2018-11-15, 17:49
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos-Locos
Vad hände här? Ajaxon är väl inte kvar i krogen. Tog inte länge innan han insåg att man kan tjäna mer svarta pengar på taxin.

Stämmer att han har sålt sin del och börjar jobba på ett annat ställe i stan inom kort.
Vet inte om det blir som delägare eller ej, men kommer att vara kvar i branschen.
Sedan så är han ju delägare i ett annat bolag inom aktuell bransch sedan tidigare.[/quote]

Vilket ställe pratar du om?
Citera
2018-11-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaintJonah
Stämmer att han har sålt sin del och börjar jobba på ett annat ställe i stan inom kort.
Vet inte om det blir som delägare eller ej, men kommer att vara kvar i branschen.
Sedan så är han ju delägare i ett annat bolag inom aktuell bransch sedan tidigare.

Vilket ställe pratar du om?[/quote]

Han skall ha börjat jobba på Allstars sedan cirkus 1 månad tillbaka.
Citera
2019-03-01, 22:39
Medlem
biljons avatar
Ska till Frank imorgon på ett middagsmöte, finns det någonstans man kan gå efter? Gärna 25+.
Citera
2019-03-08, 18:57
Medlem
Waross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Ska till Frank imorgon på ett middagsmöte, finns det någonstans man kan gå efter? Gärna 25+.

Försent svar tyvärr men The Circus ligger ju nästintill Frank och är en bar
Citera
2019-03-08, 20:19
Medlem
sunkig stad.
Citera
2019-05-12, 17:14
Medlem
Någon som har någon erfarenhet av stället Royale? Verkar ganska flashigt
Citera
2019-05-12, 20:50
Bannlyst
Verkar som Olearys ska öppna något mer i Västerås.

" SE HIT ❗️❗️ Snart öppnar en systerkrog till Olearys Bowling & Games på Torggatan 1 i centrala Västerås."

https://www.facebook.com/OLearysVasteras/posts/2101374866789903
Citera
2019-08-01, 13:23
Medlem
nationalizten88s avatar
Bierkeller ligger ute på Blocket: https://www.blocket.se/vastmanland/Restaurang_AAA_lage_85765001.htm?ca=9&w=1
Citera
2025-01-03, 23:29
Avstängd
MikeStrutters avatar
Hur är det med sunk krogar i Västerås? Finns det ställen där man kan få en bärs för mindre än 50 kronor förutom Lionbar? På tal om Lionbar så har jag hört att vakterna där är riktiga fittor, stämmer det ännu?

Ruths ölhus gillade jag skarpt men där är det ju hantverksöl med priser därefter.
Citera
2025-01-05, 13:15
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Hur är det med sunk krogar i Västerås? Finns det ställen där man kan få en bärs för mindre än 50 kronor förutom Lionbar? På tal om Lionbar så har jag hört att vakterna där är riktiga fittor, stämmer det ännu?

Ruths ölhus gillade jag skarpt men där är det ju hantverksöl med priser därefter.

Bierkeller skulle jag säga har sunkhakskänsla men tyvärr inte priser som motsvarar atmosfären utan de tar rätt normala priser. Tacobar nere på Stora gatan har rätt sunkigt klientel och förhållandevis låga ölpriser men du kommer nog inte under 50 kronor utan ölen kostar nog drygt 60 tror jag.

Sedan har Mocca deli happy hour då de serverar Norrlands för 42 eller om det är 43 kronor, men det är ju långt ifrån sunk. Ankaruddens restaurang på Lillåudden tog 45 kronor för en Norrlands i somras men jag har inte varit där sedan dess så jag är osäker på prisnivån i dagsläget. Inte heller det är något sunkställe dock

Gällande Lionbars vakter så har jag inte märkt något särskilt med dem och jag har ändå varit där ganska många gånger. De är enligt min uppfattning som vakter är mest. Kan hända dock att andra besökare har andra erfarenheter av dem.
Citera
2025-01-05, 16:11
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Sedan har Mocca deli happy hour då de serverar Norrlands för 42 eller om det är 43 kronor, men det är ju långt ifrån sunk. Ankaruddens restaurang på Lillåudden tog 45 kronor för en Norrlands i somras men jag har inte varit där sedan dess så jag är osäker på prisnivån i dagsläget. Inte heller det är något sunkställe dock.
Intressant, tack för ett bra svar. Detta måste kollas upp.
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Gällande Lionbars vakter så har jag inte märkt något särskilt med dem och jag har ändå varit där ganska många gånger. De är enligt min uppfattning som vakter är mest. Kan hända dock att andra besökare har andra erfarenheter av dem.
Är det Gränges som är den billiga ölen där enbart? Något annat som sticker ut som extra bra där annars?
Citera
2025-01-05, 16:42
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Intressant, tack för ett bra svar. Detta måste kollas upp.
Är det Gränges som är den billiga ölen där enbart? Något annat som sticker ut som extra bra där annars?

Ja, det är Gränges som är billig men det kan vara lite andra erbjudanden i bland. Förra lördagen t ex tog de 69 kronor för alla tyska fatöl på övervåningen och det är ju inte så tokigt med tanke på att man fick en halvliter kvalitetsöl. När jag var där någon gång före jul så hade de erbjudande med tre olika sorters craftbeer-burkar som kostade 42 kronor styck.

Sedan har de ju sitt standarderbjudande med plankstek och en Gränges för 136 kronor som är mycket prisvärt. Köttet är kanske inte av högsta kvalitet men för det priset kan du ju knappt äta på Mc Donalds. Jag var på Di Spagna och åt deras lunchplanka i december och det som skilde skulle jag säga var just köttet, vilket iofs inte är någon liten detalj, men betänker man att de tog 220 kronor för sin planka så får man väldigt mycket för pengarna på Lionbar.

En rolig sak hände förresten när jag var på Lionbar i höstas. Det var en kille bredvid mig i baren som ville ha en alkoholfri öl och bartendern hade uppenbarligen ingen koll utan skickade över en vanlig flaska Heineken till honom och slog in den för 35 kronor. När det direkt efter blev min tur så sa jag snabbt "jag tar också en sådan där alkoholfri Heineken" varpå han gav även mig en vanlig flaska som han tog 35 kronor för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in