Citat:
Ursprungligen postat av
Tweatta
Det är bra Fredrik, jag uppskattar det du gör för att skydda barn från vuxna sexuella predatorer, ingen kritik emot dig.
Håller med dig om att inga anhöriga skall behöva lida för att en person är utom kontroll, det är högst tragiskt, önskar de slapp ha en förälder eller släkting som agerar så totalt vansinnigt.
Önskar vi slapp dessa eländiga rovdjur överhuvudtaget.
Det är en önskan som många delar. I en ideal värld skulle behovet av institutioner som fängelser eller poliser vara obefintligt, där alla individer agerar i enlighet med samhälleliga normer och etiska riktlinjer.
Det är dock en önskan som troligtvis aldrig kommer att bli verklighet.
Efter att ha granskat min egen text insåg jag att den kan uppfattas som aggressiv, vilket inte var min avsikt. Jag vill därför be om ursäkt för detta.
Precis som alla andra människor är jag inte utan fel och brister.
Jag kan förstå att det ibland kan uppstå tankar om att vilja orsaka någon skada på grund av deras beteende.
Jag kan också ibland känna så.
Det är viktigt att lyfta blicken och tänka på långsiktiga konsekvenser, snarare än att förblindas av ilska. Jag anser att detta ofta är något som Dumpen och dess följare missar, även om det självklart inte gäller alla följare, utan de flesta.