2025-01-04, 00:18
Medlem
machiavelliniccolos avatar
Jävla va värdelösa ledtrådar det blivit de senaste åren. Bara massa ordlekar och sångtexter från artister man ska känna igen
Citera
2025-01-04, 01:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEDAM
Med tanke på var hon är uppväxt vore det sjukt om inte hade satt Kattrumpan och Giraffen, som var på 10 poäng.

Hon är urusel i övrigt.

Hur någon fått kunskap är ointressant. Mårten Hallberg är inte särskilt bra heller även om han bytt namn till Messiah.
Citera
2025-01-04, 01:37
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Messiah Hallbergs partner vad hon nu heter, har hon bidragit med någonting överhuvudtaget?

Edit: Han bara säga det så satt hon en 10:a
Hon satte en 10a förra veckan också. Förvisso väldigt lätta ledtrådar då på10p när det var Kalmar men imponerande med två 10p på två avsnitt när det är hennes första säsong. Att hon är snyggaste deltagaren är väl det mest viktiga dock.
Citera
2025-01-04, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machiavelliniccolo
Jävla va värdelösa ledtrådar det blivit de senaste åren. Bara massa ordlekar och sångtexter från artister man ska känna igen

Även min upplevelse - om det tidigare var ett eller två inslag av ordvitseri per resmål så är det numera samma mängd på varje poängnivå. Kanske jag som är semiautistisk men jag lyssnar inte längre på själva innehållet i ledtrådarna utan kopplar de rörliga bilderna till ordvitseriet. Funkade bra igår, fick ett avslutande ”don” omgående och det såg synnerligen brittiskt ut så tog London på 10p.

Likadant med Första klass på Maputa och typ 100 gånger till den här säsongen.
Citera
2025-01-04, 12:49
Medlem
Knotknets avatar
Jag mår dåligt när jag ser Anders Eldeman/Christoffer Nyqvist. Anders har en knulla småpojkar i Thailand-aura, och Christopher har en asberger efterbliven aura.
Citera
2025-01-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machiavelliniccolo
Håller fullständigt med. Varför köra ledtrådar med endast Adele som artist när det säkert finns tusen andra från just London?! Sen ofta frågor som inte ens hör hemma till städerna/länderna. Fattar inte varför jag glor på det där programmet. Låtarna håller på i tusen år känns det som.
Citera
2025-01-04, 13:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag mår dåligt när jag ser Anders Eldeman/Christoffer Nyqvist. Anders har en knulla småpojkar i Thailand-aura, och Christopher har en asberger efterbliven aura.

Eldeman är sambo med en kvinna så hur du tycker att han ser ut känns oväsentligt. Han verkar dock vara en riktig vänstermänniska.

Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Håller fullständigt med. Varför köra ledtrådar med endast Adele som artist när det säkert finns tusen andra från just London?! Sen ofta frågor som inte ens hör hemma till städerna/länderna. Fattar inte varför jag glor på det där programmet. Låtarna håller på i tusen år känns det som.

Till det fetmarkerade kan läggas att det är ännu värre. De har nu i flera program lagt ledtrådar till en viss artist för någon fråga. Mycket tråkigt och torftigt. Veronica Maggio användes vid resan till Uppsala.

Jag börjar tycka att det är dags att byta programledarpar.
Senast redigerad av HerrGickhan 2025-01-04 kl. 13:34.
Citera
2025-01-04, 14:48
Medlem
outback4s avatar
Sjukt skum nivå numera på den såkallade musikkopplingen till städerna, När det handlar om Gävle är Uje Brandelius och..Cat Stevens det självklara valet?
Varför då inte ta Bruce Springsteen nästa gång Göteborg är resmålet.. och Staffan Oldsberg..
Byt ut Luuk och Lindström nu.
Citera
2025-01-04, 14:53
Bannlyst
Det drar ner kvaliteten på programmet att dom får så många tips och ledtrådar INNAN programmet.
Det blir bara löjligt när nån drar på 10 och sen inte kan förklara varför hen drog!
Citera
2025-01-04, 15:09
Medlem
Blev lite irriterad när Fredrik Lindström ska börja svamla om saker som inte har med programmet att göra.

När resmålet Gävle och tecknarna Berglins samtida teckningar om samhället kom upp började sedan Fredrik att göra kommentar om "konservatism" där han tyckte att de som ägnar sig åt samhällsfrågor så som brott och straff var "falska" medan de som gnetar om diverse småfrågor som olika godis tuggmotstånd och utseende var "riktiga" konservativa.

En något konstig kommentar då det bara i praktiken är ett parti, SD, som talar om konservatism i vardagligt tal och som har haft hög svansföring i att bekämpa kriminaliteten. Lindströms utspel blev således MSM:s önskan om "fokusförflyttning" till saker av föga värde för att kasta viktigare saker åt sidan.

Det är dags att kasta ut dem, för det märks att deras socialiberala marxism sticker ut och de inte kan avhålla sig från att hålla käften. Programmet är inte till för att göra utspel för eller emot vissa eller andra, utan ett underhållningsprogram med lite "undervisning", eller edutainment.
Citera
2025-01-04, 17:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det drar ner kvaliteten på programmet att dom får så många tips och ledtrådar INNAN programmet.
Det blir bara löjligt när nån drar på 10 och sen inte kan förklara varför hen drog!

Det fetmarkerade ska vara: de. Det är en lagtävling, könen är kända och inga icke-binära är med.

Det finns ingen regel som säger att de måste förklara hur de kom fram till svaret för att få poängen.
Citera
2025-01-04, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det fetmarkerade ska vara: de. Det är en lagtävling, könen är kända och inga icke-binära är med.

Det finns ingen regel som säger att de måste förklara hur de kom fram till svaret för att få poängen.
Nej det är klart att dom inte måste förklara hur dom kom fram till svaret.
Men jag tycker tävlingen tappar på alla ledtrådarna dom får under dagen innan inspelningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in