2025-01-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Sen anser jag inte att dumpen bör hållas ansvarig för vilka beslut andra gör, det får stå för dom i sånna fall

Vilket rutten syn du har. Du anser att tjejen ska stå för sitt självmord? Det var helt och hållet hennes eget fel. Den som drev flickan till det är helt oskyldig enligt du? Samhället klarar sig bra utan du bara så du vet det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRwKKW/linn-13-pressades-att-ta-sitt-liv

Dumpen har självklart ansvar för deras handlingar speciellt om deras handlingar driver personer till självmord. Dumpen borde vara Sveriges värsta seriemördare nu. Har inget till övers för pedofiler men man kan inte ha ett eget medborgargarde då sätts lagen ur spel.
Citera
2025-01-06, 12:07
Medlem
Citat:
Och vidare i artikeln kan du läsa "I allmänhet består straffet i hängning, men den förmente brottslingen kan även lynchas av en uppretad folkmassa som misshandlar sitt offer till döds. Lynchning i form av våldsamt straff utan att döda kan förekomma till exempel genom metoden att smörja in offret i tjära och sedan rulla det i fjädrar."

Dumpen straffar dom inte utan dom publicerar en artikel och sen lämnar dom dom ifred

Carl Bildt "hängdes ut" för att ha gjort sig medskyldig till mord, var det oxo en lynchmobb? Han var inte heller dömd
Eller Ulf Kristersson som "hängdes ut" för att ha fått en lägenhet som var tänkt att gå till utsatta kvinnor och hemlösa
Var det oxo en lynchmobb?

Dom har oxo familj

Sen har gäddorna ett ansvar att inte snacka sex med barn eller möta upp barn för våldtäkt
Dom får fanimig finna sig i att dom blir avslöjade när dom gör sånna jävulska vidrigheter och utsätter barn för enorma risker (eller i värsta fall övergrepp)

Vet du vad Bertil vi gör ett socialt experiment där jag förutsätter att du INTE är dum i huvudet utan att du bara trollar för att slösa min tid. Och så istället för att vi ska sitta och slösa min tid på en debatt om ifall en lynchmobb i nutida vardaglig användning behöver innefatta någon form av våld vilket jag gissar är målet med ditt trollande så går vi tillbaka till det relevanta.

Går du i övrigt med på definitionen?
Citera
2025-01-06, 12:08
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerboll
Vilket rutten syn du har. Du anser att tjejen ska stå för sitt självmord? Det var helt och hållet hennes eget fel. Den som drev flickan till det är helt oskyldig enligt du? Samhället klarar sig bra utan du bara så du vet det.

Dumpen har självklart ansvar för deras handlingar speciellt om deras handlingar driver personer till självmord. Dumpen borde vara Sveriges värsta seriemördare nu. Har inget till övers för pedofiler men man kan inte ha ett eget medborgargarde då sätts lagen ur spel.

Fruktansvärd historia den där, garanterat anser Bertil att det i det fallet är peddots ansvar att flickan tog livet av sig, med vilket jag själv instämmer. Anledningen är dock att Bertils analys utgår ifrån vem som utförde en handling, snarare än i vad handlingen själv bestod.
Därmed går inte principen att applicera på dumpen eftersom dumpen inte är lika med peddot, trots att orsakssambandet går att jämföra på ett principiellt plan; A utför handling som bryter ner B till den grad att B inte ser någon annan utväg än att begå soduko.

När jag skriver inser jag att A snarare förmår C att begå handlingen mot B, med samma slutresultat men med en mellanhand. Alltså inte exakt jämförbart, mellanhanden minskar möjligheten för A att kontrollera handlingarna från C mot B, en osäkerhetsfaktor.

Jag skulle dock ändå säga att det är jämförbart eftersom A har insikt om vad C kommer att göra mot B, A är således medveten om konsekvenserna av sina handlingar och likgiltig inför hur B kommer att påverkas av det C till följd av A's handling gör mot B.
Senast redigerad av AEggkartongen 2025-01-06 kl. 12:11.
Citera
2025-01-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Vet inte riktigt vad du menade att svara på?

Det spelar ingen roll vad du anser, vet man vad resultaten av en handling blir, och utför handlingen, så har man ett objektivt ansvar. Tala istället om för mig varför jag inte borde anse att dumpen skulle ha något ansvar för konsekvenserna, tack.

Det var heller inte frågan, du tog upp två personer som båda har eller har haft ämbetet som Sveriges statsminister och saker media sagt om dem. Du frågade om de utsatts för lynchmobbar till följd av "uthängningar". Jämförelsen är irrelevant eftersom det är försvarligt enligt gällande lagstiftning att informera folket om eventuella brott eller felstegen statsminister begår. Det är generellt sett inte försvarligt vad gäller en nobody i nobodys-knäbyhult.

