Till skillnad från dig så gick jag i pension från arbetslivet när jag var 37.
Jag jobbar som professionell investerare medan du har ett jobb och en lön. - Och ja, jag JOBBAR faktiskt. Jag har inga vanföreställningar om passivitet eftersom jag vet att det inte existerar något sådant.
Det finns svaga karaktärstyper som väldigt gärna köper billiga lögner eftersom det är lögner som lättar på deras livstrauma - eller åtminstone ger illusionen att det KOMMER ATT lätta på deras livstrauma - för det är ju bara ett trauma som kan få en person att sukta efter någon sorts fantasi-verklighet där man inte längre behöver mäkta med livets svårigheter utan kan falla tillbaka på en finansiell mekanism som är tänkt att fungera som ens personliga betjänt medan man själv ligger i soffan och inkasserar.
Som sagt, det existerar ingen sådan sak som passiva inkomster men jag vet att det ger jubelidioter som dig en lättnad fram till att verkligheten slår till. Men då öppnas ofta inte ögonen utan förnekelsemekanismerna får jobba hårt istället.
Ärligt talat så tycker jag att det är roligt att sätta en liten nagel i ögat på hönshjärnor som dig. Ju mer motstånd man får desto mer vet man att det är en idiot som håller hårt i lögnen.
Du är på en plats du förtjänar...
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Okej, du verkar inte ha så bra koll på investeringar märker jag.