Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Det är inte att uppmana till våld
Eller anser du att Metallica uppmanar till massakrer med sina kill 'em all tröjor?
Dom tar ansvar hela tiden, dom håller kontakt med både gäddan och dennes anhöriga ifall dom vill ha hjälp och om inte så lämnar dom dom ifred
Dom tar ansvar genom att betala för vård till alla dom människor som utsatts i barndomen så dom kan få komma vidare i livet
Sen kan dom inte uppvisa siffror som skulle försvåra för deras arbete eller läcka uppgifter som berör dom som fått sin behandling betald av föreningen av hänsyn till deras integritet eller läcka uppgifter om deras fiskare
Övriga som jobbar för dumpen har presenterats på deras facebooksida
Det finns en distinkt skillnad mellan en musikgrupp och vad som benämns som en aktivist. Aktivisten strävar efter att förmedla ett budskap på ett annat, mer direkt sätt.
Men självklart, om Metallica offentligt skulle deklarera att deras budskap är att de vill döda alla, skulle jag också ha stora problem med det.
Jag har naturligtvis inte kontakt med alla anhöriga, men genom mitt arbete känner jag till några fall. Bland annat har en person blivit utsatt för Dumpens motreaktioner eftersom hon avböjde deras hjälp och istället kritiserade deras arbete. Av förklarliga skäl kan jag inte gå in på några detaljer, och du får välja om du vill tro mig eller inte. Jag är dock säker på den information jag har.
Om jag ska vara helt ärlig, tror jag inte på deras påståenden om att de bidrar till vård för de utsatta. Jag har lika lite bevis för min misstanke som de har för att de faktiskt finansierar sådan vård. Jag kan absolut ha fel, men det är min magkänsla. Av den anledningen väljer jag också att inte fördjupa mig ytterligare i just den frågan.
Vilka siffror syftar du på? Och vad anser du att de är öppna och transparenta med, enligt din uppfattning?
De kan inte visa att de faktiskt betalar för vård. Vilka siffror är det som skulle försvåra deras arbete? Varför är det så hemligt vilka som är de så kallade "fiskarna"? Inte för att jag bryr mig om exakt vilka individer som sitter där, men vad är det egentligen som de måste dölja?
För övrigt är det mycket enklare att manipulera medel i en förening än i ett företag, eftersom föreningar inte kontrolleras lika strikt av skattemyndigheten. Detta gör det lättare att undgå granskning, och det är en välkänd metod för bedragare att undvika ansvar för ekonomiska oegentligheter.
Jag påstår inte att Dumpen ägnar sig åt sådana aktiviteter, men det skulle inte förvåna mig om det i framtiden framkommer att de har gjort det.