2024-12-30, 13:05
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Detta exponerar de enorma motsättningarna som alltid varit inbyggda i denna högervåg. De syntes inte lika tydligt bara, så länge fokus låg på att besegra Kamala. Såklart att superkapitalister, rasister, kristna konservativa, arbetarklass och unga ironiker inte har samma målsättningar.

Och i vanlig ordning så kommer det att bli den del av högern som är lojal med judiska, progressiva och globalistiska intressen som går vinnande ur detta. Och den vita arbetarklass som ännu en gång blev vilseledda att tro att de röstade för frihet och självbestämmande, men fick judisk liberalism, är såklart den stora förloraren.
Citera
2024-12-30, 13:11
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Att bjuda in Elon Musk till GOP är som att bjuda in Joe Biden till GOP.
Dom båda har sina intressen och kan lätt anpassa sig för att passa in tillfälligt.

Elon Musk drömmer om ett högteknologiskt USA, eller värld.
AI ska maximeras och allt ska automatiseras. Mars ska bestigas och framtiden ska in.

Religion, nationalism, etnisk homogenhet samt amerikansk kultur är inget som intresserar Elon Musk. Det har aldrig gjort det och det kommer aldrig göra det heller.

Att kalla Elon Musk för högerextrem eller extrem av något är rent av felaktig. Elon Musk är entreprenör och detta är hans ideologi. Han går med partier som gynnar hans tillväxt att kunna få sina företag att blomstra. Jag hade gjort det samma.

Varför han stöttar AfD förstår jag dock inte. AfD vill ha goda relationer med Ryssland och Ryssland vill inte att Musk ska utveckla några supervapen eller superteknologi som Ryssland ej kan få ta del utav. Ryssland har intressen som ska missgynna USA på alla punkter, oavsett hur trevlig Trump är mot Ryssland.

Så Musk strategi kan ibland vara bristfällig, eller så gör han det bara för att han tycker det är kul.

Musk har väl sagt att hans Mars-planer går ut på att "fly" Jorden. Kanske flydde vi en gång Mars, det finns ju spår av vattendrag och atmosfär där fortfarande?

AfD vill nog dela upp Europa med Ryssland, inte helt olikt Molotov-pakten. Att AfD-väljarna primärt finns vid den polska gränsen är nog ingen slump. Att Tyskland gjorde sig beroende av rysk energi är nog heller ingen slump. När dessa två länder närmar sig varandra blir det kaos, ironiskt nog även för de själva. Vi kan se tyngdpunkten i Europa vända sig till Tysklands fördel (Euron, BREXIT etc) och vi har kaos direkt,
Det är ett jävla dilemma detta.
Citera
2024-12-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Trump får ju inte sitta på ett tredje mandat så kanske får vi nu se det Trump egentligen gick till val på: Billionairs First

Jag säger inte att det blir så, bara att möjligheten finns att det utvecklar sig så. Det finns erkända tänkare och "experter" som menar att miljadärklassen, inte nationer, kommer vara maktfatorn framgent. Den som lever får se.

Man ska komma ihåg att det finns ett val efter detta och jag tror inte Trump vill lämna över makten till demokraterna efter denna mandatperiod med följder därefter. MAGA väljarna är många i USA och de förväntar sig att deras agenda följs. Annars kan man glömma makten i nästa val.

Sen kan ju Trump sitta som vice president till Vance i 8 år (vice president på papperet men president egentligen).
Citera
2024-12-30, 13:28
Medlem
knashs avatar
Bästa sättet att slå igenom mediabruset och skapa intresse för en fråga är att använda starka ord och skapa en "konflikt" för det älskar media och människor. Trump är expert på det. Vettigt folk undrar vad det handlar om och utbildar sig i frågan och en diskussion skapas. Då kommer det fram att de nuvarande visareglerna missbrukats för att rädda en fallande ekonomi och DEI:a bort amerikaner.

