2024-12-31, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Ja självklart har virus potentialen att skapa en dödlig pandemi??
Ja. Då så.
Citera
2024-12-31, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja. Då så.

Ja då tar man det utefter förutsättningarna, och behåller rim, reson, och analytisk förmåga.

Att sitta och förespråka det som den jag citerar gör, innan man vet ett skit, bidrar bara och endast till en irrationellt underblåst panik.
Citera
2024-12-31, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Ja då tar man det utefter förutsättningarna, och behåller rim, reson, och analytisk förmåga.

Att sitta och förespråka det som den jag citerar gör, innan man vet ett skit, bidrar bara och endast till en irrationellt underblåst panik.
Ja. Nu är det för tidigt för panik. Visst.
Citera
2024-12-31, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Älskade faktiskt pandemin. Allt var så galet. Statsknäppidummologen Tegnell. Regeringar som på allvar uppmanar folk att tvätta händerna, som om det skulle ha någon inverkan. Nedstängningar. Kaos. Haveri.

Da capo på det!

?

Anders Tegnell gjotde det mesta rätt i början.

Sverige klarade sig bäst i hela Världen, innan sprutorna började boosta den Nato-skapade pandemin Covid. (SARS-CoV-2-viruset smet från Barack Obamas och Anthony Faucis "Gain of function"-lab i Wuhan).

Tänkte inte på det....
Citera
2024-12-31, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du får diskutera vad du vill för min del, jag kommenterar i linje med ts frågeställning.

Ts ger sken av att nya fågelinfluensan har likheter med Covid-19, det bör leda till samma åtgärder vad gäller vaccinationer och argument där för.

Just nu pågår Covid 19 lika mycket som det gjorde innan det är bara så att vi inte pratar om det längre. Vi kan fortfarande smitta varandra i kassaköer där vi nu inte håller avstånd längre.
Och mycoplasma har exploderat senaste tiden - precis som vissa andra sjukdomar som förmodligen trängts undan under pandemins isolerande. Vi behöver utsättas jämnt för att få immunitet i samhället.
Mycoplasma har nästan exakt samma förlopp och sjukdomsbild som Covid 19 men det är främst unga mellan 20-30 som får lunginflammation - så illa att en del hamnar på sjukhus. Mycoplasma ger en kort immunitet och man kan smittas om och om igen - precis som Covid gjorde trots att folk vaccinerade sig. Vaccinationerna hjälpte ju inte mot att bli smittad! Det bästa skyddet ansågs vara att ha en genomgången sjukdom och därefter vaccinera sig en gång.
Så för att få en mindre spridning av Covid och skydda gamla människor mer borde vi inte vaccinera yngre och medelålders människor. Låt dem få influensa och få en starkare immunitet som hjälper till att stoppa smittan. Vaccinera gamla människor och håll dem undan nyförkylda människor under vintern så långt det är möjligt. Detta tycker jag verkar vara mest logiskt.

Vi har svåra smittsamma sjukdomar i samhället hela tiden och gamla människor dör varje år av följder av influensor men så länge media inte uppmärksammar detta så tycks det inte existera.
Fågelinfluensan ger lindrig sjukdom hos de flesta så jag hoppas verkligen inte att barn och friska vuxna ska tvingas vaccinera sig eller isolera sig mot den.

Vad det gäller zoonoser så är jag personligen helt övertygad om att smitta mellan djur och människor redan förekommer i mycket högre utsträckning än vad som finns dokumenterat.
Våra katter är alltid förkylda samtidigt som vi är det hemma hos oss, och mycoplasma är ett exempel på smitta som jag absolut tror går mellan djur och människor. Faktum är att jag undrar om inte en del fall av Covid 19 egentligen kan ha varit mycoplasmainfektion.
Citera
2024-12-31, 12:09
Medlem
Sunimods avatar
Om vi kan hålla oss till ämnet så blir det mindre jobb för moderatorn att rensa

I TS hänvisning så verkar det vara att smittan sprids mellan kor och människor kan bli smittade av sjuka kor.

Jag hittar inget om att den kan spridas mellan människor och undrar om någon sett någon sådan rapport?
Citera
2024-12-31, 12:45
Moderator
Lapapps avatar
Rubrik förtydligad. Tidigare rubrik: Utbrott av fågelinfluensa hos mjölkkor i USA

Följande tråd har även infogats i samlingstråden: Larmet om nya fågelinfluensan – kan orsaka global pandemi. Det nya COVID?

/Mod
Citera
2024-12-31, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Om vi kan hålla oss till ämnet så blir det mindre jobb för moderatorn att rensa

I TS hänvisning så verkar det vara att smittan sprids mellan kor och människor kan bli smittade av sjuka kor.

Jag hittar inget om att den kan spridas mellan människor och undrar om någon sett någon sådan rapport?
Nej. Ännu verkar det inte spridas från människa till människa.
Citera
2024-12-31, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Hoppas fan dom får fram ett vaccin snabbare än under covid. Sjukt många som fick sätta livet till.
Vaccin mot influensa finns redan.

Problemet är att få fram tillräcklig mängd, i tid.
Citera
2025-01-01, 00:30
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Nej. Ännu verkar det inte spridas från människa till människa.
Bra, då kommer det troligen inte bli en ny pandemi.

Hoppas 2025 blir ett mycket bra år.

Gott Nytt År till dig.
Citera
2025-01-01, 12:54
Medlem
Skywipers avatar
Inventor of mRNA Tech Dr. Robert Malone: Bird Flu Panic a Deep State Psyop to Bring Back Masks, Lockdowns, Vaccines.

Malone described the government as “chasing a rapidly evolving RNA virus with a syringe. Just like they did with HIV and [Covid]-19.”

"What is happening now with "bird flu" is another psyops campaign being conducted by the administrative/deep state against the American people. They know and we know that the "vaccines" being produced will be ineffective, as all flu "vaccines" are".

“The questions are: Will we all comply? Will we be forced to comply? Will President Trump go along with the PsyWar / psyops campaign again? We will know soon enough.”

https://x.com/RWMaloneMD/status/1874103352667131993?mx=2
Senast redigerad av Skywiper 2025-01-01 kl. 13:00.
Citera
2025-01-05, 13:09
Medlem
5549s avatar
Viruset får vi hantera när/om det slår till på stor skala.

Jag bävar mer för att återigen behöva lyssna på lågintelligenta kollegor när dom över en natt förvandlas till epidemiologer, och börjar tala med självsäkerhet om saker som immunologi och vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in