2024-12-30, 13:47
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Vi få som skriver här någon ggn ibland ( förutom er som är helt maniska här dag ut och dag in) vet precis vart ni står i frågan.
Dessutom är ni otroligt otrevliga i era inlägg samtidigt som ni blir otroligt bittra och kränkta när någon behandlar er precis lika dant.
Men ni är inte mer än 5-10st här som delar eran åsikt, så det är som det är i det vanliga livet vad ni nu än fantiserar ihop här.
Ni kan ju prata såhär i erat vanliga liv och se hur folk reagerar
Fair enough men du svarade inte på frågorna.

Jag tror de flesta som ”maniskt” hänger här tycker det är lite kul att kriga med tangenterna, så man kanske inte ska dra så stora växlar på det i sig, men att argumentera för Dumpen kan vi väl båda enas om är jäkla dumt eller hur?
Senast redigerad av LudvigSigurdDavid 2024-12-30 kl. 13:49.
Citera
2024-12-30, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du och dina gelikar här vet mycket väl att Dumpen gör nytta och avslöjar människor som raggar på barn och därmed stoppar dem från det och avskräcker andra. Det är därför ni är emot den, ni vill inte att dessa skall avslöjas och att de skall få fortsätta som vanligt. En hel del av er i egenintresse.

Det spelar ingen roll hur mycket ni sitter och ljuger här i er ekokammare och försöker inbilla varandra att det är i ni som är på änglarnas sida mot den onda Dumpen. Ni är ljugande och hycklande kräk och det vettiga människor som satt sig in i frågan håller inte med er.

Naturligtvis kommer ni att fortsätta in absurdum i denna tråd så betrakta gärna detta som ett tillfälligt inhopp, då tråden då och då behöver en reality check.
Den ekokammare du beskriver passar ju bra in på internetforum generellt men i detta fall på ett forum du är med och modererar? Förstår att det kan finnas de i tråden som faktiskt dras till stor åldersskillnad, något jag inte gillar och tycker är perverst rent ut sagt, men att du som moderator kommer in i en tråd, kissar på dig mentalt och kallar det reality check, känns riktigt spejsat.
Citera
2024-12-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Avfolkningen i spåren efter dumpen är väl rätt så betydande utan att man behöver ta till så brutala metoder (var och varannan dag avslöjas det ju nya risker med vapes).

15+ suicid läste jag i något inlägg härom dagen – och hela Impulskollen försvann i en svinablink, efter upptäckten att de var bekanta med Dumpen...

P.S. Sara upprätthåller visst för närvarande tjänsten som jourhavande psykiatriker dygnet runt, året runt, efter Impulskollens frånfälle.
Ja det visar ytterligare en gång hur löjligt det är med utbildning och annat trams. Få är så dedikerade som Sara! Jag blev rätt så bekymrad å min dotters vägnar när hon började sin sjuksköterskautbildning och tog studielån, istället för att lägga den tiden på volontärarbete hos dumpen och få hjältestatus. Efter ett par pass hos Dumpen kan man gott kalla sig ingenjör eller jurist med erfarenhet från RIKTIGA livet och luta sig tillbaka med belåtenhet för att ha tagit barnens parti.
Citera
2024-12-30, 14:28
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Mitt svar blir nog lika mycket OT som ditt, men jag tycker det kan tillföra ämnet ett värde ändå så jag hoppas det får stanna.

Det går knappast att bedöma om något är en minoritetsuppfattning i samhället varken genom att studera trådar på Flashback, Reddit eller kommentarsfältet på Dumpen.se.

Sen kan det absolut finnas en större sannolikhet att en gädda väljer att dra ut i strid mot Dumpen än någon random HusvagnsSvensson där ute i landet.

Sen är det väl så att oavsett ämne i vårt samhälle så är det ju inte så att allmogen i landet sitter på de djupaste analysera av våra samhällsfenomen. Det som ofta saknas i trådar på Flashback är ju människor med analysförmåga och kunskapsinsikt i ämnen, utan varje tråd havererar ju förr eller senare i en pöl av bajsinlägg med korta oneliners.

Det hade varit intressant med djupare samtal om vilka effekter Dumpen.se faktiskt kan redovisa, exempelvis minskar antalet gäddor som söker kontakt med barn genom deras agerande? Rör vi oss närmare en lagstiftning som skyddar fiktiva barn? Var går gränsen för yttrandefrihet och när anses det befogat att hänga ut människors klandervärda beteende?