Trump gillar visum då Usa behöver folk. Han vill dock ändra på reglerna så Usa och folket tjänar på det, inte förtagskartellerna och DEI-förespråkarna. Det vill Musk och Vivek med.

Bidenadministrationen ändrar visareglerna den 17 jan 2025 vilket är till för att sabotera för Trumps omstrukturering. Det kommer bli mycket mer tidskrävande att genomföra ändringar då det måste gå via domstol och myndigheter som kommer dra ut på det i år. Precis som det gjort med Nafta innan Trumps förra mandatperiod.
Biden och demokraterna gör likadant på flera områden för att fördröja Trumps politik. Skillnaden nu är Trump har lärt sig hur det går till i DC och folket är vakna och stödjer Trump.
Citera
2024-12-30, 13:44
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Att bjuda in Elon Musk till GOP är som att bjuda in Joe Biden till GOP.
Dom båda har sina intressen och kan lätt anpassa sig för att passa in tillfälligt.

Elon Musk drömmer om ett högteknologiskt USA, eller värld.
AI ska maximeras och allt ska automatiseras. Mars ska bestigas och framtiden ska in.

Religion, nationalism, etnisk homogenhet samt amerikansk kultur är inget som intresserar Elon Musk. Det har aldrig gjort det och det kommer aldrig göra det heller.

Att kalla Elon Musk för högerextrem eller extrem av något är rent av felaktig. Elon Musk är entreprenör och detta är hans ideologi. Han går med partier som gynnar hans tillväxt att kunna få sina företag att blomstra. Jag hade gjort det samma.

Varför han stöttar AfD förstår jag dock inte. AfD vill ha goda relationer med Ryssland och Ryssland vill inte att Musk ska utveckla några supervapen eller superteknologi som Ryssland ej kan få ta del utav. Ryssland har intressen som ska missgynna USA på alla punkter, oavsett hur trevlig Trump är mot Ryssland.

Så Musk strategi kan ibland vara bristfällig, eller så gör han det bara för att han tycker det är kul.

Det var ju en trevlig liten psykoanalys du har med att göra angående Elon.
Jag håller väl med till visst är det men jag tror inte riktigt att du kommer hela vägen i mål kanske inte jag heller gör men jag tror att jag närmar mig.

Du säger att Elon Musk är inte hög och extremt utan han ser allting bara som någon slags teknologisk utmaning som han vill göra.

Men jag tror att du missar när lilla detaljerna Musk är faktiskt en autist och för de är rättvisa väldigt viktigt de har en stenhård inställning till att säga vad som är rätt och vad som är fel och de kan i princip aldrig hålla käften oavsett om det hotar dem med våld eller med böter.

En autist eller en hög fungerande personen som med Aspergers syndrom som till exempel Musk. Jag tror att han skiter i både månraketer och han skiter i den som är president när han är en stenhård person när det gäller att säga sanningen och vad som är rätt och fel och det är just precis därför han stöttade Trump för att Trump sade vad som är rätt och fel och är emot orättvisor och stora företag som är korrumperade.

och det är precis samma sak som att nu går han in och lägga sig i valet i Tyskland afd.
Jag tror inte det för att Musk just hatar islam eller muslimer men han ser att det är någonting som är riktigt fel med Europa att vi styrs av helt andra makthavare som vill ha någon slags dold agenda och fylla Europa med skit araber..

Detta är sånt som Elon Musk ser och han håller inte tyst om det för han kan inte hålla tyst om det detta är hans personlighet.

Jag tänkte redan från början när han och Trump skulle samarbeta att det här kommer aldrig att hålla så båda två har sina hjärnhårda viljor och ingen kompromissar.

Jag tror det kanske att deras samarbete skulle fungera fram till sommaren i varje fall.
Men jag visste från början att dessa två herrar har inte riktigt exakt samma personlighet och de har inte samma mål med USA.
Citera
2024-12-30, 13:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Hela MAGA-rörelsen är likt dig internet-troll som förespråkar en mur och noll invandring. Likt förbannat är det sådana personer stora delar av de republikanska väljarna ser upp till.

