Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-23, 12:51
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Nu är dumpen körda!

Någon kommer ju väcka åtal mot dom för här menar dom på att det är antingen utpressning eller olaga tvång. Samt att jag tycker att dom är lika äckliga som pedofilerna eftersom dom låter betala sig ur en situation så att dom kan fortsätta vara äckliga pedofiler!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pPG80E/bodstrom-later-som-utpressning-eller-olaga-tvang

Av det som ni har beskrivit så låter det verkligen som att det här är brottsligt. Då är det utpressning eller olaga tvång, säger advokaten Thomas Bodström.

Ja om detta stämmer (vilket jag inte betvivlar) är dom körda och lika vidriga som gäddorna. Det tycker jag i och för sig ändå att dom är, men det är en annan sak.
Citera
2024-10-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Underlig kommentar... Sara är människa, med ett större antal dommar än många gäddor tillsammans. Gäddorna är dock inte människor, med fel, brister och snedsteg i livet?
Måste vara skönt att vara så enkel i sitt tankesätt...

Ja du, jag har väl helt enkelt större sympati för en kvinna som själv haft det svårt och blivit utsatt för övergrepp och som nu viger sitt liv åt att rädda andra barn och unga från att utsättas för samma sak än vad jag har för gubbjävlar som skickar bilder på sina kukar till vad de tror är barn och planerar för att de skall träffas och ha sex.

Säkert ett väldigt svartvitt och svårbegripligt tankesätt om man är en i gänget med Fredrick F eller Johan "Jenny" Ehrenberg. Det är ju så mycket "finare" och mer raffinerat att sympatisera med gäddan.
Citera
2024-10-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Kollar man similarweb.com säger de 1,7 milj. besökare i september. (4.22 minuter i genomsnittlig besökstid)

Man skall ju också förtydliga att unika besökare inte är unika personer eller det samma som att så många personer besökt dem.
Det rör sig om cookies, så om du raderar dem och besöker igen = ny unik, om du använder en ny webläsare = ny unik, om du använder en annan enhet = ny unik. Så varje person kan generera flera.
Räknar man att många tittar både på jobbet och i hemmet samt eventuellt på en telefon.

Då är vi nere på 800 tusen personer vilket fortfarande är nästan 4x vad de har i följare på facebook.

Man kan också tillägga att inkognito inte sparar cookies, så varje besök med inkognito är unika besökare.
Citera
2024-10-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja du, jag har väl helt enkelt större sympati för en kvinna som själv haft det svårt och blivit utsatt för övergrepp och som nu viger sitt liv åt att rädda andra barn och unga från att utsättas för samma sak än vad jag har för gubbjävlar som skickar bilder på sina kukar till vad de tror är barn och planerar för att de skall träffas och ha sex.

Säkert ett väldigt svartvitt och svårbegripligt tankesätt om man är en i gänget med Fredrick F eller Johan "Jenny" Ehrenberg. Det är ju så mycket "finare" och mer raffinerat att sympatisera med gäddan.

Hur menar du nu? Så bara för att hon råkat illa ut så har hon rätt att fånga pedofiler och ta betalt från dom för att inte lägga ut dom? Det är som att säga att så länge du betalar mig så glömmer vi att du är pedofil och spottar på alla barn som blivit utsatta bara för att du är pengakåt!
Citera
2024-10-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Precis som resten av lagboken då.

Det är inte folket som bestämt lagarna i lagboken.
https://www.regeringen.se/sa-styrs-sverige/lagstiftningsprocessen/
Det är inte folket eller regeringen som bestämmer straffen.
https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/rattegangen/pladering-och-domslut/pafoljder/
Kan dock inte hitta om det är praxis som bestämmer straffskalan eller var den kommer ifrån.
Men brotten som Dumpen pekar ut folk för finns det redan en straffskala för, men de personer är inte dömda eller underutredning, som Sara bevisade nu i sitt bevis om att det inte skall gå att friskriva sig, så om personen är under utredning av polis så publiceras de inte. Således har lagen dömt att alla personer som blir publicerade på Dumpen inte gjort sig skyldiga till brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Dumpen gör inget illegalt. Du kanske har fått för dig att de gör det, men det är i så fall helt enkelt fel.

Dumpen gör absolut något illegalt.
https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/fortal-och-forolampning/
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/tryckfrihetsforordning-1949105_sfs-1949-105/#K7

Utgivningsbeviset som skyddar deras hemsida skyddar inte sociala medier, så där är brottet hårdare.
Sedan förolämpar de personer på sin youtube.

Bara för de inte prövats, betyder det inte att de inte är skyldiga.
Men där emot baserat på Saras fina lilla dokument om att friskriva sig ifrån att de tar pengar, visar de att de har personer som ligger i "Frysen" pga pågående polisutredning. Således har övriga personer prövats och dömts inte gå att döma.

Vi kan också anta baserat på vad som händer i Borlänge där flertalet personer plötsligt steg fram ist för att anmäla för 5 år sedan, att eftersom de flesta andra personer inte haft någon som klivit fram så har de inte utsatt någon för något och där med troligen bara chattat med Dumpen.

