Citat:
Lars Nojnäs skulle kunna rädda sitt eftermäle genom att göra en pudel och erkänna vad han faktiskt gjort och be de båda läkarna om ursäkt och själv medge öppet att han deltagit i denna gigantiska rättsskandal. Skulle han göra det skulle han ha min stora respekt, och jag tror att gemene man skulle se på hans eftermäle på ett mycket mildare sätt än det kommer bli om han fortsätter delta i denna rättsskandal.
Jag har läst den och några påpekanden är på plats. Han försöker framställa sig som den sakliga opartiska undersökande journalisten redo att ändra uppfattning om det är befogat. Men sanningen är att han har skaffat sig en gigantisk fallhöjd i detta. Han har för det första använt sin position som journalist på SVT till att motverka en förnyad granskning. Givetvis oerhört graverande om man inte haft på fötterna. Vidare så tog han upp polisens misslyckade teorier kring ett antal med all säkerhet orelaterade dödsfall hos prostituerade och byggde upp det till en Jack uppskärarskröna. Detta baserat på ingenting alls mer än insinuationer och suggestion. Skulle detta fall slutligen omvärderas kommer hans eftermäle att bli konspirationsteoretikerns och den destruktive stollens. Och det vet han mycket väl om.
Till sist är det faktiskt så att för den kritiske och analytiske läsaren framstår det som en justitiemord även i hans beskrivning. Det handlar att kunna se igenom hans logiska missar och selektiva bevisvärdering.
Till sist är det faktiskt så att för den kritiske och analytiske läsaren framstår det som en justitiemord även i hans beskrivning. Det handlar att kunna se igenom hans logiska missar och selektiva bevisvärdering.