2024-12-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det är vad man får betala för spelare med CV idag. Ni betlade över 9 miljoner för en 27 årig Pittas.
.....
Att han var en av allsvenskans bästa anfallare förra året behöver vi väl inte diskutera? Kvalitet i den åldern kostar.
Jag tror sista stycket skiljer oss. Jag håller med om att 15 miljoner för allsvenskans bästa anfallare kan vara "rimligt". Jag tror dock inte det är Paolos.

Han gjorde 7 mål i fjol, mot Västerås, Sirius, Norrköping, Häcken, Djurgården och Bajen. Han kanske får bättre utdelning på konstgräs. Vi lär väl bli varse.
Citera
2024-12-30, 16:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror sista stycket skiljer oss. Jag håller med om att 15 miljoner för allsvenskans bästa anfallare kan vara "rimligt". Jag tror dock inte det är Paolos.

Han gjorde 7 mål i fjol, mot Västerås, Sirius, Norrköping, Häcken, Djurgården och Bajen. Han kanske får bättre utdelning på konstgräs. Vi lär väl bli varse.
Jag tror tvärtom att han kommer få det jävligt jobbigt med Tele2s plastmatta. Om hans knä inte är 200% ser jag risken för en ny skada som ganska hög med tanke på hur Bajen spelar.
Citera
2024-12-30, 16:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
https://fotbolldirekt.se/silly-season/uppgifter-deniz-hummet-pa-vag-bort-fran-djurgarden/
Hümmet till Sydkorea eller Kina tydligen
Här får jag någonstans erkänna att jag haft jävligt fel. Att Hümmet skulle klara av den poängskörden i DIF trodde jag aldrig.
Citera
2024-12-30, 17:02
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Att han var en av allsvenskans bästa anfallare förra året behöver vi väl inte diskutera? Kvalitet i den åldern kostar.
Det tycker jag absolut att man bör diskutera. 20e plats i skytteligan. 37e i assist. Talar väl för att det snarare är en ganska medelmåttig allsvensk anfallare.
Citera
2024-12-30, 17:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
"En av de bästa" skrev jag, inte "den bästa".
Problemet är hans skadebenägenhet, men håller sig han frisk nästa år, tror jag han kommer ligga på runt 15p när säsongen summeras.

Vi får se vem som är närmast sanningen när vi har facit.
Citera
2024-12-30, 17:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Pena är väl på väg bort tyckte jag att jag läste häromdagen?

Jo, räknar bort honom lite. Han blir för dyr att behålla. LBJ, Rosengren och Simon Olsson men lite backup från AC och ungdomar skulle vara bra centralt mittfält.
Citera
2024-12-30, 17:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
https://fotbolldirekt.se/silly-season/uppgifter-deniz-hummet-pa-vag-bort-fran-djurgarden/

Här ska ju Bosse erbjuda nytt kontrakt och binda upp honom ordentligt. Finns inga anledningar att sälja för Djurgården. De har pengar och spelare som gör +10 mål i allsvenskan växer inte trän.
Citera
2024-12-30, 17:26
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:

Här måste man försöka behålla. Två länder som betalar lite i transfer men mycket i sign on.
Citera
2024-12-30, 17:57
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Här måste man försöka behålla. Två länder som betalar lite i transfer men mycket i sign on.
Fick inte diffen ohemult mycket betalt för Danielsson till Kina?
Citera
2024-12-30, 18:05
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Fick inte diffen ohemult mycket betalt för Danielsson till Kina?

5 år sen hänt oerhört mycket med den ligan och landets ekonomi sen dess. Hann lil diffen inkassera innan härdsmältan?
Citera
2024-12-30, 19:10
Medlem
snillet_1s avatar
Och där var det klart med Engvall till Miedz Legnica:

Citat:
Gustav Engvall lämnar nu IFK Värnamo för att spela i polska Miedz Legnica.

Gustav kom till IFK Värnamo från holländska Mechelen inför säsongen 2023. Gustav har sedan dess levererat 14 mål och 7 assist hos oss, men ska nu fortsätta sin karriär i den polska klubben Miedz Legnica. Vi önskar honom ett stort lycka till!

https://ifkvarnamo.se/nyheter/2024-12-30-gustav-engvall-lamnar-ifk-varnamo

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vem styr egentligen Värnamo i dagsläget? Känns som fritt fall. Wenderson tvingar sig nog bort inom kort också.

Det ska vara stökigt i organisationen enligt vad jag hörde tidigare i december i Lundhs podcast om Allsvenskan. I vissa mindre klubbar kan ju enskilda personer vara oerhört viktiga för sin klubb. Försvinner den personen av en eller annan anledning så går det snabbt nedåt för klubben ifråga. Känslan är att Enes Ahmetovic tillhörde den kategorin. Det är väl rätt rimligt att tippa att Värnamo åker ur nästa år.
Citera
2024-12-30, 19:20
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Här får jag någonstans erkänna att jag haft jävligt fel. Att Hümmet skulle klara av den poängskörden i DIF trodde jag aldrig.
Tänkte att det var Musa del 2 Electric Boogaloo, men snacka om att man hade fel.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Här ska ju Bosse erbjuda nytt kontrakt och binda upp honom ordentligt. Finns inga anledningar att sälja för Djurgården. De har pengar och spelare som gör +10 mål i allsvenskan växer inte trän.

Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Frågan om Hümmet har skallen för det där, känns inte otänkbart att han vill utomlands och jaga den drömmen efter en trögstartad karriär. Men oerhört viktigt för djuuu att försöka undvika att hamna på ruta 1 igen. Men vill minnas att det fanns europeiskt intresse förut också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in