Citat:
Ursprungligen postat av
Silverfloden
Jag har lite svårt att tro att C skulle ha varit vid liv ända in i juli. Fram till pingsten syntes hon kontinuerligt på platser som Kungsträdgården och Sergels torg. Verkar konstigt om hon helt plötsligt stängde in sig i en lägenhet på Kungsholmen i flera veckor, när hon också behövde pengarna/drogerna.
Jag har inget minne av att vittnet som sett C på Thorildsvägen ihop med en rundlagd man som hade en viss kriminell utstrålning nånsin sade ett datum för iakttagelsen.
Har för mig att ni i gruppen som har studerat kvarlevornas skick har nämnt att hon kan ha levt fram till ca den 20 juni, eller någonstans där i kring. Men det är fortfarande märkligt att C har gått ifrån ha varit så om sig och kring sig och synts till här och där i parker och på hotellhem, boenden, krogar, tunnelbanestationer m.m till att helt plötsligt gömma sig i en lägenhet tills hon dör.
Eftersom BO fyllde år 19/6 och inte kontaktade modern och system, får man väl förmoda att hon var avliden då.
Hur kvarlevorna på Eugeniavägen (som hittades sist) kunde vara i bättre skick än de som hittades vid Ekelundsvägen, undrar man.....
Efter 6-7 veckor räcker det inte med svalt och regnigt väder som förklaring.