2024-12-31, 00:42
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Är inte hälsan viktigare än latheten?

Inget fel på min hälsa. Dricker öl och läsk varje dag samt äter diverse snacks och charkprodukter till mellanmål. Till middag blir det antingen pizza, hamburgare eller frysta färdigrätter i form av fryspizza, panpizza eller andra färdigrätter.
Citera
2024-12-31, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Oki, men du kan beställa frysta pajer via foodora och då samtidigt höja och sänka dina utgifter?

Håller med frysta pajer kan vara goda... Vilka är bäst, Felix, Dafgårds eller andra enligt dig? Jag tycker faktiskt Felix är lite sämre åtminstone med vissa... Deras taco-paj smakar blandfärs eller åtminstone inte jättebra kött-kvalité...
Vem fan beställer frysta pajer från Foodora??? Bättre att köpa dom på Willys och ha liggande i frysen till dom dagar man inte orkar laga mat. Själv föredra jag mer manliga rätter som lasagne eller köttbullar med mos. Äter det dock bara till lunch om jag är hemma och inte har något annat att äta.
Citera
2024-12-31, 01:44
Medlem
Det finns ingenting som bör klassas som färdigt enligt mig så din fråga gör mig helt jävla rosenrasande faktiskt. Allt är i ständig rörelse. Jorden snurrar just nu men du är så insnöad i färdighetstänkandets slaveri att du förmodligen inte ens känner av det.

Är du färdig nu eller? Färdighetstänkandet är nog det jag föraktar mest av alla olika sätt att tänka som existerar genom alla tider.

Om jag nånsin blir färdig med någonting så vet jag att jag är påväg att dö snart.
Citera
2024-12-31, 02:14
Medlem
ja brukar köra icas egna färska färdigrätter kostar typ 75/80kr st
Citera
2024-12-31, 02:29
Medlem
Ja, men jag köper mina middagar på en cateringbutik i stan. Kanske inte riktigt vad TS hade i åtanke när han talade om färdiga rätter. Men tekniskt sett så rör det sig ändå om färdiglagad mat som jag köper och värmer upp hemma.
Citera
2024-12-31, 03:00
Medlem
Foliekavajs avatar
Nej, jag äger inte ens en micro längre. Jag slänger hellre ihop en enkel rätt än får deras nästan-mat i otillräcklig portion.
Citera
2024-12-31, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaysouw1
Ja, men jag köper mina middagar på en cateringbutik i stan. Kanske inte riktigt vad TS hade i åtanke när han talade om färdiga rätter. Men tekniskt sett så rör det sig ändå om färdiglagad mat som jag köper och värmer upp hemma.
Du är lite finare än oss andra då kanske?

Själv lagar jag maten 5-6 dagar i veckan och köper frysta färdigrätter till luncher annars värmer jag upp rester till luncher/middagar, det gånger jag inte orkar det tar jag fram en färdigrätt i frysen och värmer på...
Vill du lägga det 5-10 dubbla så har du bra mycket minder pengar till roligare saker.
Citera
2024-12-31, 03:08
Medlem
floraflaps avatar
Tyvärr har jag en benägenhet att dra i mig sånt. Är väl ibland lite lat och har mycket på gång. Så blev faktiskt en idag, italienska färsbiffar och pasta
Citera
2024-12-31, 03:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
En färdigrätt är en rätt som inte behöver mycket annat än att värmas upp. Ofta fryst, men behöver inte vara det och ibland handlar det bara om att tillsätta kokande vatten. Ofta värms rätter av detta slag i microvågsugn, och då slipper man inte bara tillaga rätten från början men har den även snabbt färdig...

Många äter dessa rätter ganska ofta, medan andra frågar sig hur någon ens kan göra det...

Jag har sedan åtminstone kring jag började bo ensam, sällan lagat mat från grunden där jag bor. Så det har blivit mat från restauranger eller färdigrätter. Har tyckt och tycker, det är lite väl mycket jobb att laga mat från grunden för en person. Dessutom har jag ingen diskmaskin...

Hur gör ni? Äter, dessa rätter dagligen, bara ibland, bara på jobbet eller skyr dem som pesten?

Den enda ”färdigrätten” jag käkar ibland är fryspizza men då lägger jag alltid på egna ingredienser som finost, finkött, frukt osv.
Citera
2024-12-31, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Du är lite finare än oss andra då kanske?

Själv lagar jag maten 5-6 dagar i veckan och köper frysta färdigrätter till luncher annars värmer jag upp rester till luncher/middagar, det gånger jag inte orkar det tar jag fram en färdigrätt i frysen och värmer på...
Vill du lägga det 5-10 dubbla så har du bra mycket minder pengar till roligare saker.
Vilket larvigt svar du tillförde absolut noll med i tråden.

Handlar inte om att vara "fin" utan om att jag gillar att njuta av god mat. Sen äter jag inte cateringmat varje dag heller utan ibland, när de råkar ha en middagsrätt som låter lite extra intressant i mina öron.
En maträtt på Sofina Catering kostar 135 kr och innehållet räcker dessutom i två dagar, för en vuxen människa med ett normalt matintag då.

Jag är således inte mer fin än någon random arbetarsnubbe från orten som lägger ut tresiffriga belopp på drinkar eller starköl i nåt sunkigt barhak. Råkar bara ha andra, vettigare prioriteringar i livet än att bli apberusad varje fredagskväll.
Citera
2024-12-31, 05:51
Medlem
cacas avatar
Nej föredrar hemlagad mat.

Fast klart är man i fjällen/båten kör man kanske någon bullens eller nån burk gulasch, så får ändra mitt svar till ja, men väldigt sällan.
Citera
2024-12-31, 06:30
Medlem
Raviolin från Lidl om den fortfarande finns kvar var jävligt god om man pimpade till den lite Men annars fryst pizza förekommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in