Citat:
Ursprungligen postat av
Dusapa
1. Vad är upphovet till en bakgrundskontroll ?
Anledningen till att det behöver göras?
2. Är alternativet en random kontroll hos närmaste tingsrätt kring sexbrottslingar för att ha koll på grannskapet?
3. För att hålla sig ajour behöver det göras åtminstone en gång i månaden.
4. Kontrollerna är inte gratis.
5. Står spridningseffekten i paritet till uthängningar?
Man kan näst intill tro att du har masochistiska drag som njuter av att bli till allmänt åtlöje. Du har återigen duckat frågan kring uthängningar och man kan undra varför.
1. Att inte riskera anlita en barnvakt, inleda ett förhållande med eller på andra sätt riskera få fel person i sin umgängeskrets och utsätta sina barn för fara
2 och 3. Det är ju upp till oss alla att se till att barnen är trygga, där har både staten och civilsamhället ett ansvar att skydda barnen och se till att dom inte riskerar utsättas för farliga individer
4. Det känner jag till
5. När lagstiftningen är eftersatt den tekniska utvecklingen och människor upplever att rättsstaten inte kan skydda barnen så tar ideella krafter vid
De gånger anhöriga drabbas så är det oerhört tråkigt naturligtvis, men jag anser inte att vi bör låta gäddorna löpa fritt och riskera att barn råkar illa ut, allmänheten bör varnas för dessa individer
Sen tror jag dom nog dom hellre får reda på vem deras anhörige är än att dom lever i ovisshet