Men om vi inte har användare med det intresset i tråden så kommer ju aldrig de diskussionerna att uppstå utan istället är det de få "eldsjälarna" som brinner för ämnet som är här och härjar (med vad för kunskapsbas de kan anbringa).
Bra inlägg och jag håller med. Det är ändå intressant på ett "inte kunna slita blicken från olyckan"-sätt att läsa den här gruppen som så idogt försvarar gäddor och förövare, om och om igen drar upp åldersgränser och gamla mossiga myter om kvinnor och barnafödande, att övergrepp inte är farligt och småtjejer ska ta äckliga penisbilder som en komplimang. De som argumenterar om rättssäkerhet är betydligt mer nyanserade och, enligt mig då, relevanta. De är också sällan de som önskar att sara ska dö (alltid sara sällan Patrik, misogyna som de är), inte tycker det är fel att ragga på (=trakassera) småtjejer, fastnar på och driver maiskt skumma teorier om Dumpen, allt om från inlägg på Facebook, till ekonomi. Alla vet naturligtvis exakt vad Sara (sällan Patrik som sagt) har för avsikter, motiv, tycker och tänker för de är alla synska, insiktsfulla personer som kan ta olika perspektiv och har tolkningsföreträde framför alla andra. Det upplevs som oerhört arga, bittra, hämndlystna personer. Eller de som menar att de ska hitta "riktiga" pedofiler, dvs bebisknullar, vilket bara belyser att den typ av -fil de själva är "inte är så farligt". Den typen som skriver "Jag är för att jaga pedofiler/hatar pedofiler MEN...".

Personligen trodde jag aldrig Dumpen skulle kunna hålla på så här länge och tyckte (tycker delvis fortfarande även om Dumpen vuxit till mer och annat som nog inte var avsett från start) det var ett bra sätt att uppmärksamma vad ungar (och kvinnor) möter på nätet och vad det kan leda till för ffa trasiga ungar (skräpflickor kallar en skribent här dem och menar att de är m e m förbrukningsvaror). Att det är ett samhällsproblem när män tycker det är okej och deras rättighet att fråga tioåringar om de är kåta i Roblox- eller Ponyfarm-chatten, eller värre. Att barn sexualiseras så extremt på nätet. Det finns tydliga problem med det Dumpen gör, vilken många av oss har svårt att ens kunna diskutera eftersom man ständigt fastnar på att bemöta och ifrågasätta helt bisarra påståenden om biologi, statistik, övergrepp eller Dumpen, eller ständigt blir påhoppade och kallade för "fanclub", "sekten", eller "dumpling" av alla de som tycker det är okej att betala 14-åringar att suga av en, till den grad att det är tydligt att det inte finns intresse av en nyanserad diskussion. I den här tråden.
Citera
2024-12-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja det visar ytterligare en gång hur löjligt det är med utbildning och annat trams. Få är så dedikerade som Sara! Jag blev rätt så bekymrad å min dotters vägnar när hon började sin sjuksköterskautbildning och tog studielån, istället för att lägga den tiden på volontärarbete hos dumpen och få hjältestatus. Efter ett par pass hos Dumpen kan man gott kalla sig ingenjör eller jurist med erfarenhet från RIKTIGA livet och luta sig tillbaka med belåtenhet för att ha tagit barnens parti.

Fast de blir förstås bara anställningsbara med de titlarna inom Dumpen AB. Men det företaget ingår ju i Patriks Koncern, så det kanske finns avancemangsmöjligheter ändå. (Sjuksköterskor ingår f.ö i de yrkesgrupper som jag brukar kalla "hjältar").
Senast redigerad av BeskB 2024-12-30 kl. 15:20.
Citera
2024-12-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Mitt svar blir nog lika mycket OT som ditt, men jag tycker det kan tillföra ämnet ett värde ändå så jag hoppas det får stanna.

Det går knappast att bedöma om något är en minoritetsuppfattning i samhället varken genom att studera trådar på Flashback, Reddit eller kommentarsfältet på Dumpen.se.

Sen kan det absolut finnas en större sannolikhet att en gädda väljer att dra ut i strid mot Dumpen än någon random HusvagnsSvensson där ute i landet.

Sen är det väl så att oavsett ämne i vårt samhälle så är det ju inte så att allmogen i landet sitter på de djupaste analysera av våra samhällsfenomen. Det som ofta saknas i trådar på Flashback är ju människor med analysförmåga och kunskapsinsikt i ämnen, utan varje tråd havererar ju förr eller senare i en pöl av bajsinlägg med korta oneliners.

