2025-01-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detektiv3n
Detta är väldigt komplext och den som inte varit med om psykopatiskt övergrepp av staten ska inte yttra sig.Det är bara gud som vet sanningen gällande gaboro fallet.Men statliga mord pågår varje dag.Den som säger nått annat har aldrig varit med om ett statligt mord/övergrepp t.ex justitiemord.Det är farligare än gäng kriminalitet. För det leder till kalla fall.Själv tror jag att foxtrot jobbar tillsammans med staten.
Jag tror att mordet i det här fallet är mindre komplext än så. Gaboros namn stod med på en dödslista till en annan grupp kriminella individer i Norrköping som under en längre period utfört hämndaktioner mot varandra. Tror du på allvar att det är myndigheter som drar i trådarna och orkestrerat alltihopa? Vad tar du för högkvalitativ substans, detektiven?
Citera
2025-01-06, 19:14
Moderator
Parongatans avatar
Diskussioner om staten är inblandad och om mordet på Gaboro egentligen är en konspiration, och om helt ovidkommande andra brott är OT i den här tråden. Vänligen ta sådana diskussioner i andra delforum. Tack på förhand.

/Moderator
Citera
2025-01-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Explore4Sure
Jag tror att mordet i det här fallet är mindre komplext än så. Gaboros namn stod med på en dödslista till en annan grupp kriminella individer i Norrköping som under en längre period utfört hämndaktioner mot varandra. Tror du på allvar att det är myndigheter som drar i trådarna och orkestrerat alltihopa? Vad tar du för högkvalitativ substans, detektiven?

Dom är största bovarna, men i det här fallet så har jag svårt att tro att dom har någon inblandning med Gaboros död. Det är som du skriver, är man med på dödslistan så är ens dagar räknade.
Citera
2025-01-07, 19:05
Medlem
JustTrollings avatar
Flyktbilen har hittats i Ringarum, uppger Polisen till SVT Öst. En silverfärgad V60, som jag uppfattar det stod på en pendlarparkering i Ringarum.

Mordet på Gaboro: Flyktbilen hittades vid polisinsatsen i Ringarum

Under tisdagen bekräftar polisen att den silverfärgade Volvo som beslagtogs i Ringarum i fredags var den bil som användes när mördaren flydde efter dödskjutningen i parkeringshuset.
– Vi behöver få in tips om någon person har sett den här silverfärgade Volvo V60-bilen före eller efter brottet. Personligen känns det som om ett antal bilister bör ha blivit omkörda av flyktbilen efter brottet, då gärningspersonen flyr i bilen med hög hastighet och kanske direkt i riktning mot Ringarum...
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...sen-i-ringarum
Citera
2025-01-07, 19:55
Medlem
Har sätt bilder nu och det är Nor som goa Gaboro och därför har han nu också rymt Sverige!
Citera
2025-01-07, 20:04
Medlem
smileos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oviksbo94
Har sätt bilder nu och det är Nor som goa Gaboro och därför har han nu också rymt Sverige!
Utveckla, vad för bilder? Vem är nor?
Citera
2025-01-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Flyktbilen har hittats i Ringarum, uppger Polisen till SVT Öst. En silverfärgad V60, som jag uppfattar det stod på en pendlarparkering i Ringarum.

Under tisdagen bekräftar polisen att den silverfärgade Volvo som beslagtogs i Ringarum i fredags var den bil som användes när mördaren flydde efter dödskjutningen i parkeringshuset.
– Vi behöver få in tips om någon person har sett den här silverfärgade Volvo V60-bilen före eller efter brottet. Personligen känns det som om ett antal bilister bör ha blivit omkörda av flyktbilen efter brottet, då gärningspersonen flyr i bilen med hög hastighet och kanske direkt i riktning mot Ringarum...

Det hade varit bra med ett reg nr som satt på bilen när den påträffades i Ringarum ifall man vill leta bland bilder.
Det hade klart varit ännu bättre ifall de hade gått ut med märke/reg nr direkt efter mordet ifall bilen fastnat på någon kamera i P-huset vilket jag iofs betvivlar, och inte nästan 3 veckor senare.

Kollat upp historiken på den stulna bilen och tycker den ser skum ut, hur blev bilen stulen?
Citera
2025-01-08, 00:04
Medlem
KalleBoll33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palle65
Det hade varit bra med ett reg nr som satt på bilen när den påträffades i Ringarum ifall man vill leta bland bilder.
Det hade klart varit ännu bättre ifall de hade gått ut med märke/reg nr direkt efter mordet ifall bilen fastnat på någon kamera i P-huset vilket jag iofs betvivlar, och inte nästan 3 veckor senare.

Kollat upp historiken på den stulna bilen och tycker den ser skum ut, hur blev bilen stulen?
Märkligt att vittnet i den svarta bilen i p-garaget aldrig omnämns. Kanske redan förhörd?
Citera
2025-01-08, 05:52
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling

Ja den dök upp i princip direkt efter och stod orörd hela tiden fram till att den hämtades in.
Reg nr har ett antal sett det byttes inte där inte det hade definitivt uppmärksammats, den stod på en parkering mitt i centrum och det är inte direkt en "metropol"
Citera
2025-01-08, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smileo
Utveckla, vad för bilder? Vem är nor?

https://vm.tiktok.com/ZNeK6RcNh/

Där har du, Och om detta är falska rykten varför då SWISHA 20k till personen som la ut detta först och sedan dra till Dubai och nu ska han till Miami?
Citera
2025-01-08, 07:12
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:

Där har du, Och om detta är falska rykten varför då SWISHA 20k till personen som la ut detta först och sedan dra till Dubai och nu ska han till Miami?
Isf var det ju riktigt dumt att filma?
Om den personen inte hade lagt upp den var det ju andra som kunde ha lagt upp den?
Det är liksom garanterat att det blir offentligt?
Och så blir hela "resplan" offentlig?
Senast redigerad av Pinkies 2025-01-08 kl. 07:14.
Citera
2025-01-08, 10:23
Medlem
wes420s avatar
Citat:

Vem har swishat vem?
Ska blatten i videon till Miami från Dubai?

Utveckla gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in