För att dumpen fördömer allt våld
Dumpen uppmanar folk att både lämna de utpekade och deras anhöriga ifred och avstå från att kontakta dom

Sen kan dom inte ta ansvar för om folk väljer att göra det ändå trots deras uppmaningar

Lägg skulden där den hör hemma (gäddan) och skjut inte på budbäraren
Citera
2025-01-06, 12:38
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Dumpen uppmanar folk att både lämna de utpekade och deras anhöriga ifred och avstå från att kontakta dom

Sen kan dom inte ta ansvar för om folk väljer att göra det ändå trots deras uppmaningar

Om jag gör något dumt, så legitimerar det inte alla möjliga typer av reaktioner på det jag har gjort, eller sägs ha gjort. Det finns en gräns för vad som är en reaktion som jag rimligen bör hållas ansvarig för.

De uppmanar folk att avstå från våld och trakasserier, de vet att det finns folk som använder våld och trakasserar, de publicerar på samma sätt iallafall. De vet vad som händer, de bryr sig inte.
Senast redigerad av AEggkartongen 2025-01-06 kl. 12:40.
Citera
2025-01-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerboll

Det är just barn som henne som dumpen kämpar för
För att vi ska få till en lagstiftning som gör det betydligt svårare för gäddor att nå fram till barn

Gäddorna till skillnad från deras offer är vuxna och har ett eget ansvar att inte låta konversationen gå åt ett håll som inte är lämplig för barn

Ett barn har inte samma möjlighet tyvärr, du förstår väll skillnaden? Gäddorna bör vara vuxna nog att både ta ansvar för sig själv, sina anhöriga och närstående och leva med konsekvenserna av sina egna handlingar
DOM har genom sitt agerande satt sig själva i den situationen och då bör dom acceptera det och se till att dom inte gör om det igen
Citera
2025-01-06, 13:01
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
För att vi ska få till en lagstiftning som gör det betydligt svårare för gäddor att nå fram till barn

Gäddorna till skillnad från deras offer är vuxna och har ett eget ansvar att inte låta konversationen gå åt ett håll som inte är lämplig för barn

Ett barn har inte samma möjlighet tyvärr, du förstår väll skillnaden? Gäddorna bör vara vuxna nog att både ta ansvar för sig själv, sina anhöriga och närstående och leva med konsekvenserna av sina egna handlingar
DOM har genom sitt agerande satt sig själva i den situationen och då bör dom acceptera det och se till att dom inte gör om det igen

Det peddot gjorde i fallet ni refererar till är redan olagligt. Nu är jag osäker på när det skedde, om grooming var eller icke var kriminaliserat, men det är det i vart fall nu. Utöver det rörde det väl sig om jag inte minns fel om utnyttjande av barn för sexuell posering och eventuellt något ytterligare.

Detta just för att det var ett riktigt barn, inte ett fiktivt "dumpenbarn".
Citera
2025-01-06, 13:16
Medlem
Citat:

Om man bowlar och kastar klotet längs banan, så förväntar man sig att några käglor kommer att falla.
Man vet att om man kastar klotet så kommer detta att hända, det är ett resultat utav ens handling.

Samma är det här, Dumpen kastar sitt klot, dock står du och andra bredvid och skyller att käglorna föll för att personen i kassan som gav klotet till Dumpen skall vara skyldig för att käglorna föll. Eller att de friskrev sig igenom att säga "Fy, vi förespråkar inte att käglor faller, så vi är inte skyldiga där efter"

ALLA handlingar har konsekvenser och den som utför dem är således skyldig för dem.
Dumpen kan inte kontrollera andras handlingar, där emot så kan de justera sitt sätt att agera för att undvika senare konsekvenser utav dem. Således kan de igenom att styra sina egna handlingar styra andras.

De publicerar folk som klandevärda och således har de dömt dem som brottslingar.
De har dömt och utpekat dem som en av de värsta saker man kan bli utpekad som.
De gör detta igenom att i många fall "Glömma" maskera namn eller annan information utav dem, eller rent av skiter i det. Flertalet loggar har varit där hela deras namn står med på vart och en utav alla bilder.
De väljer att se till att skapa en konversation som gör att de ses som extra klandervärda igenom att vara med och styra konversationen.
De väljer att publicera omaskade ansikten med mera.

Det är MYCKET som Dumpen gör som styr resultatet. Således får Dumpen ta ansvar för vad och hur saker publiceras samt effekterna utav vad som blir där efter.
De är även ansvariga för fiskandet som till stor del de är drivande att se till så att det handlar om sex samt övertala folk till att komma till möten.

