Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Om medieuppgifterna stämmer.
Är Paulos verkligen så bra. Jag gissar att det då är ett långt kontakt på 4-5 år. Vilket innebär att han är 27-28 år när det går ut.
Det är vad man får betala för spelare med CV idag. Ni betlade över 9 miljoner för en 27 årig Pittas.
Kolla på MFFs eller Häckens värvningar eller Gulliksen, Berisha, Mikkelsen, Guidetti, Valakari, Saletros, Adam Ståhl, Stensson, Viktor Bergh mfl.
Gör han succé 2025 så är han bara 23 år när säsongen är slut. Då har jag inget problem med att han har kontrakt 4 år till.
Skall man prata om märkliga kontrakt så är det snarare 2 år med en lika gammal Hofvander.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Vad kan det vara för bonusar? Gruppspel och slutspel i europa? Inte helt orimligt att de faller ut med tanke på att både Elfsborg och Djurgården verkar ta sig vidare i år.
Det är väl snarare en regel än ett undantag att spelare säljs med diverse klausuler och bonusar (utöver VFKs)? Att denna affär delvis är baserad på prestation är väl inget konstigt?
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Jag menar inte att han inte är bra, men 15 miljoner + hans antagligen höga lön (2? mkr/år × soc.avgifter mm). Vad bör man förvänta sig då? 15+ mål per år?
Det har också sagts 15 miljoner inklusive bonusar, vilket låter rimligare även i mina öron.
Säg att Groningen får 5M på ett bräde, 5M när han spelat 15 matcher och ytterligare 5M om han gör mer än 10 allsvenska mål? Löser alla ut så är det välinvesterade pengar och win win för alla parter.
Att han var en av allsvenskans bästa anfallare förra året behöver vi väl inte diskutera? Kvalitet i den åldern kostar.