Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Att bjuda in Elon Musk till GOP är som att bjuda in Joe Biden till GOP.
Dom båda har sina intressen och kan lätt anpassa sig för att passa in tillfälligt.
Elon Musk drömmer om ett högteknologiskt USA, eller värld.
AI ska maximeras och allt ska automatiseras. Mars ska bestigas och framtiden ska in.
Religion, nationalism, etnisk homogenhet samt amerikansk kultur är inget som intresserar Elon Musk. Det har aldrig gjort det och det kommer aldrig göra det heller.
Att kalla Elon Musk för högerextrem eller extrem av något är rent av felaktig. Elon Musk är entreprenör och detta är hans ideologi. Han går med partier som gynnar hans tillväxt att kunna få sina företag att blomstra. Jag hade gjort det samma.
Varför han stöttar AfD förstår jag dock inte. AfD vill ha goda relationer med Ryssland och Ryssland vill inte att Musk ska utveckla några supervapen eller superteknologi som Ryssland ej kan få ta del utav. Ryssland har intressen som ska missgynna USA på alla punkter, oavsett hur trevlig Trump är mot Ryssland.
Så Musk strategi kan ibland vara bristfällig, eller så gör han det bara för att han tycker det är kul.
Det var ju en trevlig liten psykoanalys du har med att göra angående Elon.
Jag håller väl med till visst är det men jag tror inte riktigt att du kommer hela vägen i mål kanske inte jag heller gör men jag tror att jag närmar mig.
Du säger att Elon Musk är inte hög och extremt utan han ser allting bara som någon slags teknologisk utmaning som han vill göra.
Men jag tror att du missar när lilla detaljerna Musk är faktiskt en autist och för de är rättvisa väldigt viktigt de har en stenhård inställning till att säga vad som är rätt och vad som är fel och de kan i princip aldrig hålla käften oavsett om det hotar dem med våld eller med böter.
En autist eller en hög fungerande personen som med Aspergers syndrom som till exempel Musk. Jag tror att han skiter i både månraketer och han skiter i den som är president när han är en stenhård person när det gäller att säga sanningen och vad som är rätt och fel och det är just precis därför han stöttade Trump för att Trump sade vad som är rätt och fel och är emot orättvisor och stora företag som är korrumperade.
och det är precis samma sak som att nu går han in och lägga sig i valet i Tyskland afd.
Jag tror inte det för att Musk just hatar islam eller muslimer men han ser att det är någonting som är riktigt fel med Europa att vi styrs av helt andra makthavare som vill ha någon slags dold agenda och fylla Europa med skit araber..
Detta är sånt som Elon Musk ser och han håller inte tyst om det för han kan inte hålla tyst om det detta är hans personlighet.
Jag tänkte redan från början när han och Trump skulle samarbeta att det här kommer aldrig att hålla så båda två har sina hjärnhårda viljor och ingen kompromissar.
Jag tror det kanske att deras samarbete skulle fungera fram till sommaren i varje fall.
Men jag visste från början att dessa två herrar har inte riktigt exakt samma personlighet och de har inte samma mål med USA.