Det hade varit intressant med djupare samtal om vilka effekter Dumpen.se faktiskt kan redovisa, exempelvis minskar antalet gäddor som söker kontakt med barn genom deras agerande? Rör vi oss närmare en lagstiftning som skyddar fiktiva barn? Var går gränsen för yttrandefrihet och när anses det befogat att hänga ut människors klandervärda beteende?

Men om vi inte har användare med det intresset i tråden så kommer ju aldrig de diskussionerna att uppstå utan istället är det de få "eldsjälarna" som brinner för ämnet som är här och härjar (med vad för kunskapsbas de kan anbringa).

Nej man kan inte bedöma allt genom internet
Men man kan få en någorlunda uppfattning av det genom att se vad arbetsgivare och hur de i gäddornas närhet agerar.
Vill arbetsgivare tex ha dem kvar? Vill folk umgås med dem? Vill man låta sina barn vara hos någon där pappan är en gädda?
De har ju trots allt inte gjort något olagligt
Du kan ju läsa igenom den här tråden så ser du att det är några få som skriver helt maniskt
Och det är inte de som tycker att dumpen är bättre än ingenting
Och det är heller inte någon som tycker att dumpen är perfekt
Men de flesta tycker att det är viktigare att man skyddar kvinnor och barn
Och att gäddorna får skylla sig själva, de fiktiva barnes ålder står skrivet.
Tycker du att det är svårt att förstå att det står 14 år?
Och som sagt de kommer helt självmant till en plats för att försöka ha sex med en minderårig
Så vad är det som du tycker är oklart?
Senast redigerad av Karlsson05 2024-12-30 kl. 15:07.
Citera
2024-12-30, 15:34
Medlem
Har varit på nyheterna ett antal gånger nu om män som försökt kidnappa barn, är det kopplat till Dumpen? Dvs att istället för att sitta och äckla sig online så gör dom det IRL nu?

Vad är då värst, att 1000 barn får penisbilder skickade till sig eller att 10 barn blir fysiskt våldtagna?
Citera
2024-12-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Bra inlägg och jag håller med. Det är ändå intressant på ett "inte kunna slita blicken från olyckan"-sätt att läsa den här gruppen som så idogt försvarar gäddor och förövare, om och om igen drar upp åldersgränser och gamla mossiga myter om kvinnor och barnafödande, att övergrepp inte är farligt och småtjejer ska ta äckliga penisbilder som en komplimang. De som argumenterar om rättssäkerhet är betydligt mer nyanserade och, enligt mig då, relevanta. De är också sällan de som önskar att sara ska dö (alltid sara sällan Patrik, misogyna som de är), inte tycker det är fel att ragga på (=trakassera) småtjejer, fastnar på och driver maiskt skumma teorier om Dumpen, allt om från inlägg på Facebook, till ekonomi. Alla vet naturligtvis exakt vad Sara (sällan Patrik som sagt) har för avsikter, motiv, tycker och tänker för de är alla synska, insiktsfulla personer som kan ta olika perspektiv och har tolkningsföreträde framför alla andra. Det upplevs som oerhört arga, bittra, hämndlystna personer. Eller de som menar att de ska hitta "riktiga" pedofiler, dvs bebisknullar, vilket bara belyser att den typ av -fil de själva är "inte är så farligt". Den typen som skriver "Jag är för att jaga pedofiler/hatar pedofiler MEN...".

Personligen trodde jag aldrig Dumpen skulle kunna hålla på så här länge och tyckte (tycker delvis fortfarande även om Dumpen vuxit till mer och annat som nog inte var avsett från start) det var ett bra sätt att uppmärksamma vad ungar (och kvinnor) möter på nätet och vad det kan leda till för ffa trasiga ungar (skräpflickor kallar en skribent här dem och menar att de är m e m förbrukningsvaror). Att det är ett samhällsproblem när män tycker det är okej och deras rättighet att fråga tioåringar om de är kåta i Roblox- eller Ponyfarm-chatten, eller värre. Att barn sexualiseras så extremt på nätet. Det finns tydliga problem med det Dumpen gör, vilken många av oss har svårt att ens kunna diskutera eftersom man ständigt fastnar på att bemöta och ifrågasätta helt bisarra påståenden om biologi, statistik, övergrepp eller Dumpen, eller ständigt blir påhoppade och kallade för "fanclub", "sekten", eller "dumpling" av alla de som tycker det är okej att betala 14-åringar att suga av en, till den grad att det är tydligt att det inte finns intresse av en nyanserad diskussion. I den här tråden.
Svårt att inte hålla med om inlägget du citerade, var bara Karlson05 som hade problem med det. Men låt oss kalla en spade för spade, jag kan absolut inte påstå att jag tillhör den efterfrågade kategorin skribenter, men får känslan av att du iaf försökte, även om det gick fullständigt åt helvete.
Citera
2024-12-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilmerXx
Har varit på nyheterna ett antal gånger nu om män som försökt kidnappa barn, är det kopplat till Dumpen? Dvs att istället för att sitta och äckla sig online så gör dom det IRL nu?

