• 2
  • 3
2025-01-06, 21:13
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
Tror man gör bäst i att gå på vetenskap. Här står mer om exakt dosering: https://giftinformation.se/farligt-f...ster/choklad1/

Tack, jag låste mig i skallen. Självklart finns det någon som vet.

Citat:
Gäller en hund som väger 10 kg

En hund kan äta 12 - 40 g mörk choklad utan att få så allvarliga symtom att veterinär eller djursjukhus behöver uppsökas. OBS! Ju mörkare choklad desto mer kakao (och teobromin) och därmed större förgiftningsrisk

Hennes hund väger 8 kg kanske och åt 50 g mörk choklad. Alltså hade hon tur. Alla hennes lyssnare kanske inte har sådan tur men jag känner radiolyssnare, de kommer höra av sig. Om hon nu slarvar med hundar så slarvar hon med människor också, inget är farligt enligt henne!
Citera
2025-01-06, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tack, jag låste mig i skallen. Självklart finns det någon som vet.

Hennes hund väger 8 kg kanske och åt 50 g mörk choklad. Alltså hade hon tur. Alla hennes lyssnare kanske inte har sådan tur men jag känner radiolyssnare, de kommer höra av sig. Om hon nu slarvar med hundar så slarvar hon med människor också, inget är farligt enligt henne!
Beror ju på om det var 70 eller 85% kakao också. Man gör nog bäst i att lyssna på en veterinär
Citera
2025-01-06, 21:34
Medlem
Går ju att trycka dit gift och mask i hund hos veterinär så varför inte?
Citera
2025-01-06, 23:30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
Beror ju på om det var 70 eller 85% kakao också. Man gör nog bäst i att lyssna på en veterinär

Ja, hon borde kontaktat en veterinär istället för att berätta att det är OK att småhundar äter stora mängder mörk choklad.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in