Eliten står inte i kassan på 7/11 eller jobbar som trainees på Tesla för lägre än medianlön.
Det mest komiska är att dessa inbillar sig att alla kommer över den mexikanska gränsen
Och de fattar inte att de flesta migranterna kommer med flyget, som sen inte reser hem igen

Och det är rätt intressant hyckleri med migranterna och anställa dom till sämre löner, och det som är ett av deras argument att migranterna tar deras arbeten för lägre löner.

Svårt att nå upp till denna nivå av hyckleri, men republikanerna har inga problem alls med göra sig själva till hycklare
Citera
2024-12-30, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Musk var nog inte beredd på detta enorma motstånd (eller så var han det).
Om han inte pudlar så är han förmodligen rökt.

Trump kommer bli tvungen att fimpa honom eftersom det annars skulle förstöra Vance chanser att föra MAGA vidare.

Grejen är den att Musk aldrig har varit en del av "MAGA". Han skiter fullständigt i MAGA. Musk tillhör inte något läger utan är mest bara en provokatör med mycket pengar. Trump borde väl ha känt till detta?

Hans tweets är verkligen ÖVERALLT. Ena dagen är musk en "anti-nazist" och någon dag senare retweetar han väldigt "kontroversiella" inlägg.

Det är nog få som verkligen vet vad Musk är ute efter. Ingen förstår sig på honom.

Trump är en idiot som främst är president för statusen och uppmärksamheten. Samma idiot som positionerade sig som den fredliga presidentkandidaten 2016 mot Hillary, men som i nästa stund tog in Bolton som nationell säkerhetsrådgivare. Jorå såatte. Visst Bolton försvann kort senare, men det säger ju en del hur han ens kunde bli tillsatt till att börja med. Han är en ökänd krigshetsare liksom. Så det här "kriget" mellan Musk och MAGA förvånar en inte tyvärr.

Musk och Vivek verkar ha gjort bort sig tyvärr om allt man läst om dem på senare tid stämmer. Detta bara bekräftar det som jag tidigare misstänkt vara fallet, att riktig förändring inte är möjligt via samma krafter som orsakat problemen till att börja med. I det här fallet Demokraterna och Republikanerna. Därför det är lite tragiskt att se svennar som tror att Sverige kan räddas med borgarna med moderaterna i täten. Det krävs krafter utanför etablissemanget, men det är ju lättare sagt än gjort.
Senast redigerad av Patch1 2024-12-30 kl. 14:10.
Citera
2024-12-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Du missade att skriva att trump själv säger att hans anställda på hans fastigheter är H1b visa immigranter.

Det är alltså inte Musk som ställer till det för MAGA utan det är MAGA som fantiserat upp att trump är emot alla invandrare. Trump är för invandrare sålänge dom tjänar honom pengar.

Trump uttalade sig i frågan ~12 timmar efter att jag skapade tråden, så svårt att få med det i trådstarten.

Det var Vivek som startade hela debatten genom att uttala sig klumpigt och sen blev det 10 gånger värre när Musk tog hans parti och förolämpade hela MAGA-rörelsen.

Men sen var det ganska väntat att miljardären Trump inte skulle uttala sig negativt om H1B-visum, trots att han gjorde det 2016. Nu är frågan glödhet och han likt Musk tjänar multum på billig importerad arbetskraft. Deras pengar verkar vara det viktigaste, inte kärnväljarnas åsikter.
Senast redigerad av sandbob 2024-12-30 kl. 14:11.
Citera
2024-12-30, 14:13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Du menar att Musk inte är detsamma?

Nä, jag har inte sett något konkret som tyder på det. Jag har sett många som skriver att det är så. Men folk skriver ju att det är så att gud finns trots att vi vet med 100% säkerhet att gud inte finns. Så då förstår du väl själv att man kräver något konkret när folk glappar massa trams i ur å skur?