Vad är då värst, att 1000 barn får penisbilder skickade till sig eller att 10 barn blir fysiskt våldtagna?
Eftersom 1000 barn får livslånga trauman av penisbilder är det värre. Vad är det du inte förstår?
Citera
2024-12-30, 16:01
Medlem
Citat:

Framgick det inte av nyheterna, vad det handlade om? Det enda jag har sett angående kidnappning av barn på senare tid, har gällt (utländska) föräldrars återtagning av barn som har omhändertagits av socialvården pga vanvård eller t.ex misstanke om bortgifte av underåriga – ibland med fara för könsstympning. Föräldrarna har då varnat vitt och brett om i sina hemländer (och annorstädes), att svenska sociala myndigheter kidnappar deras barn... Varning! Håll era barn från Sverige!
Citera
2024-12-30, 16:06
Medlem
Citat:

Vilka nyheter om man får fråga?

Annars tror jag nog att en av dumpens många problem är att de förringar allvaret med typer som söker barn på sexuellt umgänge.

Den senaste publiceringen med nån sliskig typ, som verkade se dig själv som en gåva till mänskligheten, visar tydligt hur man buntar ihop flerfaldigt dömda övergreppsmän med nån typ som likaväl kunde nappa på alla som erbjuder en komplimang. Tror inte det var en slump att det var en äldre gädda som inte uppfyllde kraven, men ändå fick vara med som en del av mellandagsrean.
Citera
2024-12-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy

Jag håller med dig i allt du skriver. Ska besvara det längre vid tillfälle (när jag sitter vid en dator).

Sara vs Patrik. Jag har också noterat att man ofta och främst attackerat Sara, kommentarer kring hennes tidigare liv och intentioner kring att driva Dumpen. Jag håller med att det känns misogynt och märkligt.

Jag har hittills inte sett något som gör att jag vill betvivla att Sara och Patrik gör de som de gör för att de tror på den bakomliggande goda kraften i deras verksamhet.

Allt snack om ekonomisk utpressning av gäddor i samarbete med Impulskollen och Bodströms uttalanden om kommande stämningar verkar hittills varit stormar i vattenglas. Ingenting av vad 200 sekunder rapporterat om gör att jag är övertygad, snarare tvärtom, deras "reportage" framstår ju mer som propaganda med hur de klippt ihop lösryckta påståenden och hastigt redovisade omständigheter om samröre med ekonomi mellan Impulskollen och Dumpen. Ingenting som jag ser som belagt hittills. Jag ändrar mig när jag ser underlag på det.

Egentligen är ju alla dessa attacker på Dumpens verksamhet kontraproduktivt för de som vill se dem försvinna. Varken personangrepp eller lösryckta påståenden som är illa underbyggda gör att de försvinner, snarare blir ju de som står bakom Dumpen stärkta i uppfattningen att både media och makten försöker tysta deras rättighet att hänga ut människor på nätet med hull och hår.

Jag vet för lite om hur ofta och mycket Dumpen skriver debattartiklar och gör påstötningar till makthavare att ändra lagstiftningen. Sett att de har en namninsamling nu, vilket jag tycker är bra.

Men frågan är ju, leder deras verksamhet till att några övergrepp förhindras? Leder det till mindre pedofiler som tar kontakt med barn? Är det motiverat att människor blir helt uteslutna ur samhället och får sina liv raserade i utomrättsliga processer bara för att vi som samhälle är "out for blood"?

De har gjort detta några år nu. De har ändå visat på fenomenet och problemet. Gäddorna verkar inte ta slut. 12 stycken har tagit bort sig hittills. Skulle man kunna anpassa sin metodik för att minska dödsfallen genom att censurera filmerna och namnen? Varför inte göra denna anpassning, samtidigt de meddelar anhöriga och arbetsgivare i de fall där det finns skäl.

Eller är det egentliga straffet vi vill utmäta att dessa individer fullständigt förstörs? Varför inte vara ärlig med det och strida för en sådan lagstiftning då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in