Hela anledningen med att ha en ansvarig utgivare är att personen är ANSVARIG för vad och hur något publiceras. Alltså ansvarig för eventuella skador som kan uppstå ifrån publiceringen.
Men när det gäller dumpen och dig så förflyttas skulden på någon som INTE har varken ansvar eller bestämmande i publiceringen.

SARA är skyldig för följdskador som uppstår vid publiceringen. Ingen annan, oavsett vem som har skapat innehållet, men även där är Dumpen delaktiga i även innehållet då de är drivande i skapandet utav det.

Citat:
The series was accused of making news rather than reporting news, blurring the line between being a news organization versus an agency of law enforcement.
https://en.wikipedia.org/wiki/To_Catch_a_Predator
Citat:
"overpowering whiff of entrapment" and the potential for viewer complicity.

De tar även upp "Conflict of interest"
Som handlar i stora delar om pengarna de tjänade på att driva detta. Även här användes volontärer.

Citat:
He committed suicide as police and an NBC camera crew entered his home,[8] capturing the scene when the fatal shot was fired.[9] His estate, managed by his sister Patricia Conradt, filed suit against Dateline for US$105 million.
Citera
2025-01-06, 13:20
Medlem
Citat:

Dumpen har ingen laglig rätt att driva personer till att ta livet av sig. Hur många fall har Dumpen lämnat till polisen så att de kan utreda det?
Citera
2025-01-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Vet du vad Bertil vi gör ett socialt experiment där jag förutsätter att du INTE är dum i huvudet utan att du bara trollar för att slösa min tid. Och så istället för att vi ska sitta och slösa min tid på en debatt om ifall en lynchmobb i nutida vardaglig användning behöver innefatta någon form av våld vilket jag gissar är målet med ditt trollande så går vi tillbaka till det relevanta.

Går du i övrigt med på definitionen?

Jag anser inte dumpen vara en lynchmobb, dom publicerar en artikel där dom avslöjar vad denne skulle vilja göra med barn men sedan fortsätter dom inte att kontakta eller på annat sätt störa denne såvida dom inte fortsätter med sitt agerande vilket har skett ett antal tillfällen

Hur vore det om du istället kunde fokusera på dom barn som faller offer för internetrelaterade övergrepp istället för att tänka på hur dumma dumpen är dom avslöjar gäddorna?
Citera
2025-01-06, 14:41
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Jag anser inte dumpen vara en lynchmobb, dom publicerar en artikel där dom avslöjar vad denne skulle vilja göra med barn men sedan fortsätter dom inte att kontakta eller på annat sätt störa denne såvida dom inte fortsätter med sitt agerande vilket har skett ett antal tillfällen

Dumpen är prästen som predikar inför lynchmobben, de vet att lynchmobben är där och lysnar på varje mässa, sen är vissa mer fanatiska än andra.

Citat:
Hur vore det om du istället kunde fokusera på dom barn som faller offer för internetrelaterade övergrepp istället för att tänka på hur dumma dumpen är dom avslöjar gäddorna?

Den här tråden handlar väl om huruvida dumpen har ett preventivt syfte eller ej? Har inte kollat men misstänker att det finns renodlade trådar som handlar om hur vi kan förebygga mot internetrelaterade övergrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Patrik Ss nya sajt dumpen.se har fått utgivningsbevis, nåt som kanske gör att filmerna där pedosarna ställs till svars, får vara kver?
Första konfrontationen, gubbe i 60årsåldern tror har stämt träff med en 12-åring:
https://dumpen.se/2021/08/16/gammelgaddan-blev-blast-pa-tolvaring/

Enligt ett senare inlägg ska pedon blivit avstängd från sitt jobb.

Vad tror ni, OM sajten får ligga uppe, kommer den ha ett preventovt syfte?
Citera
2025-01-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Om jag gör något dumt, så legitimerar det inte alla möjliga typer av reaktioner på det jag har gjort, eller sägs ha gjort. Det finns en gräns för vad som är en reaktion som jag rimligen bör hållas ansvarig för.

De uppmanar folk att avstå från våld och trakasserier, de vet att det finns folk som använder våld och trakasserar, de publicerar på samma sätt iallafall. De vet vad som händer, de bryr sig inte.

Men hur vore det om du istället för att tycka synd om gäddor kunde tänka på vad dom stackars barn som blir utsatta av dessa typer?

Dumpen har kommit till som en reaktion på alla dom gubbar som väljer att kontakta barn och låta deras vidriga fantasier gå utöver dom på både ena och andra sättet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in