2025-01-01, 01:52
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jag håller helt med. Det har blivit enormt stort pga att han stack. Hade han tagit sitt straff så hade det glömts bort efter ett tag. Niclas W har ju också barn men det blev inte alls så här medialt då han erkände och betalade böter. Sen rinner det ut i sanden.
Men alltid tyckt att DC verkar lite skum. Är inte han diplomerat medium dessutom? Då borde han ha förutspått sin egen undergång 🙃
Nu är jag inte så insatt i NW:s fall, men DC verkar ha varit en serietorsk (31 erkända besök), uttryckt sig konstigt i telefon med de prostituerade, länge varit en institution i ett av Sveriges populäraste TV-program (i helyllekanalen TV4) samt drivit dansskolor för barn.

På Paolo R blev det klappjakt. Reportrarna jagade butiker och fick dem att ta bort hans produkter ur sortimentet. Dessutom var PR obekväm för PK-reportrarna.

NW verkar ha klarat sig lindrigast av de tre.
Citera
2025-01-01, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Vad är det för en snille analys du gjorde?
Är du ens medveten om vad och hur trafficking fungerar??? jag skulle inte tro det.
Kvinnor lockas till ex Sverige för att göra andra jobb, man plockar av dem deras pass och enda sättet att få tillbaka det så de kan resa hem är att knulla äckel det är utnyttjande.
Du måste ha en rent vidrig kvinnosyn och en helvetisk låg moral.
Att man söker en kändis som utryckt sig förjävligt i telefoner och utnyttjat kvinnor och dessutom rymmer en så jäkla ynkrygg. Hoppas de tar honom o han får fängelse.

Problemet är den stora obalansen mellan hur enkelt det är för män och kvinnor att få tillgång till sex.
Om män i större utsträckning hade samma möjligheter som kvinnor att få tillgång till sex utan att behöva betala för det, skulle sexköp minska, eftersom efterfrågan skulle vara mindre.

Tänk på alla clickbaits som finns överallt – allt ska kopplas till något sexuellt, och ofta halvnakna kvinnor som används i bilderna. Detta bidrar också till en förvrängd kvinnosyn, där kvinnor utnyttjas för att generera pengar, och de som skapar dessa innehåll vet precis vad de gör.

Hur kan man dessutom veta om en thailändsk massör, som självmant erbjuder sexuella tjänster, är en kunglig prinsessa från ett fjärran land som blivit bortrövad, bestulen på sitt pass av någon Happy-Ending-Maffia och nu kämpar för att ta sig hem? Det är ju knappast mitt problem eller ansvar...det får Kling och Klang ta tag i att lösa...likt alla andra kriminella aktiviteter som sker i landet.

Edit: Om du frågar mig så är det bästa sättet är att kompromissa och tillåta...låt oss säga icke-penetrerat sex...men sådana ställen måste regleras genom fackföreningar, regelverk m.m. Då skapar du tillgången som män efterfrågar, och du har total kontroll över den.
Senast redigerad av S0urce 2025-01-01 kl. 02:03.
Citera
2025-01-01, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Tror ni Irland lämnar ut honom?
Är sexköp ens olagligt i irland?

Irland har samma variant som vi har här, lagligt att sälja, olagligt att köpa.
Citera
2025-01-01, 04:10
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Problemet är den stora obalansen mellan hur enkelt det är för män och kvinnor att få tillgång till sex.
Om män i större utsträckning hade samma möjligheter som kvinnor att få tillgång till sex utan att behöva betala för det, skulle sexköp minska, eftersom efterfrågan skulle vara mindre.

Tänk på alla clickbaits som finns överallt – allt ska kopplas till något sexuellt, och ofta halvnakna kvinnor som används i bilderna. Detta bidrar också till en förvrängd kvinnosyn, där kvinnor utnyttjas för att generera pengar, och de som skapar dessa innehåll vet precis vad de gör.

Hur kan man dessutom veta om en thailändsk massör, som självmant erbjuder sexuella tjänster, är en kunglig prinsessa från ett fjärran land som blivit bortrövad, bestulen på sitt pass av någon Happy-Ending-Maffia och nu kämpar för att ta sig hem? Det är ju knappast mitt problem eller ansvar...det får Kling och Klang ta tag i att lösa...likt alla andra kriminella aktiviteter som sker i landet.

