2024-11-28, 14:52
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onewalker
Hoppas du får bra effekt på Mounjaro. Eftersom du får utskrivet av läkare och du har både diabetes och högt blodtryck så antar jag att det går på högkostnadsskyddet?

Fortsätt gärna dela med dig av dina erfarenheter. Bra kost och långa (sex km, wow!) promenader kommer garanterat göra skillnad.

Har haft ett inbokat tele-möte med min doktor idag, som säger att tyvärr så finns den inte på högkostnadsskyddet, fastän jag har både diabetes och högt blodtryck + att min kropp inte tolererar Myzimban.

Jag fick även veta att 5 mg kostar samma som 2.5 mg vilket var skönt att höra. Och att jag inte ska gå över 5 mg förens vi haft en utvärdering i slutet på januari. Så jag kommer gå på 5 mg i minst 8 veckor som jag förstod det. Fick också tips att ringa mitt apotek för att fråga om Mounjaron finns att tillgå från annan leverantör för att få ner priset på så sätt, själv är jag tveksam till att man kan få ner priset speciellt mkt på det sättet.
Doktorn sa också att jag troligen inte kommer att gå upp till högsta dosen, utan att vi får utvärdera i slutet på januari som sagt om jag ska kliva vidare mot 7.5 och sedan 10 mg.

Vi hörs till jul.
Citera
2024-12-09, 22:27
Medlem
Lillprinsessans avatar
Verkar som jag ska få Mounjaro utskrivet, diskuterade pris med läkaren jämfört med Wegovy och hon säger faktiskt att Mounjaro nu är billigare än Wegovy.
Tydligen är Mounjaro också mer effektivt än Ozempic. Ser mycket fram emot detta!
Citera
2024-12-10, 23:05
Medlem
Lillprinsessans avatar
Såg en tjej på Tiktok som börjat få Mounjaro genom en läkar-app, oklart vilken. Men det är helt legit och tydligen kan man genom just den appen köpa billigare ifrån Holland istället för den höga kostnaden Sverige har. Någon som vet vilken läkar-app hon använder?
Citera
2024-12-16, 22:44
Medlem
Har gått ner -3,5 kg på en vecka med 2,5 mg startdos.
Allt sötsug försvann ca en timme efter injicering.

Klarar mig på ca 1000 kcal per dag. Lätt illamående i 2-3 dagar.

Bör tilläggas att jag tränar 3 ggr i veckan.
Citera
2024-12-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Såg en tjej på Tiktok som börjat få Mounjaro genom en läkar-app, oklart vilken. Men det är helt legit och tydligen kan man genom just den appen köpa billigare ifrån Holland istället för den höga kostnaden Sverige har. Någon som vet vilken läkar-app hon använder?
Yasen !
Citera
2024-12-16, 23:45
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnamsterdam
Yasen !
Tack! Har du någon mer information om detta ifrån Holland? Varför är det billigare? Kommer de andra nätdoktorerna också att kunna ordna billigare därifrån?
Citera
2024-12-18, 08:12
Medlem
-JohnGalts avatar
Köpte Tirzepatide av en kompis som håller på, och är verkligen som magi! Mitt problem är att min hunger aldrig har kommit tillbaka och mat är inte lika gott längre, kanske inte är ett problem i början men maten är så viktig för mig.
Citera
2024-12-20, 22:23
Medlem
Lillprinsessans avatar
Tog blodprov tisdag morgon (17e) som ska skickas och komma upp på appen Blodtrycksdoktorn. Borde ju gå snabbare än såhär eller?
Har inte dykt upp några provresultat i appen än, jag hade ju hoppats på att ha Mounjaro till jul.. Hoppas på mellandagarna nudå.
Hur snabbt har det gått för er från dagen för blodprov tills att receptet skrivits ut?
Citera
2024-12-23, 14:36
Medlem
Gör ett i inlägg för att uppmuntra andra. Finns massa bra i Ozempic-tråden men inte om Mounjaro tyvärr.

Jag är kvinna, väger 89kr och är 165cm. Jag fick mitt utskrivet via läkare i appen Eatit. Gjorde blodprover dagen innan och fick utskrivet direkt. Dom kräver dock att man ändå träffar deras dietister, men det är väl bara bra.
Var tvungen att beställa eftersom inga apotek i min närhet hade det.

Tog första dosen i lördags. Blev orolig att jag gjort något fel för jag har inte känt något alls, tills idag. Idag är jag frusen och har ingen aptit, så det känns skönt att jag känner av det haha.

Läste att en del får mer effekt av att ta dosen i överarmen, ska testa det vid nästa tillfälle. Den här gången tog jag i magen.
Citera
2024-12-24, 22:18
Medlem
Extremeflys avatar
Ligger detta på 2700 nu? Tror ni priserna kommer pressas ner mer?
Citera
2024-12-25, 09:48
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centet
Gör ett i inlägg för att uppmuntra andra. Finns massa bra i Ozempic-tråden men inte om Mounjaro tyvärr.

Jag är kvinna, väger 89kr och är 165cm. Jag fick mitt utskrivet via läkare i appen Eatit. Gjorde blodprover dagen innan och fick utskrivet direkt. Dom kräver dock att man ändå träffar deras dietister, men det är väl bara bra.
Var tvungen att beställa eftersom inga apotek i min närhet hade det.

Tog första dosen i lördags. Blev orolig att jag gjort något fel för jag har inte känt något alls, tills idag. Idag är jag frusen och har ingen aptit, så det känns skönt att jag känner av det haha.

Läste att en del får mer effekt av att ta dosen i överarmen, ska testa det vid nästa tillfälle. Den här gången tog jag i magen.

Hejsan, var har du läst detta?
Citera
2024-12-25, 09:59
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Har gått en månad nu och för mig så händer inte mycket än så länge.

Har inga negativa biverkningar(för utom att plånboken blir tunnare), och inga positiva heller.
Vikten står still, aptiten är ingen skillnad. Möjligen att jag gått ner nått gram
Kan konfirmera att 2.5 mg och 5 mg kostar samma - 2700 kronor för 4 veckor.

Började med 5 mg i torsdags, hoppas på större effekt snart.
Kommer träffa min läkare den 15/1 för grundligare utvärdering gällande min sockernivå och status i övrigt.
Beslut tas då om jag ska gå upp i dos eller ligga kvar, eller avsluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in