2025-01-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Vad spelar det för roll. Du har ju inte begåvningen att förstå svaren.
Försök, testa att förklara dom för mig, så efterbliva jag kan förstå 🙂

1. Varför kommer inga ”ångor ” när de andas ?
2. Varför kan skuggorna ibland rikta åt höger på en person och vänster på ett stativ?
3. Varför går solen från rund till oval hela tiden ? Något du brukar notera i vanliga fall ?
4 varför blir inga fotavtryck i snön ?
5. Varför försvann deras läger när de filmade 24 timmars solen som de byggde upp innan och visade ??
6. Hur kan skuggan växa 3 gånger så lång när en person rör sig 5 meter ?
7. Varför försvinner vissa föremål och kommer tillbaks ?
8. varför kan man chrome key bort himlen och bergen under 24 timmars inspelningen men man kan bara chrome keya bort himlen när de filmar lägret innan experimentet ?
Finns mer men orkar inte fortsätta
Citera
2025-01-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Så du kan alltså inte svara på några frågor ?

Hur stor är jorden?
Citera
2025-01-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Hur stor är jorden?
Vad har det med frågorna att göra exakt ?
Citera
2025-01-06, 18:34
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

2. Varför kan skuggorna ibland rikta åt höger på en person och vänster på ett stativ?
3. Varför går solen från rund till oval hela tiden ? Något du brukar notera i vanliga fall ?
5. Varför försvann deras läger när de filmade 24 timmars solen som de byggde upp innan och visade ??
8. varför kan man chrome key bort himlen och bergen under 24 timmars inspelningen men man kan bara chrome keya bort himlen när de filmar lägret innan experimentet ?
Jag behöver inte svara på några frågor. Jag är rundjordare och rund jord är det allmänt vedertagna.

Det är du som har en avvikande teori så det är upp till dig att bevisa att jorden är platt.
Citera
2025-01-06, 18:41
Medlem
Citat:
Vad har det med frågorna att göra exakt ?

Jag diskuterar flat earth.

Så du har inte ens en susning om hur stor jorden är? Du hetsar upp dig över skuggor på sydpolen men har inte ens koll på hur man hittar till sydpolen. Känns inte det lite löjligt?
Citera
2025-01-06, 19:44
Medlem
Citat:

Nä inget jag har noterat. Däremot brukar jag notera att solen går ned under horisonten och med oförändrad storlek. För övrigt ett fenomen som har varit välkänt i tusentals år.

Visste du att redan de gamla grekerna kände till jordens form och att de till och med lyckades räkna ut jordens radie? Vilket då ska jämföras med dig och Dubay som två tusen år senare inte ens kan tala om hur lång ekvatorn är. Patetiskt är bara förnamnet.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-01-06 kl. 19:50.
Citera
2025-01-06, 19:54
Medlem
Citat:

Fan vet jag. Tillplattad snö som inte lämpar sig för avtryck?

En intressantare fråga är varför snön faller nedåt. Gravitation eller något annat spännande? Vad säger de senaste förskningsrönen inom sekten?

Och ni plattisar brukar ju dra till med att vatten finner sin platthet. Gäller det även iskristaller och moln?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-01-06 kl. 20:01.
Citera
2025-01-06, 20:07
Avslutad
Citat:

Relevanta frågor som avslöjar att klippet är ren och skär bluff.
Citera
2025-01-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Relevanta frågor som avslöjar att klippet är ren och skär bluff.

Nä. Att du inte förstår vad daggpunkt är bevisar endast att du är obildad.

Citat:
Vid utsikt på 100m infinner sig 0-värdet efter 36 mil. ....

Du har var minst sagt övertydlig i din iver att visa dig korkad och obildad. Vi har alla förstått hur det ligger till med dig.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-01-06 kl. 20:43.
Citera
2025-01-06, 20:55
Avslutad
Citat:
Du bli bara mer och mer rolig varje gång man ser dig skriva 😀
Jag har ställt mig den frågan, men tydligen så har du inte det ?
Vad händer man man andras ut varm luft i kallt klimat ? Antar att du bor i Sverige ?