Edit: Om du frågar mig så är det bästa sättet är att kompromissa och tillåta...låt oss säga icke-penetrerat sex...men sådana ställen måste regleras genom fackföreningar, regelverk m.m. Då skapar du tillgången som män efterfrågar, och du har total kontroll över den.

Sverige är ett mycket sjuk land, med mycket sjuka prioriteringar. Det är just därför landet går under och förvandlas till en före detta välfärdsstat. Så går det med kärringvälde.
Citera
2025-01-01, 08:10
Medlem
Wayaheads avatar
Propagandamaskineriet vet hur man fostrar pöbeln och skapar stigman. I det här fallet ger man sig inte förrän man drevat ihjäl honom!

Blodtörstig statsfeminism über alles!
Citera
2025-01-01, 08:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Vad är det för en snille analys du gjorde?
Är du ens medveten om vad och hur trafficking fungerar??? jag skulle inte tro det.
Kvinnor lockas till ex Sverige för att göra andra jobb, man plockar av dem deras pass och enda sättet att få tillbaka det så de kan resa hem är att knulla äckel det är utnyttjande.
Du måste ha en rent vidrig kvinnosyn och en helvetisk låg moral.
Att man söker en kändis som utryckt sig förjävligt i telefoner och utnyttjat kvinnor och dessutom rymmer en så jäkla ynkrygg. Hoppas de tar honom o han får fängelse.

Har du en källa på hur trafficking fungerar i Sverige på Thaimassage-salonger? Och på hur vanligt det är?

För din bild skiljer sig kraftigt från min.
Citera
2025-01-01, 08:36
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
De flesta män verkar inte se något problem med sexköp, kanske för att de köpt sex själva. Men fråga fruar, flickvänner mammor, systrar och döttrar vad de tycker så kanske ni får perspektiv.

De flesta kvinnor verkar inte se något problem med att ha sex innan de gifter sig, men fråga deras män, pojkvänner, pappor, bröder och söner vad de tycker så kanske ni får perspektiv.
Citera
2025-01-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Nu är jag inte så insatt i NW:s fall, men DC verkar ha varit en serietorsk (31 erkända besök), uttryckt sig konstigt i telefon med de prostituerade, länge varit en institution i ett av Sveriges populäraste TV-program (i helyllekanalen TV4) samt drivit dansskolor för barn.

På Paolo R blev det klappjakt. Reportrarna jagade butiker och fick dem att ta bort hans produkter ur sortimentet. Dessutom var PR obekväm för PK-reportrarna.

NW verkar ha klarat sig lindrigast av de tre.

Fallet blev ju olika hårt för dessa tre pga diverse olika saker. T ex detta med att PR hade varor ute i affärerna. Hade NW eller DC haft detta hade de givetvis också råkat ut för att beställarna sagt tack men nej tack.

Andra saker sedan är ju hur de hanterat det hela. PR trodde nog att han var smart som klev fram och sa att det var han som var kändistorsken. Men han hade ju grymt fel. Skriverierna ökade ju med några tusen procent jämfört med om han hade legat lågt som NW. Och i DC’s fall är det ju att han nu håller sig undan som gör att den här tråden fortfarande lever samt att media fortfarande producerar texter.
Citera
2025-01-01, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Är paolo roberto o niclas wahlgren arbetslösa o paria?

De hänger väl inte i finrummet längre.
Citera
2025-01-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Att runka av någon i utbyte mot pengar är väl prostitution? Om man gör det är man en hora.
Dock vågar jag påstå att 99.5% gör det frivilligt på dessa salonger.

Hora & torsk. Kaka söker maka..
Citera
2025-01-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Vilka resurser slösas genom att man efterlyser en människa?
Nu är ju han internationellt efterlyst. Jag tror faktiskt att dom övriga länderna i Europa fullständigt skiter i honom. En handtralla eller ett snabb knull på en massagesalong kan dom fan inte lägga några resurser på.

Det är nog bara svenska polisen som är så naiva så dom tror det ger resultat.

Återigen skämmer Sverige ut sig
Citera
2025-01-01, 11:45
Avstängd
Trodde han va gay
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in