Citat:
Att han är svensk samt att han bor i relativt nära anslutning till Grand är sannolikt,men de är inga skäl till ytterligare misstanke.
Medel-Möjlighet-Motiv-Medstödjande hypotesuppgifter.
Det är så man finner den individ som mördade Olof Palme.
Det är inga konstigheter med detta.Det är vanligt,hederligt,gediget utredningsarbete baserat på sunt förnuft och där sannolikheter får fördel framför osannolikheter vid nödvändiga avvägningar.
Medel-Möjlighet-Motiv-Medstödjande hypotesuppgifter.
Det är så man finner den individ som mördade Olof Palme.
Det är inga konstigheter med detta.Det är vanligt,hederligt,gediget utredningsarbete baserat på sunt förnuft och där sannolikheter får fördel framför osannolikheter vid nödvändiga avvägningar.
Ja, det faktum att mordet sker på en plats som helt saknar koppling till Palme, och tidpunkt. Dvs att man inte i förväg kan ställa sig där och vara säker på att Palme inom rimlig tid kommer vara där, tyder ju helt klart på ett slumpmässigt igenkännande av Palme på en plats man inte kan, tex genom att studera ett vanemässigt rörelsemönster, utesluta sig till.
Hade mordet föregåtts av spaning eller liknande hade det inte sett ut så här. Det visar ju sig att skjuta mitt i bland en massa vittnen på en högtraffikerad gata inte var ett hinder för GM. Då hade det tidigare under kvällen funnits tillfälle att slå till om man utgått från jobb/bostad. Vilket nu inte sker.
Det leder ju till att GM är i city av en annan anledning och tidpunkten visar då att det högst sannolikt inte är ovanligt att GM rör sig i de kvarteren på sena helgkvällar. Det är ingen turistsäsong, det är dåligt väder och kallt, vilket klart indikerar att det inte rör sig om en tillfällig gäst i stan.
Som jag har sagt och skrivit tidigare är mordet, dvs utförandet i mina ögon, mycket likt mordet på Anna Lindh. Motivmässigt vet vi inte, men, sannolikt inte heller olikt MMs motiv, dvs en person som just då får bära ansvaret för allt dåligt i GMs liv.