2024-12-30, 14:31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
När en person (Elon Musk) talar om att "rensa ur partiet från ... och ...." så måste du förstå att det inte bådar gott. Ett parti är byggt av alla som röstade, utan dem är det inget parti. Ta och läs tråden som han postade i första inlägget. Det finns en hel del som inte stryker Elon, som du gör, medhårs.

Jag har väl aldrig strukit Herr Elon medhårs. Vad är det för snack?

Herr Elon måste väl få ha åsikter som alla andra. Exempelvis så talar väl i princip alla partier om att rensa ut kletiga människor från sina partier. Alla kräver att partier rensar ut miffon från sina partier.

Som exempelvis när några ledande Sverigedemokrater jagade en invandrare med grova järnrör och kallade en ung kvinna upprepat för den lilla horan. Då var det många både inom och utanför partiet som krävde att de skulle rensas bort från partiet. Ska det inte vara okej att kräva det? Självklart ska man få yttra det.

Vill du ha diktatur eller?
Citera
2024-12-30, 14:36
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok

Jag följer eländet på X, det räcker med att läsa vad han skriver där, det är ju hans egna ord. Du kanske inte gör det, eller du kanske inte kan läsa?

Jo, jag kan läsa. Det är därför jag ifrågasätter det du hittar på. Som jag skrev så visste jag att du självklart inte kunde ange dessa "lögner".

Citat:
I sitt eget lands får han så klart göra det, men inte genom att köpa röster, det är inte tillåtet ens i USA. Sedan har han redan lagt sig i valet i Storbritannien och nu senast i valprocessen i Tyskland, där han uttryckligen uttryckt stöd för AfD och med tanke på hans position i den kommande administrationen i USA är det högst olämpligt att göra det. Jag följer eländet på X, det räcker med att läsa vad han skriver där, det är ju hans egna ord.

Så när jag hör svenska politiker som uttrycker att de tycker det är oroande att AFD går så bra i tyskland så är det olämpligt alltså enligt dig?

Citat:
Jag följer eländet på X, det räcker med att läsa vad han skriver där, det är ju hans egna ord.

Fast att du backar läser ditten å datten backar ju inte upp dina påhittade texter du skriver här.

Ja ja, så slutsatsen blir alltså att du bara hittar på massa saker och när man ifrågasätter det så svarar du i princip bara med att du följer något elände och det räcker.

Här har du en i bonus, det har du förtjänat med råge:
Citera
2024-12-30, 14:39
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo, jag kan läsa. Det är därför jag ifrågasätter det du hittar på. Som jag skrev så visste jag att du självklart inte kunde ange dessa "lögner".

Så när jag hör svenska politiker som uttrycker att de tycker det är oroande att AFD går så bra i tyskland så är det olämpligt alltså enligt dig?

Fast att du backar läser ditten å datten backar ju inte upp dina påhittade texter du skriver här.

Ja ja, så slutsatsen blir alltså att du bara hittar på massa saker och när man ifrågasätter det så svarar du i princip bara med att du följer något elände och det räcker.

Här har du en i bonus, det har du förtjänat med råge:
Vad är det jag hittat på? Att ha när ett internettroll? Tja, det är förstås en tolkningsfråga, men han är det i mina ögon. Dessutom en synnerligen opålitlig typ som enkom tänker på sin egen plånbok. Du kan uppenbarligen inte läsa, för då hade du sett vad jag ser i hans inlägg.
Citera
2024-12-30, 14:56
Medlem
wwrs avatar
Det är som jag sagt förr, Musk är woke och försöker nu infiltrera såväl MAGA och republikanerna som det konservativa Texas.

Han kallar immigrationsmotståndare hos republikanerna för rasister och censurerar deras X-konton.
Citat:
Elon Musk is facing censorship accusations after prominent right-wing accounts claimed they lost access to premium features on X when they criticised his views on immigration.

