2024-12-31, 08:52
Medlem
Men för helvete går folk på vad som helst nu för tiden. Har ni inte lärt er något sen den förra så kallade pandemin där risken att dö av covid var så förbannat låg.

För ett tag sedan pratade media om apkoppor och folk blev helt jävla galna.

Nu detta. Folk är fan inte kloka nu för tiden. Folk kommer antagligen springa till vårdcentralerna och ta boosters. Ser fram emot att se alla som cyklar med munskydd, simmar med munskydd, åker buss med munskydd, sitter på ett flygplan med munskydd, promenerar med munskydd och åker själv i en bil och har munskydd.

En hälsning från Teds Nugent https://youtu.be/WC8Wto4k9DI?feature=shared
Citera
2024-12-31, 09:11
Medlem
seaworthys avatar
Vore ju iofs roligt om en ny pandemi träder i kraft samtidigt som Trump tar över i vita huset
Citera
2024-12-31, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/larmet-om-nya-fagelinfluensan-kan-orsaka-global-pandemi/

[b]

Global pandemi som COVID? Håller ni med? Dags att förbereda fram allt igen?
Är det 2025 som 2020? Vad säger fb experterna?

Lagom till att Trump kommer tillbaka . passande
Citera
2024-12-31, 09:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Men för helvete går folk på vad som helst nu för tiden. Har ni inte lärt er något sen den förra så kallade pandemin där risken att dö av covid var så förbannat låg.

En åsnas gravsten. Bra att personer som du dör av dock, vi har fått för mycket idioter i genpoolen.

Fågelflunsan är 50 gånger dödligare än covid. Problemet med covid var inte att det var speciellt dödligt utan att det gav hjärnskador, vilket vi ser på den globala IQ-nivån idag (inte minst i den här tråden).
Citera
2024-12-31, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/larmet-om-nya-fagelinfluensan-kan-orsaka-global-pandemi/

[b]

Global pandemi som COVID? Håller ni med? Dags att förbereda fram allt igen?
Är det 2025 som 2020? Vad säger fb experterna?
Nja det här viruset är ju ganska olikt SARS-CoV2 så någon direkt rip-off lär det inte bli.
Citera
2024-12-31, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Är det inte lättare att du sitter hemma och låser in dig själv isåfall, då uppnår du ju 100% av det du själv vill, utan att det behöver vara dödspatruller på gatorna??

Låter ju typ lika rabiat som förra gången, när hela samhället skulle stängas ned.
Tycker du nu, 2025, att Covid-19 skulle varit värt dödspatruller?
Det här viruset har en betydligt högre dödlighet är SARS-CoV2.
Citera
2024-12-31, 10:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Vilka människor syftar du på då? Din familj, släkt och vänner?
Kan inte vara egoist. Skriver jag alla då måste det bli alla. Om inte alla så skona de snälla.
Citera
2024-12-31, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
"Svenska Folkhälsomyndigheten skriver att de flesta som smittas av viruset drabbas av mildare influensaliknande symtom, men att det finns fall som lett till en dödlig utgång. "

Alltså som vilken influensa som helst, inget märkvärdigt alls. Dessutom brukar virus bli mildare när de muterar…
Influensa kan vara ganska dödlig. Spanskan, Aseaten och Hong-Kong orsakade ganska många dödsfall.

Nu vet jag inte alls vad dödligheten för det här, muterade viruset är men fågelinfluensa har haft en dödlighet på femtio procent, tidigare.
Citera
2024-12-31, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Det här viruset har en betydligt högre dödlighet är SARS-CoV2.

Oj, jaha.

Vet du vad?

Det var samma idiotresonemang förra gången.
Covid 19 var värt att stänga ner hela samhällena för, och nu skall vi ta ett litet räkneexperiment:

Vid vilken grad av dödlighet tycker du det är värt att införa dödspatruller för att… öööh minska den dödliga smittspridningen?
Citera
2024-12-31, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ahh. Så de drar upp fågelinfluensan igen? Lite retrokänsla på den nästan om man minns 2009. Då dog det gamlingar och andra som var i riskgrupp (bl.a min farbror). Minns de försökte få alla att gå och vaccinera sig men det fick liksom inte fäste. Ett gäng ungar som fick vaccin fick narkolepsi vill jag minnas, men det blev ingen stor grej av det utöver en P3 Dokumentär typ.

Den här gången blir det kanske annat ljud i skällan och det finns ju ett färdigt kontrollsystem på plats som kan startas upp på kort tid.
2009 var det svininfluensa, A(H1 N1).

Det här är en annan variant, fågelinfluensa A(H5 N1).
Senast redigerad av GustafBradson 2024-12-31 kl. 10:26.
Citera
2024-12-31, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Oj, jaha.

Vet du vad?

Det var samma idiotresonemang förra gången.
Covid 19 var värt att stänga ner hela samhällena för, och nu skall vi ta ett litet räkneexperiment:

Vid vilken grad av dödlighet tycker du det är värt att införa dödspatruller för att… öööh minska den dödliga smittspridningen?
Jag tar inte ställning till det men det här viruset är dödligare än SARS-CoV2. Det vet jag.

Nu kanske det inte blir någon pandemi av det här men virus har definitivt potentialen att skapa en dödlig pandemi.
Citera
2024-12-31, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Jag tar inte ställning till det men det här viruset är dödligare än SARS-CoV2. Det vet jag.

Nu kanske det inte blir någon pandemi av det här men virus har definitivt potentialen att skapa en dödlig pandemi.

Ja självklart har virus potentialen att skapa en dödlig pandemi??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in