2025-01-06, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Det peddot gjorde i fallet ni refererar till är redan olagligt. Nu är jag osäker på när det skedde, om grooming var eller icke var kriminaliserat, men det är det i vart fall nu. Utöver det rörde det väl sig om jag inte minns fel om utnyttjande av barn för sexuell posering och eventuellt något ytterligare.

Detta just för att det var ett riktigt barn, inte ett fiktivt "dumpenbarn".

Och hade dumpen funnits då hade gäddan kanske kommit i kontakt med en fiskare istället och då hade den stackars flickan levt idag

Då hade du gnällt för att gäddan kommit i kontakt med ett låtsasbarn och att gäddan aldrig hade fått tag på ett riktigt barn

Dumpen handlar just om att ändra lagstiftningen så polisen kan gripa dessa kräk innan barn som Linn faller offer för dom, för när dom väl nått fram till ett barn så kan det redan vara för sent
Citera
2025-01-06, 14:54
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Och hade dumpen funnits då hade gäddan kanske kommit i kontakt med en fiskare istället och då hade den stackars flickan levt idag

Då hade du gnällt för att gäddan kommit i kontakt med ett låtsasbarn och att gäddan aldrig hade fått tag på ett riktigt barn

Dumpen handlar just om att ändra lagstiftningen så polisen kan gripa dessa kräk innan barn som Linn faller offer för dom, för när dom väl nått fram till ett barn så kan det redan vara för sent

Varför tror du att jag är för övergrepp på barn?

Ännu ett inlägg som är så korkat att jag funderar på om det ens är lönt att försöka svara dig, men jag gör det ju iofs inte för din skull.
Senast redigerad av AEggkartongen 2025-01-06 kl. 14:56.
Citera
2025-01-06, 14:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Men hur vore det om du istället för att tycka synd om gäddor kunde tänka på vad dom stackars barn som blir utsatta av dessa typer?

Dumpen har kommit till som en reaktion på alla dom gubbar som väljer att kontakta barn och låta deras vidriga fantasier gå utöver dom på både ena och andra sättet
Det beror på vilket håll man ser det hela ifrån.
Den stackars gäddan eller barnets håll.
Citera
2025-01-06, 15:01
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det beror på vilket håll man ser det hela ifrån.
Den stackars gäddan eller barnets håll.

Det går faktiskt att se det mesta från två olika håll, det är heller inte två direkt motstående intressen som debatteras. Såvida inte någon faktiskt argumenterar för att gäddorna skulle ha någon sorts rätt att begå övergrepp på barn, då är det antingen eller. Jag har dock inte sett någon som argumenterar för det.
Citera
2025-01-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Om man bowlar och kastar klotet längs banan, så förväntar man sig att några käglor kommer att falla.
Man vet att om man kastar klotet så kommer detta att hända, det är ett resultat utav ens handling.

Samma är det här, Dumpen kastar sitt klot, dock står du och andra bredvid och skyller att käglorna föll för att personen i kassan som gav klotet till Dumpen skall vara skyldig för att käglorna föll. Eller att de friskrev sig igenom att säga "Fy, vi förespråkar inte att käglor faller, så vi är inte skyldiga där efter"

ALLA handlingar har konsekvenser och den som utför dem är således skyldig för dem.
Dumpen kan inte kontrollera andras handlingar, där emot så kan de justera sitt sätt att agera för att undvika senare konsekvenser utav dem. Således kan de igenom att styra sina egna handlingar styra andras.

De publicerar folk som klandevärda och således har de dömt dem som brottslingar.
De har dömt och utpekat dem som en av de värsta saker man kan bli utpekad som.
De gör detta igenom att i många fall "Glömma" maskera namn eller annan information utav dem, eller rent av skiter i det. Flertalet loggar har varit där hela deras namn står med på vart och en utav alla bilder.
De väljer att se till att skapa en konversation som gör att de ses som extra klandervärda igenom att vara med och styra konversationen.
De väljer att publicera omaskade ansikten med mera.

Det är MYCKET som Dumpen gör som styr resultatet. Således får Dumpen ta ansvar för vad och hur saker publiceras samt effekterna utav vad som blir där efter.
De är även ansvariga för fiskandet som till stor del de är drivande att se till så att det handlar om sex samt övertala folk till att komma till möten.

Hela anledningen med att ha en ansvarig utgivare är att personen är ANSVARIG för vad och hur något publiceras. Alltså ansvarig för eventuella skador som kan uppstå ifrån publiceringen.
Men när det gäller dumpen och dig så förflyttas skulden på någon som INTE har varken ansvar eller bestämmande i publiceringen.