Citat:
Hans rena lögner, grundlösa påståenden

Jaha, vad är det du syftar på då? Eller det kanske du inte kan svara på?

Citat:
och hans blöta nos djupt in sitt eget ... valprocesser

Hur menar du? Får han inte engagera sig i sitt lands val?

Citat:
och i andra länders valprocesser

Det enda jag har sett är att han har åsikter. Såna som jag hör från Sveriges Radio, SVT, Aftonslasken, DN, Göteborgs Posten, här på Flashback och överallt i samhället.

Citat:
borde väl få honom klassificerad som såväl högerextrem som internettroll?

Aha, så SVT, Sveriges Radio, Aftonslasken mm är alltså högerextrema och internettroll?

Du verkar ju smart.

Citera
2024-12-30, 14:16
Medlem
Citat:

AfD är ett enfrågeparti. Musk kan med andra ord vara med och bestämma över övrig politik, något som kommer ge honom både inflytande och ytterligare en möjlighet att utöka sitt imperium. Det är min teori.
Citera
2024-12-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vad skulle Trumps anhängare gjort annorlunda? Röstat på Kamala?

Vad hade skillnaden blivit? Presidenter bestämmer ingenting. Alla presidenter är kontrollerade. Det är bara pengar som bestämmer och Musk tillhör den globala eliten. Han hade garanterat fått sin vilja igenom med Kamala vid rodret också eftersom globalistjudemaffian gynnas av allt som gynnar Musk.

Musk lovade yttrandefrihet på X men det blev inte mycket av den saken. Han censurerar invandringskritiska användare som ifrågasätter honom gällande H-1B och det finns fortfarande många etnonationalister som inte har fått tillbaka sina konton. Öppet antivita användare får däremot skriva hur mycket de vill, hmm....

Musk gör som pappa storjuden säger.

Ja det är ju lite roligt hur landet för ”de fria och modiga” på många sätt fungerar som en diktatur. Det spelar ingen roll vad du röstar på för du får ändå samma kräkliberalism där den lilla klicken superrika trampar på vanligt folks ryggar för att göda sig själva. Som nordkorea fast utan samma tjockis på TV varje år

Hade maga varit smarta hade de startat ett eget politiskt alternativ för arbetarklassen och vanligt folk. Trumpen och musk pissar på deras huvuden just nu. Men som sagt skyll er själva
Citera
2024-12-30, 14:29
Medlem
Intensivtkloks avatar
[quote=kalkryggar|90546070]Nä, jag har inte sett något konkret som tyder på det. Jag har sett många som skriver att det är så. Men folk skriver ju att det är så att gud finns trots att vi vet med 100% säkerhet att gud inte finns. Så då förstår du väl själv att man kräver något konkret när folk glappar massa trams i ur å skur?/QUOTE]
Jag följer eländet på X, det räcker med att läsa vad han skriver där, det är ju hans egna ord.

Citat:
Jaha, vad är det du syftar på då? Eller det kanske du inte kan svara på?

Jag följer eländet på X, det räcker med att läsa vad han skriver där, det är ju hans egna ord. Du kanske inte gör det, eller du kanske inte kan läsa?

Citat:
Hur menar du? Får han inte engagera sig i sitt lands val?

I sitt eget lands får han så klart göra det, men inte genom att köpa röster, det är inte tillåtet ens i USA. Sedan har han redan lagt sig i valet i Storbritannien och nu senast i valprocessen i Tyskland, där han uttryckligen uttryckt stöd för AfD och med tanke på hans position i den kommande administrationen i USA är det högst olämpligt att göra det. Jag följer eländet på X, det räcker med att läsa vad han skriver där, det är ju hans egna ord.

Citat:
Det enda jag har sett är att han har åsikter. Såna som jag hör från Sveriges Radio, SVT, Aftonslasken, DN, Göteborgs Posten, här på Flashback och överallt i samhället.

Jag följer eländet på X, det räcker med att läsa vad han skriver där, det är ju hans egna ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in