On Friday night, Musk called some anti-immigration Republicans "contemptible fools", adding they were "hateful, unrepentant racists" who would "absolutely be the downfall of the Republican Party if they are not removed".

https://news.sky.com/story/elon-musk-accused-of-censoring-right-wing-x-accounts-who-disagree-with-him-on-immigration-13280740
Senast redigerad av wwr 2024-12-30 kl. 15:00.
Citera
2024-12-30, 15:02
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Vad är det jag hittat på? Att ha när ett internettroll? Tja, det är förstås en tolkningsfråga, men han är det i mina ögon. Dessutom en synnerligen opålitlig typ som enkom tänker på sin egen plånbok. Du kan uppenbarligen inte läsa, för då hade du sett vad jag ser i hans inlägg.

Du argumenterar som ett barn. Jag kan läsa och kan väl bara svara med att om du hade kunnat läsa så skulle du se att det du skriver inte stämmer. Du har ju inga argument. Jag förstår att han i dina ögon är något du inte gillar.

Men att han bara skulle tänka på sin egna plånbok är nog dock helt fel. Då har du inte förstått Herr Elon ett dugg och vad han är intresserad av och vad som motiverar honom politiskt. Varför han agerar som han gör.

Det kanske är så att du inte kan läsa?
Citera
2024-12-30, 15:17
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är som jag sagt förr, Musk är woke och försöker nu infiltrera såväl MAGA och republikanerna som det konservativa Texas.

Han kallar immigrationsmotståndare hos republikanerna för rasister och censurerar deras X-konton.

https://news.sky.com/story/elon-musk-accused-of-censoring-right-wing-x-accounts-who-disagree-with-him-on-immigration-13280740

Han är absolut inte woke, han är helt enkelt en kapitalist.
Citera
2024-12-30, 15:25
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Han är absolut inte woke, han är helt enkelt en kapitalist.
Vi behöver inte diskutera ordet woke. Men Musk skrev på papper för att hans son skulle genomgå könsbyte. Han propagerar ofta mot konservativa länder som Japan, Sydkorea och Singapore att de har för låg folkmängd. Dvs de bör öka immigrationen. Musk tillverkar klimatvänliga elbilar, solpaneler och återanvändbara raketer. Han röstade på Obama, Clinton och Biden.

Han är i alla fall en typisk modern kapitalist. Jag kallar honom woke billionaire, som t.ex Soros. Det är riktigt att kapitalet har blivit vänster.
Senast redigerad av wwr 2024-12-30 kl. 15:38.
Citera
2024-12-30, 15:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Musk är inte woke.
Han är liberal i grunden. Så enkelt är det.
Citera
2024-12-30, 15:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Musk är inte woke.
Han är liberal i grunden. Så enkelt är det.
Ordet woke behöver vi inte hänga upp oss på.

Han är liberal. Knarkar och X mamma ser ut som en transa. (I tillägg till posten ovan.)

Många har inte insett att Musk är liberal, på väg att infiltrera republikanerna och Texas.
Senast redigerad av wwr 2024-12-30 kl. 15:32.
Citera
2024-12-30, 16:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ordet woke behöver vi inte hänga upp oss på.

Han är liberal. Knarkar och X mamma ser ut som en transa. (I tillägg till posten ovan.)

Många har inte insett att Musk är liberal, på väg att infiltrera republikanerna och Texas.

Trump är väll liberal också. I alla fall i abortfrågan.
Citera
2024-12-30, 16:16
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har väl aldrig strukit Herr Elon medhårs. Vad är det för snack?

Herr Elon måste väl få ha åsikter som alla andra. Exempelvis så talar väl i princip alla partier om att rensa ut kletiga människor från sina partier. Alla kräver att partier rensar ut miffon från sina partier.

Som exempelvis när några ledande Sverigedemokrater jagade en invandrare med grova järnrör och kallade en ung kvinna upprepat för den lilla horan. Då var det många både inom och utanför partiet som krävde att de skulle rensas bort från partiet. Ska det inte vara okej att kräva det? Självklart ska man få yttra det.

Vill du ha diktatur eller?

Efter att dessa "rasister", vilka det nu skulle vara, ska "rensas ut" efter att ha gett Trump en knapp seger är ett stort jävla misstag.
Citera
2024-12-30, 16:19
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Efter att dessa "rasister", vilka det nu skulle vara, ska "rensas ut" efter att ha gett Trump en knapp seger är ett stort jävla misstag.

Varför skulle det vara ett misstag att rensa ut rasistiska och konspiratoriska idioter? Det är väl bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in