2024-12-21, 06:41
Medlem
Dålig skytt kan jag bara säga, ett tiotal skott för att få ner en snubbe!
Citera
2024-12-21, 06:42
Medlem
Efter ha sett videon , kändes det som att det inte var första gången hen gjorde detta. Var väldigt iskall.

Sen kan kan man ifrågasätta hur i hela friden kan en personer som nyss skjutit flertal skottt och dödat en människa komma undan polisen. Om en person snattar något på ICA lyckas nästan alltid personen åka fast nästan direkt men alla dessa dödskjutningar kommer man undan. Får inte till det, vågar polisen inte konfrontera dessa "in live action" eller?

Tragiskt vilket som, detta är inte sverige jag växte upp i.

Tack (S)(MP)(C)(V), det är eran politik som kört detta land i botten.
Citera
2024-12-21, 06:43
Medlem
Jaha, det verkar ju onekligen som ännu en rappare med ett G-namn blev nerbajsad i/vid ett parkeringshus. Det verkar ju uppenbarligen blivit en modern grej det här med att avrätta folk i garage nuförtiden, sannolikt för att man är avslappnad när man kommer hem från någon aktivitet och nästan hemma i trygghet. Man hade ju fått köra runt i skottsäker väst och en fet krigshjälm 24/7 om man hade varit gängkriminell. Nästan lika bra att gå med i Försvarsmakten då, där får man åtminstone får pension och andra förmåner.
Citera
2024-12-21, 06:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag är verkligen ingen expert inom detta område. Men hade det varit en riktig amatör så hade skytten missat även inom armlängds avstånd. Och sannolikt skjutit sig själv i foten. Jämför med tidigare fall såsom Alphyddan (tömde ak47 på några meter och bommade) och den där Huddinge skolan grejen (missade inom 1m).

Ja skytten verkar ju ha åtminstone någon liten erfarenhet av att ha skjutit tidigare. Gissningsvis övat mot stillastående mål och kanske rentav har anlitats för nått uppdrag tidigare. Sen är det väl inte helt rätt att jämföra AK47or och pistoler; AKorna har en rejäl rekyl och de är dessutom mycket mer svårkontrollerade och bökigare att hantera för oerfarna än vad pistoler är. Om man är relativt oerfaren som skytt och vill knäppa nån så är en pistol ett mycket säkrare kort.
Senast redigerad av [Strange Days] 2024-12-21 kl. 06:51.
Citera
2024-12-21, 06:50
Medlem
Där kan du faktiskt ha rätt kan lika hjärna vara bästa jag läst idag iaf som låter trovärdighet men vet inte vart du fick för dig att jag har påstått att gaboro är en bra människa gaboro har haft ett finger I spelet i det flesta som hänt Norrköping dom har gjort så att andra föräldrar gråtit för sina barn.
Så jag har absolut inte sagt att killen är en helgon men är han den värsta i Norrköping? Absolut inte många fler som förtjänar d*den mer än gaboro men nu va det hans tur.
Hans d*d kommer få många att vakna upp och kanske där med rädda många familjer
Citera
2024-12-21, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Jag tror ögat luras. Prick 3 och 4 är en p plats. Om du kollar första rutan (som är tydligt markerad i filmen) så mtp vinkeln är det inte sannolikt att varje prick har egen ruta.
Nån flashbackare får bege sig dit och reka ordentligt 😃
Jag kan ha tagit fel på en ruta, men absolut inte två. Det är två rutor som inte syns i bilden eftersom skytten redan vänt sig om och de tre första prickarna från höger är glasklara, där har vi fem rutor plus offrets bil som står i en egen ruta, sex rutor. Sedan är det minst två platser till däremellan.
Kollar man de tre första prickarna från höger, så smalnar de av väldigt fort pga vidvinkeln, därför gissar jag på tre rutor till. Det ser ut som att det är två rutor för varje pelare vid väggen.
Så inte mindre än åtta, antagligen nio. Åtta rutor är 20 meter. Nio rutor är 22.5 meter.
Citera
2024-12-21, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jag har en känsla att GM är Scar, den killen gör vad som helst så länge summan är rätt och enligt mig rutinerad.

Men oavsett vad du eller någon säger att han är en bra kille så kommer ingen utomstående tro på sånt när han signalerar raka motsatsen. Sitter på dyra bilar, flashar bling bling och hyr in strippor rappar om hur tuff man är och inte rädd för någon. Japp hit, japp dit. Bla bla. Man undrar ärligt om han ens har en mamma som oroar sig över honom för hur kan han nonchalera varningar sådär och leka med elden?? Snacka om att egot växte för stort...

Där kan du faktiskt ha rätt kan lika hjärna vara Scar. bästa jag läst idag iaf låter trovärdighet men vet inte vart du fick för dig att jag har påstått att gaboro är en bra människa gaboro har haft ett finger I spelet i det flesta som hänt Norrköping dom har gjort så att andra föräldrar gråtit för sina barn.
Så jag har absolut inte sagt att killen är en helgon men är han den värsta i Norrköping? Absolut många fler som förtjänar d*den mer än gaboro men nu va det hans tur.
Hans d*d kommer få många att vakna upp och kanske där med rädda många familjer
Senast redigerad av FredrikKingen 2024-12-21 kl. 06:57.
Citera
2024-12-21, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
En fråga från en ovetande som inte har någon aning om vem den här mördade killen eller de andra i samma klientel som blivit dödade senaste åren är (förutom Einar då).

Är det ett kriterium att man ska vara ”gängkriminell” för att vara rappare i Sverige nu för tiden? Och vad bråkar ens de här jättebebisarna om? Vem som kan autotuna gnället om hur hårt livet är när man är lat bäst, vem som har dyrast guccikeps eller är man förbannad för att nån har snott ens finaste hemodlade haschplanta? Och varför klär alla ut sig så att de ser ut som ett gäng vandrande cigaretter?

Det känns inte som att det kommer så gå bra för svensk rap, eftersom alla bara verkar vara avundsjuka på varandra och sakna normala spärrar så att man tar til dödligt våld. Dessutom är det ju få av de som faktisk kan rappa.

De där sk kända rapartisterna används som pengatvättare på Spotify. Man köper lyssningar för svarta pengar och får sen ut vita. Hans partner Romanos, som ingen hört talas om, har miljoner lyssningar. Så har en svensk rappare miljoner lyssningar och låter som de satt fast i avloppet, ja då är de ofta insyltade i knarkhandeln.
Citera
2024-12-21, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayonarabro
Kommer bli warzone mellan Norrköping och Stockholm (Dalen).
Det hade fan kunnat bli riktigt spännande, om inte för att se hur de står dig emot Dalen i en krigssituation. Dalen har en del galningar ja, men kan nog vara rätt överskattade också.
Citera
2024-12-21, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jag har en känsla att GM är Scar, den killen gör vad som helst så länge summan är rätt och enligt mig rutinerad.
Han är häktad i Spanien.
(FB) Svensk gängman har gripits i Grekland (2024-06-07)
Citera
2024-12-21, 07:09
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Va? Jag hörde vad jag hörde. Det diskuterades att rapparen var i parkeringsgaraget för att sälja EarPod-hörlurar till en köpare från Tradera, men istället möttes upp av en skytt.
Hur förklarar du läskburken på biltaket?

Det är en nocco inköpt på gymmet där han befann sig innan dädet.
Citera
2024-12-21, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
11 smällar för att få slut på han = en liten skakig amatör pojke
Ja, men eller hur! Känns ju onekligen som skytten hade svårt att få till det, så det blev lite vilda västern över det hela. Sannolikt påverkad av något eller helt ny i "branchen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in