Kan ju finnas omständigheterna, men om vi skall anta saker så vill jag basera mina antaganden på fakta och då har personerna gjort mindre olagligheter än Dumpen själva.
Personerna bör ha prövats av åklagare ifall förundersökning skall inledas och utredning uteblivit.

Så "Gäddorna" har begått ett moraliskt brott, som samhället dömer dem för. Ett orealistiskt högt straff.
Medans samhället av någon anledning friar Dumpen och säger att de inte gör något olagligt, de gör olagliga saker.
Det är inte olagligt att chatta med vuxna som låtsas vara barn, det finns redan lagar mot att chatta med och träffa barn i sexuellt syfte. Dessa brott har inte brutits. Refererar tillbaks till min länk med artikel om att dömas oskyldigt för våldtäkt. Den lagändringen Dumpen vill få igenom kan orsaka liknande problem. MEN den är inte genomförd, så just nu är det inget brott. Det är en stor skillnad.

Förtal där emot är ett brott. så ditt påstående är lite felaktigt.
Citera
2024-10-23, 13:39
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Dumpen gör absolut något illegalt.

Ja men vad bra, då är det ju bara att åtala dem och fälla dem.

Och så öppnar ett mycket mycket mer råare Dumpen V2 på darknet i stället.
Är det vad du vill?

Men det är ju irrelevant nu. För du har ju fel.
Citera
2024-10-23, 13:39
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Som jag ser det kommer ditt inlägg med en hel del faktafel, och jag tror att du kommer bli varse det också om du öppnar upp lite mer och inte skriver färgat av dina personliga åsikter om Dumpens vara eller inte vara - återkommer gärna till det här inlägget om några veckor.

Vh

Påpeka mer än gärna vad som inte stämmer med min text, blir annars svårt att bemöta dig.
Citera
2024-10-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Alla ni Dumpen-hatande pedofiler och pedofilälskare är naturligtvis utvecklingsstörda i mer eller mindre grad, men man tycker ändå att det borde kunna gå in någonstans i era pantade skallar att det inte finns några som helst bevis för att Dumpen tar betalt för att slippa publicering. Det är bara era med-pedofiler som grundlöst hävdar det.

Så nej, ni kommer inte att sätta stopp för Dumpen den här gången heller. Men det är hysteriskt roligt att se era återkommande resultatlösa försök!

Imorgon blir det 500-peddojubileum utan att ni kan göra ett skit åt det! Hurra! Hurra! Hurra! Hurraaaah!

Låter ju jätteseriöst att låta pedofiler komma undan så länge dom betalar! Dom spottar på alla utsatta barn så länge pedofilen betalar sig ur

ÄCKLIGT!
Citera
2024-10-23, 13:41
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Håller med 100%.
De som råkar illa ut ur detta är Aftonbladet eller Inpulskollen. Oavsett så kommer folkets dom mot Rövberg att slå stenhårt mot honom då han försökt svartmåla Dumpen. Han är stenslut nu.
Hahaha, du menar att alla gula-blend-tanterna kommer göra slut på Aschberg? Han kanske gör avbön och ber om ursäkt.
Citera
2024-10-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Enligt rykten så har Sanna fiskare reagerat likadant angående swish slantarna. Och ifrågasätter du Sara och Patrik, ja då får du lämna dumpen. Obs rykten så jag kan inte garantera.

Det är ju så att har man inte rent mjöl i påsen så vill man ju inte bli granskad så då är det bättre att stöta bort den ifrågasättande så man slipper.

Hoppas någon kan gräva ner i Dumpen så att vanligt folk förstår att det inte gäller barnens väl och ve utan det är endast pengarna som gäller vilket det i och för sig har varit hela tiden men de har varit skickliga på att väva in det i att de gör detta för barnens skull.

Slutar Swishen komma in då spelar barnens väl och ve ingen roll längre tyvärr.

Men affärside'n är perfekt då alla ämnar för barnen och helt rätt hatar äckelgubbar.

Där har dumpen hittat en nisch som de kan sko sig på.
Citera
2024-10-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Alla ni Dumpen-hatande pedofiler och pedofilälskare är naturligtvis utvecklingsstörda i mer eller mindre grad, men man tycker ändå att det borde kunna gå in någonstans i era pantade skallar att det inte finns några som helst bevis för att Dumpen tar betalt för att slippa publicering. Det är bara era med-pedofiler som grundlöst hävdar det.

Så nej, ni kommer inte att sätta stopp för Dumpen den här gången heller. Men det är hysteriskt roligt att se era återkommande resultatlösa försök!

Imorgon blir det 500-peddojubileum utan att ni kan göra ett skit åt det! Hurra! Hurra! Hurra! Hurraaaah!

Argumentera sakligt verkar inte vara en egenskap du besitter. Klumpen, som kommer att falla så småningom, har inte presenterat något konkret som motbevisar anklagelserna. I nuläget är det bara en ord mot ord-situation tills dess att någon av parterna kan bevisa konkret hur saken ligger till.
Citera
2024-10-23, 13:47
Medlem
Psykpatient33s avatar
Alltså den här tråden är ett par dårar som läser Aftonbladet och sväljer allting som står där med hull och hår.

Och så ska vi debattera med dem om vad de tror är verkligheten...

Vilseledda gråsossar VS. Flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in