2025-01-12, 21:29
Medlem
snillet_1s avatar
Degerfors lånar in Omar Faraj under våren, en liten knall så här på söndagen får man säga:

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/officiellt-faraj-till-degerfors/

Tycker BP:s värvning av Victor Lind verkar intressant också, han gjorde det rätt bra i Norrköping vill jag minnas:

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-bp-varvar-victor-lind/

Apropå Norrköping sägs Martin Falk vilja plocka med sig böset från buffén i Malmö - Sebastian Jörgensen. Den fattar jag inte riktigt. Inte gjort en själ glad där nere. Man har inte ens kunnat skönja tendenser det jag sett av honom.
Citera
2025-01-12, 21:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Degerfors lånar in Omar Faraj under våren, en liten knall så här på söndagen får man säga:

Tycker BP:s värvning av Victor Lind verkar intressant också, han gjorde det rätt bra i Norrköping vill jag minnas:

Apropå Norrköping sägs Martin Falk vilja plocka med sig böset från buffén i Malmö - Sebastian Jörgensen. Den fattar jag inte riktigt. Inte gjort en själ glad där nere. Man har inte ens kunnat skönja tendenser det jag sett av honom.

Har Jörgensen fått en ärlig chans?

I vissa matcher har han rört sig bra, men inte fått bollen.
Citera
2025-01-12, 21:58
Medlem
QuantumQuills avatar
Rafferty och Faraj alltså. Tror jag får revidera mitt tips om att Degerfors kommer sist.
Kanske kan klara kval beroende på Värnamo och Gais då?
Citera
2025-01-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Missar jag nåt eller hur kan BP landa 21-åringen Lind som var bra i Allsvenskan redan för två år sen? Han har ju inte kort tid kvar på kontraktet eller nåt sånt och hans värde på transfermarkt är €1.5M. Att han inte slår sig in i Midtjylland säger ingenting. Det är ju vinterns värvning hittills om det inte finns en hake.

Nyrika BP btw. Först Zandén och nu denna.
Citera
2025-01-12, 23:15
Medlem
cokehyenas avatar
Solna kontrar alltså med 11,5 miljoner och en startplats i landslaget?

Genomskinligt.
Citera
2025-01-12, 23:48
Medlem
Intressant läge för oss i sillyn nu när Jeng är såld, ärligt talat lite från ingenstans. Sett allt från 2.5-3.5M euro, UNT insisterar på 3M euro i fast belopp precis som Romanos initiala rapport. Bra med pengar får vi in iaf, till en redan ganska bra kassa. Tippar på minst en rekordvärvning för våran del framöver.

Finns egentligen inget akut behov att värva ny mittback dock. Anker, Nwadike och Carlsson räcker fram till åtminstone sommaruppehållet. Klart att vi lär spetsa förr eller senare men jag förespråkar att gasa långsamt, särskilt som jag håller en frisk Carlsson väldigt högt och som ett perfekt komplement till den mer fysiska Anker, som för övrigt är en pjäs i ordets rätta bemärkelse. Den sizen bakåt har vi inte haft sen Daniel Jarl.

Högerback förblir nog det vi ska lägga stålar på i första hand. Ser också gärna en framtidsvärvning offensivt.
Citera
2025-01-13, 06:03
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Har Jörgensen fått en ärlig chans?

I vissa matcher har han rört sig bra, men inte fått bollen.
Huruvida han fått en ärlig chans får Mishima, AIP, eller någon som har bättre koll än jag svara på, men jag vill minnas att jag såg en högklassig spelare mot Norrköping i cupen. Borde finnas mer att hämta ur spelaren.
Citera
2025-01-13, 06:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Missar jag nåt eller hur kan BP landa 21-åringen Lind som var bra i Allsvenskan redan för två år sen? Han har ju inte kort tid kvar på kontraktet eller nåt sånt och hans värde på transfermarkt är €1.5M. Att han inte slår sig in i Midtjylland säger ingenting. Det är ju vinterns värvning hittills om det inte finns en hake.

Nyrika BP btw. Först Zandén och nu denna.
Om jag tillåter mig att gubbgissa har dom värvat för typ marknadsvärde men med den väldigt höga VFK som Midtjylland är notoriskt kända för.
Citera
2025-01-13, 08:03
Medlem
Valvantos avatar
Ännu en spelare från Sandviken lämnar för allsvenskt lag. Någon som har koll på hur mycket de fått in i ekonomisk väg? Lär sitta på en del fina VFK om inte annat när de Allsvenska lagen säljer vidare spelarna.
Citera
2025-01-13, 08:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Huruvida han fått en ärlig chans får Mishima, AIP, eller någon som har bättre koll än jag svara på, men jag vill minnas att jag såg en högklassig spelare mot Norrköping i cupen. Borde finnas mer att hämta ur spelaren.

Han har egenskaper, men behöver lite mer pondus och ta för sig mer. Visa att han finns. Kanske trivs han bättre i ett lag där man inte roterar så mycket på hans positon. Tror det skulle kunna vara ett smart lån av ett Norrköping som har knapert med pengar och klen offensiv.

Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Helt rätt. Hade jag tränat MFF hade jag byggt offensiven kring Taha och sett till att han kände förtroende hela tiden. Då hade man någon sluppit den där ojämnheten som varit hans stora problem. Hans toppar är bland det bästa jag någonsin sett i allsvenskan. En skam för Rydström att han inte får ut det oftare.

Även om han varit lyckad som tränare i MFF har han misslyckats med Taha Ali.

Jag tror absolut Ali har mer i sig än vad han visade under förra säsongen med mer förtroende.

Dock tror jag inte på att bygga offensiven runt honom. Han ska hålla till på kanten och göra sin grej. Tror inte på honom som en central spelare. När han spelat centralt har han ändå dragit sig åt kanten.
Senast redigerad av mishima 2025-01-13 kl. 08:17.
Citera
2025-01-13, 08:53
Medlem
Romeo Amane från Häcken är snart klar för Rapid Wien..
Talas om 4-6,3m€
,
Bra peng till håcken
Citera
2025-01-13, 08:55
Medlem
QuantumQuills avatar
Häcken forsätter att rusta ner och säljer nu Amane till Österike.

Lär inte ha lika lätt att attrahera ny kvalitet som det mittenlag man var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in