen.

Har du någon källa på att de får ledtrådar före programmet?
Citera
2025-01-04, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lloydfabege
Har du någon källa på att de får ledtrådar före programmet?
Ja, Louise Epstein berättade om det i sitt radioprogram.
Citera
2025-01-04, 19:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja, Louise Epstein berättade om det i sitt radioprogram.

Det har du nog missuppfattat. Här i en intervju ger hon ingenting som tyder på några ledtrådar före. Varför i hela friden skulle sådan ges?
Enligt Louise går det knappt att förebereda sig för vad som väntar i tv-studion.

– Det enda vi gjorde den här gången var att vi pratade lite taktik. Och sen körde vi faktiskt några omgångar av brädspelet ”På spåret” för att komma i stämning. Men mer än så hann vi inte med, säger hon.

https://www.expressen.se/kvallsposten/slangdes-in-i-pa-sparet-med-bara-dagars-varsel/
Citera
2025-01-04, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det har du nog missuppfattat. Här i en intervju ger hon ingenting som tyder på några ledtrådar före. Varför i hela friden skulle sådan ges?
Enligt Louise går det knappt att förebereda sig för vad som väntar i tv-studion.

– Det enda vi gjorde den här gången var att vi pratade lite taktik. Och sen körde vi faktiskt några omgångar av brädspelet ”På spåret” för att komma i stämning. Men mer än så hann vi inte med, säger hon.

https://www.expressen.se/kvallsposten/slangdes-in-i-pa-sparet-med-bara-dagars-varsel/
Nej hon sa det rakt ut i direktsändning.
Jag blev själv lite förvånad när hon sa det, det är nog inte meningen att vi ska veta om att orkestern spela låtar som ska leda till kvällens resmål och att där hänger tavlor och annat som också är ledtrådar.
Senast redigerad av adaptern 2025-01-04 kl. 19:46.
Citera
2025-01-04, 20:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag blev själv lite förvånad när hon sa det, det är nog inte meningen att vi ska veta om att orkestern spela låtar som ska leda till kvällens resmål och att där hänger tavlor och annat som också är ledtrådar.

Tror jag inte ett skvatt på.
Citera
2025-01-04, 20:41
Bannlyst
Citat:
Tror jag inte ett skvatt på.
Det är nog fler än jag som hörde programmet.
Citera
2025-01-04, 21:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Men visst är det så att du tror dig se ’ledtrådar’ i snart sagt allt du ser? Här berättar de för dig att månlandningarna aldrig ägt rum…

Citat:
Jepp.
Innan jag såg några dokumentärer om The Shining så lade jag inte ens märke till tröjan t ex.

När man väl tittar efter ledtrådarna så blir dom nästan övertydliga.

Allt är en enda konspiration och du är en av de utvalda som ser ’ledtrådarna’. Give me a break.
Senast redigerad av Clay Allison 2025-01-04 kl. 22:05.
Citera
2025-01-04, 21:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det är nog fler än jag som hörde programmet.

Säkert var det fler som lyssnade, men de hörde inte det du inbillat dig. Anekdotisk bevisföring är alltid utan värde.
Citera
2025-01-04, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men visst är det så att du tror dig se ’ledtrådar’ i snart sagt allt du ser? Här berättar de för dig att månlandningarna aldrig ägt rum…

Allt är en enda konspiration och du är en av de utvalda som ser ’ledtrådarna’. Give me a break.
Jag tror inte jag ser några "ledtrådar", jag är ganska trög och inte särskilt observant.
Citera
2025-01-04, 22:25
Bannlyst
Citat:
Säkert var det fler som lyssnade, men de hörde inte det du inbillat dig. Anekdotisk bevisföring är alltid utan värde.
Mycket möjligt att programmet finns att lyssna på, du får leta upp det om du vill motbevisa mig.
Epstein och Nordegren hette det tror jag, och avsnittet sändes för kanske 5-10 år sedan. Efter att Louise varit med för första gången.

Eller så får du väl tro att jag ljuger, jag bryr mig inte ett skit.
Citera
2025-01-04, 22:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag tror inte jag ser några "ledtrådar", jag är ganska trög och inte särskilt observant.

Jaså. Iof från en annan tråd, men detta säger du om ledtrådar i film:

Citat:
Jepp.
Innan jag såg några dokumentärer om The Shining så lade jag inte ens märke till tröjan t ex.

När man väl tittar efter ledtrådarna så blir dom nästan övertydliga.

Övertydliga ledtrådar minsann. Det kan vara symtom på psykisk sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in