2024-12-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Okej, så rent konkret, hur mycket tid per vecka måste jag jobba för att leva på avkastningen enligt dig?

Förmodligen heltid och dessutom övertid...

3M USD i tex en företagsobligation,vi kan ta ECC som exempel,har en kupong på 7.75%.
Löptid till 2030.
Ger då ca 230K USD/år.

Nu går det givetvis inte leva på en sådan skitsumma enligt expertisen utan det måste köpas och säljas värdepapper dagen lång så inkomsterna maximeras.
Citera
2024-12-30, 14:13
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller

3M USD i tex en företagsobligation,vi kan ta ECC som exempel,har en kupong på 7.75%.
Löptid till 2030.
Ger då ca 230K USD/år.

Nu går det givetvis inte leva på en sådan skitsumma enligt expertisen utan det måste köpas och säljas värdepapper dagen lång så inkomsterna maximeras.
Varför?
Citera
2024-12-30, 14:17
Medlem
Citat:
Varför?

Om du inte ser ironin i mitt inlägg....

Ja hur ska man kunna överleva på knappt 20K USD/månad utan att ha sidoinkomster som kräver arbete,tänk jordbruk enl Amishtradition,blir mitt enkla svar
Citera
2024-12-30, 14:20
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Om du inte ser ironin i mitt inlägg....

Ja hur ska man kunna överleva på knappt 20K USD/månad utan att ha sidoinkomster som kräver arbete,tänk jordbruk enl Amishtradition,blir mitt enkla svar
Ah, sorry. Jag har svårt att se ironi i ditt inlägg eftersom det finns vissa idioter i tråden som bokstavligen påstår att jag måste jobba heltid för att leva på avkastning. Ibland är det svårt att sålla det från ironi.
Citera
2024-12-30, 14:22
Avslutad
Du är verkligen lika dum som du framställer dig själv att vara.

Hur många timmar per vecka måste du jobba för att bli Pavarotti? Hur många timmar i veckan måste du jobba för att bli Wayne Gretzky? Hur många timmar i veckan måste du jobba för att bli Picasso? Hur många timmar i veckan måste du jobba för att bli Buffett?

Citat:
Okej, så rent konkret, hur mycket tid per vecka måste jag jobba för att leva på avkastningen enligt dig?
Citera
2024-12-30, 14:33
Medlem
Citat:
Ah, sorry. Jag har svårt att se ironi i ditt inlägg eftersom det finns vissa idioter i tråden som bokstavligen påstår att jag måste jobba heltid för att leva på avkastning. Ibland är det svårt att sålla det från ironi.

Ingen fara.

Måste väl vara 20+ trådar vid det här laget om hur man blir ekonomiskt oberoende och vilken summa som som krävs för att kunna kalla,sig det.

Och samtliga innehåller inlägg på allt från 300K SEK då ett liv som självhushållande bonde i ett soldattorp någonstans i Norrlands avfolkningsbyggd där jakt fiske svamp&bärplockning samt djurhållning fyller dagen.
Något som absolut inte ses som arbete då detta är personens största intresse här i livet och uppfyller alla behov.
De 20.000kr som kapitalet avkastar räcker till fotogen,gummistövlar och sågblad.

Någon annan ojar sig över att 300M USD är knapert.
Det blir ingen privatjet,fotbollslag,söderhavsöar med numer hädangångne Jeffrey eller veckolånga kokainparties med kompisarna på St Barthèlemy utan att jobba 90timmarsveckor.

Sedan finns det ju de som klarar att leva ett helt normalt svensonliv på en helt normal arbetarlön, säg 35000sek/mån.
Då bör väl ca 9M SEK I lågriskinvesteringar räcka som kapital för att klara sig utan förvärvsarbete.
Citera
2024-12-30, 14:34
Avslutad
Din dumme fan!!! Din jävla blådåre!!!! Vad ska du med 7,75 % till när inflationen är 15 %???

Du har ingen koll överhuvudtaget precis som den andra klåparen som tror att passiva inkomster existerar och inte fan är jag förvånad, för det är bara jubelidioter som ni som tror på passiva inkomster eller att det BARA är att klicka som en jävla idiot med musen och bara VÄNTA så kommer betalningen. Ni är så jävla pantade i skallen så det finns inte...

Men vänta lite nu, jag är en idiot som gick i pension när jag var 37, jag kan ingenting och begriper ingenting, men ni GENIER, ni begriper ta mig fan allt och föreslår obligationer till 2030 som kommer att kollapsa i värde och ge 7,75 % när inflationen troligtvis kommer att vara 15-18 %.

JÄVLA HÖNSHJÄRNA

Men glöm inte nu... du behöver bara VÄNTA och slappna av i poolen. Marknaden jobbar åt dig medan du slappnar av

Som sagt

HÖNSHJÄRNA

Citat:

Löptid till 2030.
Ger då ca 230K USD/år.

Citera
2024-12-30, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Din dumme fan!!! Din jävla blådåre!!!! Vad ska du med 7,75 % till när inflationen är 15 %???