” när man andas i Antarktis kan det bildas ånga eller kondens. Detta sker eftersom den varma, fuktiga luften från lungorna möter den kalla luften utanför. Eftersom kall luft kan hålla mindre fukt än varm luft, kondenserar vattnet i din andedräkt och bildar synlig ånga, eller till och med små iskristaller i extremt kalla förhållanden. Detta gör att din andedräkt blir synlig som en dimma eller moln i luften. Ju kallare det är, desto mer markant blir kondensationen.”

Varför svara du inte på dom andra frågorna ?

Instämmer, det du nämner är sådant man fick lära sig i grundskolan, det är möjligt att de som inte förstår sådant grundläggande att de aldrig slutfört grundskolan överhuvudtaget.

Den filmen som diskuteras har så många brister att det är pinsamt att den fortfarande ligger uppe på tuben. 😄
Citera
2025-01-06, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P1T
Nä, gravitation är en myt som "bekräftades" utav en "vetenskapsman". Någonting var man tvungen att hitta på för att kunna perfektionisera globmyten. Visst kan man fortfarande utgå från att föremål faller med en konstant hastighet, men det bevisar fortfarande ingenting och att blint tro på något betyder absolut inte att man har bekräftat det. Inte ens Neil De Grasse Tyson vet vad gravitation är, han vet bara att den "finns." Gravitation ÄR pseudovetenskap. Formler och uträkningar bevisar ingenting, inte sålänge man hittar själva partiklarna också. Att någonting faller bevisar inte att det finns en magisk kraft som drar till sig något.

Att helhjärtat tro på att det finns ett ämne, som reagerar med alla andra ämnen som existerar på denna glob, det är vad jag kallar idioti. Inga partiklar, inga attraktioner, ingenting.. Samma institut som varnar för pseudovetenskap har skapat sin egen pseudovetenskap och pushat det som fakta, "absoluta sanningar", samtidigt som folket fått dessa "sanningar" inristade långt in i hjärnan sedan barnsben. Finns det någon här som tror att Big bang och evolutionsteorin är absoluta bevisade sanningar? Teorier?

"Det finns en kraft, men vi vet inte och vi ser inte vad det är, den finns bara."

Eller

"Gravitation är mörk materia, det är därför vi inte kan se/bevisa det." Mörkmateria=Hypotes, Hypotes=Trams

Sedan att ni inte inser att det mesta av det ni fått läsa i skolan är fantasi, det är en annan femma.

Inte undra på varför det går som det går för ert land.

Haha ja att man använder gravitation som "bevis" på att jorden är rund är ett efterblivet resonemang, oftast förespråkade av folk som inte kan tänka själva utan refererar till någon sida i en bok där en påhittad formel står.

Gravitationen är som alla vet är framvärkt hypotetisk nödlösning för att överhuvudtaget göra vetenskapen relevant, men med ett stort misslyckande.

Gravitationen är och förblir en saga.
Citera
2025-01-06, 21:13
Medlem
Citat:
Haha ja att man använder gravitation som "bevis" på att jorden är rund är ett efterblivet resonemang, oftast förespråkade av folk som inte kan tänka själva utan refererar till någon sida i en bok där en påhittad formel står.

Gravitationen är som alla vet är framvärkt hypotetisk nödlösning för att överhuvudtaget göra vetenskapen relevant, men med ett stort misslyckande.

Så varför faller saker nedåt?

Citat:

Nopp. Kollade precis och saker faller fortfarande.

Citat:
... refererar till någon sida i en bok där en påhittad formel står. ...

.

Fast vi vet ju genom empiri att formeln stämmer.

Men låt oss utforska alternativet. Hur ser din formel ut?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-01-06 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in