Citat:
Ursprungligen postat av
MikeStrutter
Intressant, tack för ett bra svar. Detta måste kollas upp.
Är det Gränges som är den billiga ölen där enbart? Något annat som sticker ut som extra bra där annars?
Ja, det är Gränges som är billig men det kan vara lite andra erbjudanden i bland. Förra lördagen t ex tog de 69 kronor för alla tyska fatöl på övervåningen och det är ju inte så tokigt med tanke på att man fick en halvliter kvalitetsöl. När jag var där någon gång före jul så hade de erbjudande med tre olika sorters craftbeer-burkar som kostade 42 kronor styck.
Sedan har de ju sitt standarderbjudande med plankstek och en Gränges för 136 kronor som är mycket prisvärt. Köttet är kanske inte av högsta kvalitet men för det priset kan du ju knappt äta på Mc Donalds. Jag var på Di Spagna och åt deras lunchplanka i december och det som skilde skulle jag säga var just köttet, vilket iofs inte är någon liten detalj, men betänker man att de tog 220 kronor för sin planka så får man väldigt mycket för pengarna på Lionbar.
En rolig sak hände förresten när jag var på Lionbar i höstas. Det var en kille bredvid mig i baren som ville ha en alkoholfri öl och bartendern hade uppenbarligen ingen koll utan skickade över en vanlig flaska Heineken till honom och slog in den för 35 kronor. När det direkt efter blev min tur så sa jag snabbt "jag tar också en sådan där alkoholfri Heineken" varpå han gav även mig en vanlig flaska som han tog 35 kronor för.