Citat:
Ursprungligen postat av
coli
Jag är helt med på att hon kan anses som målsägare om hennes minderåriga barn utsatts för incest.
Men hon borde absolut inte kunna anses som målsägare i CdC fallet.
När hon utfrågas i styckmordsutredningen, beskrivs hon dock som målsägare.
Hon får väldigt mycket info om det pågående styckmordsutredningen. Info som torde ligga under förundersökningssekretess
Jag anser att det är mycket udda att CA står angiven som målsägare, även i barnets ställe. Av vad jag kan se är minderåriga brottsoffer åtminstone idag målsägare i sin egen rätt, utan att en vårdnadshavare tar över den rollen. Hur det var under 80-talet vet jag däremot inte och oavsett är det naturligtvis oacceptabelt med det ymniga informationsflödet från polisen till henne.
Nåväl, jag fann ditt tidigare inlägg om insekterna och kroppsdelarnas skick väldigt intressant och vill därför nu komplettera med några ytterligare frågor.
Du skrev att du uppskattade att säckarna tidigast utplacerats i början av juli, vilket är tänkvärt med tanke på de datummärkta föremålen på FP1, som härrör från sena juni och tidiga juli. Därför undrade jag när vilken den senast tänkbara tidpunkten för utplaceringen är, enligt din mening.
Om säckarna placerades ut i början av juli skulle det förklara frånvaron av flugor i säckarna vid FP1. Maskarna hade då alltså inte hunnit utvecklas till flugor än?
Enligt polisens protokoll var kroppsdelarna "under kraftig likomvandling" och det fanns mycket likvax som "smorde ner" säckarna. Är det enligt dig vad man skulle kunna förvänta sig hos en kropp, under dessa omständigheter, efter knappt tre veckor?
Det är som sagt givande att diskutera med någon som är kunnig inom området, så jag ber om ursäkt ifall det blir många frågor.