SARA är skyldig för följdskador som uppstår vid publiceringen. Ingen annan, oavsett vem som har skapat innehållet, men även där är Dumpen delaktiga i även innehållet då de är drivande i skapandet utav det.

https://en.wikipedia.org/wiki/To_Catch_a_Predator

De tar även upp "Conflict of interest"
Som handlar i stora delar om pengarna de tjänade på att driva detta. Även här användes volontärer.

Din metafor anser jag är missvisande
Om jag kastar klotet så ansvarar jag för dom käglor som faller ner men är det så att folk runtomkring får för sig att kasta 10-20 klot på samma käglor så kan inte jag hållas ansvarig för att dom he sönt maskinen som ska he tillbaka käglorna

Alla har ett individuellt ansvar för vad vi gör av den informationen vi får

Och ang Sara så kommer hon ta det ansvar som rätten anser hon bör ta

Hur vore det om du istället kunde värna om barnens väl o ve istället för gäddorna?
Vi har massvis med barn som får kukbilder och sexförfrågningar av gäddor och du och andra sitter och bryr dig om gäddornas konsekvenser
Är det verkligen det stora bekymret?
Citera
2025-01-06, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerboll
Dumpen har ingen laglig rätt att driva personer till att ta livet av sig. Hur många fall har Dumpen lämnat till polisen så att de kan utreda det?

Det är just det som är problemet, det måste finnas ett offer för att polisen ska kunna utreda något brott
Citera
2025-01-06, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Varför tror du att jag är för övergrepp på barn?

Ännu ett inlägg som är så korkat att jag funderar på om det ens är lönt att försöka svara dig, men jag gör det ju iofs inte för din skull.

Det sa jag aldrig, däremot har du ett perspektiv där du ser gäddan som offer och inte förövare
Det innebär inte att jag säger att du är för övergrepp på barn utan att du ser gäddan från fel perspektiv
Citera
2025-01-06, 15:25
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Det sa jag aldrig, däremot har du ett perspektiv där du ser gäddan som offer och inte förövare
Det innebär inte att jag säger att du är för övergrepp på barn utan att du ser gäddan från fel perspektiv

Det går hur bra som helst att göra både och. Upplever det dock som totalt ointressant att diskutera huruvida barn är offer i sammanhanget, det är vi nämligen redan överens om.

Citat:

- Varför skulle jag ha något emot att någon inte "får tag på" ett riktigt barn?

Du behöver försöka förstå att folk kan vara överens med dig om att barn inte ska bli utsatta för övergrepp, men samtidigt tycka att dumpens metoder är vedervärdiga.
Konfrontera någon, fine, förmodligen en bra preventiv metod. Jag skulle kunna ställa mig bakom den delen av det sålänge de inte själva aktivt missleder eller uppmuntrar till en "träff".
Spela in skiten för att folk ska få se förnedringsporr och swisha till dem, absolut emot. Det är ganska uppenbart att den delen inte handlar om att skydda barn.
Senast redigerad av AEggkartongen 2025-01-06 kl. 15:29.
Citera
2025-01-06, 15:46
Medlem
Citat:
Det är just det som är problemet, det måste finnas ett offer för att polisen ska kunna utreda något brott

Så då är Dumpen delaktig till att barn blir utnyttjade. Har ni lämnat info till polisen så får dom hålla koll på dessa personer. Nu låter ni dom fortsätta och ni vet inte vilka de kontaktar. Bara för att ni avslöjar de offentligt så innebär inte det att dessa personer slutar. Dumpen blir mer och mer genomruttet. Hur många seriemord är Dumpen ansvarig för?
Citera
2025-01-06, 15:52
Medlem
Citat:
Din metafor anser jag är missvisande
Om jag kastar klotet så ansvarar jag för dom käglor som faller ner men är det så att folk runtomkring får för sig att kasta 10-20 klot på samma käglor så kan inte jag hållas ansvarig för att dom he sönt maskinen som ska he tillbaka käglorna

Alla har ett individuellt ansvar för vad vi gör av den informationen vi får

Och ang Sara så kommer hon ta det ansvar som rätten anser hon bör ta

Hur vore det om du istället kunde värna om barnens väl o ve istället för gäddorna?
Vi har massvis med barn som får kukbilder och sexförfrågningar av gäddor och du och andra sitter och bryr dig om gäddornas konsekvenser
Är det verkligen det stora bekymret?

Det är du som vrider och missvisar metaforen.
Var å en bowlar i sin egna jävla bana, man står således själv för de käglor som faller.

