Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Det är väl så, de gånger min sambo ska göra något thai eller indiskt och samtidigt säger att hon ska testa nytt recept så smakar det ändå lika som det tidigare. Hon väljer bort någon krydda som hon inte gillar och ersätter då med hennes ”standard” så blir det liknande som det tidigare ändå👍😀
Bra med blodfetterna får man ändå säga, med tanke på att mina värden är lite höga så kanske jag borde köra thaimat.
Jo frun är noga med vad vi köper, så inget med palmolja mm och bara bra råvaror.
Sen påpeka hon att tex korvar i sverige är väldigt salta, det kan jag hålla med om efter att ha ätit thaikorvar, sen svenska bakelser mm, mycket grädde och socker, i thailand är det mer frukt i dem...
Haha får nog se till att du åker på en hälsoresa till thailand.
Sen håller jag med om storkok, tar inte så mycket längre tid och är mer energieffektiv, en stor del av elförbrukningen är just matlagning (om man bor i lägenhet).
Citat:
Ursprungligen postat av
Pontiac-Garage
Något konkret är den andra rätten som jag länkade ovan, som innehåller många tillsatser.
Att socker och tillsatser är dåligt för hälsan ses idag som allmänbildning och vill du ha studier på det får du söka själv.
Så är det, håller helt med om socker/tillsatser mm, då man (vissa av oss) strävar efter att må bra så måste man fundera lite över vad man äter... Trycker man i sig skräpmat så blir ens hälsa efter det.