Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Huruvida han fått en ärlig chans får Mishima, AIP, eller någon som har bättre koll än jag svara på, men jag vill minnas att jag såg en högklassig spelare mot Norrköping i cupen. Borde finnas mer att hämta ur spelaren.
Han har egenskaper, men behöver lite mer pondus och ta för sig mer. Visa att han finns. Kanske trivs han bättre i ett lag där man inte roterar så mycket på hans positon. Tror det skulle kunna vara ett smart lån av ett Norrköping som har knapert med pengar och klen offensiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Helt rätt. Hade jag tränat MFF hade jag byggt offensiven kring Taha och sett till att han kände förtroende hela tiden. Då hade man någon sluppit den där ojämnheten som varit hans stora problem. Hans toppar är bland det bästa jag någonsin sett i allsvenskan. En skam för Rydström att han inte får ut det oftare.
Även om han varit lyckad som tränare i MFF har han misslyckats med Taha Ali.
Jag tror absolut Ali har mer i sig än vad han visade under förra säsongen med mer förtroende.
Dock tror jag inte på att bygga offensiven runt honom. Han ska hålla till på kanten och göra sin grej. Tror inte på honom som en central spelare. När han spelat centralt har han ändå dragit sig åt kanten.