Du tog metaforen och sket i förklaringen och läste eller inte läste men utan att förstå innebörden.

Sara är ansvarig för de som blir utav publikationen. Alla käglor som faller pga publikationen är således hennes ansvar. Inget skit om att det är 40 personer som bowlar på hennes bana eller något annat skit.

Allt som sker pga publikationen är HENNES ansvar, vid det här laget känner hon till de risker och händelser som sker och kan således anpassa sitt egna sätt agera för att förändra utkomsten.

Det är inte som att de kör varierat innehåll, det är monotont och hon har därför stora möjligheter att påverka utkomsten. Något hon inte vill och skrattar åt tanken.

Sara kastar sitt klot och vet exakt vilka käglor som kommer att falla. Hon vet exakt vad hennes och deras agerande kommer att leda till.

Hon kan justera om sitt kast, lägga skruv på klotet eller sätta upp räcken.
De har mängder med möjligheter att anpassa SITT agerande.
Att säga "Det är trist att de får utstå misshandel, hot eller annat. Vilket inte är vårat ansvar" Det är ju deras artikel som orsakat denna skada. Oavsett indirekt eller direkt.

De öppnar en dörr och gör det möjligt för efterkommande saker att ske, de släpper in folk och blir förvånade att saker går sönder eller blir stulna.

Om du hyr en lokal och bjuder in en mängd okända människor och lokalen blir totalt vandaliserad. Du har dock inte varit delaktig i förstörelsen. Vem är det som är ansvarig för de skador som skett herr bertil? Detta är alltså inte en metafor, det är en rimlig fråga i ett vanligt scenario. Vem är ansvarig för de skador som skett?
Citera
2025-01-06, 15:58
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
"Lynchning är ett slag av egenmäktig rättskipning, varigenom straff omedelbart utkrävs av en förmodad förbrytare i mer eller mindre ordnade former utan laga rannsakning och dom. I allmänhet består straffet i hängning, men den förmente brottslingen kan även lynchas av en uppretad folkmassa som misshandlar sitt offer till döds. Lynchning i form av våldsamt straff utan att döda kan förekomma till exempel genom metoden att smörja in offret i tjära och sedan rulla det i fjädrar."

Dumpen utövar inget våld och kan därmed ej betraktas som lynchmobb
Dumpen bidrar till att jaga upp stämningen, därmed bidrar de till lynchning, och då även mot personer som inte skulle göra något utan Dumpens bidrag.

Det är som jag blivit utsatt för att en lillebror påstått till dennes storebror att jag gjort saker, och därmed inte själv behövt ge mig stryk. Ett bekvämt sätt att utföra mobbing- lynching. Och jag tror verkligen att Dumpen njuter lite grann av det faktumet fastän de påstår annat. De njuter av situationen fastän de inte vet något om varför personen ger sig till känna, om de agerar utifrån psyke IF depression livskris, eller pga felaktig attityd. Det bryr sig Dumpen inte om, dömer på samma sätt viket som.

Dumpen hävdar att de inte har ansvar, men lägger alla andra i ansvarsfacket, allt från tidningar som likt Dumpen har utgivningsbevis, till att trasiga personer från SIS absolut tagit sitt liv pga gäddan.

Att gilla barn har alltid setts illa, Dumpen jagar definitivt upp negativa stämningar ännu mer, och det kan nå samhällsfarliga nivåer, kan i värsta fall nå utrensningsnivå, det finns historisk evidens för detta. Och när folk redan är igång och passerat gränser så kan det gå vidare på andra mänskliga fenomen. Finns länder där droger gett stora samhällsproblem, vilket gett till resultat avlivning utan rättegång.
Citera
2025-01-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerboll
Dumpen har ingen laglig rätt att driva personer till att ta livet av sig. Hur många fall har Dumpen lämnat till polisen så att de kan utreda det?

Dumpen driver ingen till självmord.
De publicerar bara vad gaddan själv har skrivit och visar att de i de flesta fall kommer för att möta någon som de tror är ett barn.

Det är ju bara att gäddan likt er säger att det är ett fiktivt barn och att det inte är något fel med det
De kan ju även stå på sig och säga att de tänder på barn.
Våran egen gaytenoren eller vad han kallar sig har ju i polisförhör sagt att han har runkfantasier om barn
Och han får ju vara med i tv och i div andra jippon

Själv hade jag gissat på att de som har tagit livet avsig har kommit till insikt med hur illa de har betätt sig och att de inte står ut med att de har svikit sin familj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in