Du har ingen koll överhuvudtaget precis som den andra klåparen som tror att passiva inkomster existerar och inte fan är jag förvånad, för det är bara jubelidioter som ni som tror på passiva inkomster eller att det BARA är att klicka som en jävla idiot med musen och bara VÄNTA så kommer betalningen. Ni är så jävla pantade i skallen så det finns inte...

Men vänta lite nu, jag är en idiot som gick i pension när jag var 37, jag kan ingenting och begriper ingenting, men ni GENIER, ni begriper ta mig fan allt och föreslår obligationer till 2030 som kommer att kollapsa i värde och ge 7,75 % när inflationen troligtvis kommer att vara 15-18 %.

JÄVLA HÖNSHJÄRNA

Men glöm inte nu... du behöver bara VÄNTA och slappna av i poolen. Marknaden jobbar åt dig medan du slappnar av

Som sagt

HÖNSHJÄRNA

Förutom att tala om hur dumma vi andra är så tillför du inte ett dugg.
Citera
2024-12-30, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Varför spara långsiktigt på ett sparkonto? Det är det absolut dummaste du kan göra då inflationen kommer äta upp pengarna.

Kör åtminstone billiga indexfonder.

Sparkonto med ränta kör man bara på om man behöver pengarna inom nått år.

Var bara ett exempel för att statuera vad ränta-på-ränta gör på längre sikt
Citera
2024-12-30, 14:59
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Hehe avundsjuk?
Det handlar om valfrihet. Ibland ligger man soffa, ibland jobbar man, ibland reser man - jag bestämmer.

Nej absolut inte. Varför skulle jag vara avundsjuk på något jag själv har😅
Lät bara så jävla tråkigt att ligga på soffan när man har pengar😁
Citera
2024-12-30, 15:02
Avslutad
Men din förståndshandikappade låg-IQ-babian. Jag har spenderat hela tråden på att försöka förklara att det inte existerar någon sådan sak som passiva inkomster men DU vill ju inte HÖRA DET eftersom du föredrar att leva i din drömska lilla bubbla där pengarna bara trillar in av att du gör INGENTING förutom att VÄNTA som en jävla idiot. Ni är ju så tondöva så ni hör ju inte ens hur sjukt det låter. Totalt jävla lobotomerade och verklighetsfrånvända.

Känner ni till någon annan grupp som kan hålla en professionell nivå genom PASSIVITET?

Passiva snickare? Passiva målare? Passiva kirurger? Passiva konståkare? Passiva fotbollsspelare? Passiva kockar? Passiva konsulter? Passiva presidenter? Passiva racingförare? Passiva advokater? Passiva JAVA-programmerare? Passiva matematiker? Passiva elektriker? Vartenda jävla dåre på planeten måste JOBBA men det finns en alldeles särskild grupp genier som kan leva på passiva inkomster för att en idiot som säljer drömmar har övertygat er om det!

Det är väl bara att starta en investeringsfond då med de där 30 miljonerna. Presentera sedan er idé för några investerare. Säg att ni har kommit på den här nya idén som ingen annan har tänkt på. Man behöver bara VÄNTA. Det blir passiva inkomster. Simma i poolen sen.

HÖNSHJÄRNA

Citat:
Förutom att tala om hur dumma vi andra är så tillför du inte ett dugg.
Citera
2024-12-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Men din förståndshandikappade låg-IQ-babian. Jag har spenderat hela tråden på att försöka förklara att det inte existerar någon sådan sak som passiva inkomster men DU vill ju inte HÖRA DET eftersom du föredrar att leva i din drömska lilla bubbla där pengarna bara trillar in av att du gör INGENTING förutom att VÄNTA som en jävla idiot. Ni är ju så tondöva så ni hör ju inte ens hur sjukt det låter. Totalt jävla lobotomerade och verklighetsfrånvända.

Känner ni till någon annan grupp som kan hålla en professionell nivå genom PASSIVITET?

Passiva snickare? Passiva målare? Passiva kirurger? Passiva konståkare? Passiva fotbollsspelare? Passiva kockar? Passiva konsulter? Passiva presidenter? Passiva racingförare? Passiva advokater? Passiva JAVA-programmerare? Passiva matematiker? Passiva elektriker? Vartenda jävla dåre på planeten måste JOBBA men det finns en alldeles särskild grupp genier som kan leva på passiva inkomster för att en idiot som säljer drömmar har övertygat er om det!

Det är väl bara att starta en investeringsfond då med de där 30 miljonerna. Presentera sedan er idé för några investerare. Säg att ni har kommit på den här nya idén som ingen annan har tänkt på. Man behöver bara VÄNTA. Det blir passiva inkomster. Simma i poolen sen.

HÖNSHJÄRNA

Så du talar återigen om hur dumma vi är.

Med ditt språkbruk förstår jag varför du arbetar. Och ditt påstående om avgång vid 37 tar jag med ett lastbilslass med salt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in