2024-12-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Grillo-
Jag fick inget svar på min fråga som jag ställde till fiskaren som var aktiv här.

Men borde inte de som sitter o fiskar må ganska dåligt av att de faktiskt sitter o tillfredsställer en massa gris-gubbar, när de chattar med dem? Alltså alla som inte vill eller bangar ur att träffas, men nappar i chatten. Gubben sitter o chattar, med vad han tror är en ung tjej, samtidigt som han garanterat sitter o rycker i snabeln.

Efteråt har gubben haft en skön stund med vad han tror var en tjej, o aldrig kommer att få reda på att det egentligen var Dumpen. Sen går han fantiserar återigen om när han minsann chattade med en tjejen som ville göra allt möjligt. Kanske får stärkt självförtroende av det också?

Känns inte det skamligt att faktiskt ha hjälpt gäddorna att tillfredsställa sig på det här viset? Det är garanterat ganska många...

Om inte fiskaren vill svara, vad tror/tycker ni andra om detta?

Ja du. Det finns nog flera såna fall i deras chattloggar skulle jag tro.

Detta är yttligare en sak som gör att deras metoder är helt sjuka.
Om jag får spinna vidare på det du skriver.
Säg att denna person som dom fått upphetsad med sina bilder och chatt sedan går över och våldtar grannens dotter som är snarlik den som dom chattat med. Fruktansvärd tanke. Men med tanke på att dumpen inte har någon som helst koll på vad som händer på andra sidan skärmen. Varken före eller efter deras chatt, så bidrar dom i så fall till risker.
Förövaren som ger sig på flickan är absolut den som är ansvarig för sitt handlande. Men dumpen har i det fallet bidragit till ett barns lidande.

Jag kan endast spekulera då jag inte är fiskare själv.
Men att dag ut och dag in sitta och chatta med alla dessa män och försöka få dom upphetsade. Istället för att spendera tid med sina nära och kära. Måste antingen vara något som förstör dom själva och deras relationer så dom inte mår bra.
Eller så är det något dom gillar att göra och själva får någon form av kick utav det.

Jag hade nog kännt en oerhörd skam och oro om jag bidrog till att mata deras fantasier.
Citera
2024-12-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är som vanligt ett väldigt snyftande från er.
Ja det är tråkigt för de anhöriga att de hade en sådan pappa eller man
Men alla hade fått veta när de döms för våldtäkt av barn

Och det är bättre att de avslöjas såhär ist för när de ger sig på barnens kompisar eller någon annan minderårig
Jag tror även att ytterst få av barnen eller övriga familjen någonsin kommer att se honom på samma sätt igen, så det lär i de flesta fall vara positivt om han försvinner ur deras liv.

En pappa som har svikit sin familj på det sättet är det ingen som har någon glädje av

Från er?
Vilka menar du?

Vilka är alla som skulle få veta om personen blir dömd?
Utöver familjen och vännerna såklart.

Jag tror aldrig att alternativet med att skämma ut personen och familjen är ett bättre alternativ än att låta polisen sköta saken.
Självklart är det fruktansvärt om det skulle gå så långt att något barn blir våldtagen.

Det hade gått å sköta på så många fler och bättre sätt än på det dumpen sysslar med.
Citera
2024-12-28, 22:51
Medlem
Citat:
Nä precis, man kan inte straffa någon övht med gäddvurmarnas resonemang
Det är helt obegripligt att de inte fattar att det alltid är förövaren som är ansvarig till att han och anhöriga blir lidande

Det lär ha hänt, att Sara och Patrik har letat upp en presumtiv "gädda" som hade hoppat av, då han blev upplyst om att fiskaren var underårig. Därefter lockat ut honom på gatan under falska premisser för att kunna filma en "uthängning".

Vad har ni sekterister att säga om det?
Citera
2024-12-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Från er?
Vilka menar du?

Vilka är alla som skulle få veta om personen blir dömd?
Utöver familjen och vännerna såklart.

Jag tror aldrig att alternativet med att skämma ut personen och familjen är ett bättre alternativ än att låta polisen sköta saken.
Självklart är det fruktansvärt om det skulle gå så långt att något barn blir våldtagen.

Det hade gått å sköta på så många fler och bättre sätt än på det dumpen sysslar med.

Alla anhöriga och arbetsgivare, barnens kompisar mfl för veta när någon döms till fängelse för våldtäkt av barn
Så skadan är redan skedd och ja det är gäddan som på helt eget bevåg har skadat sina nära.
Och flera kommer ju trots att de är rädda att det är dumpen.
Så de bryr sig ju uppenbarligen om sina anhöriga för fem öre
Så nej det är inte synd om gäddan någonstans
Citera
2024-12-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Det lär ha hänt, att Sara och Patrik har letat upp en presumtiv "gädda" som hade hoppat av, då han blev upplyst om att fiskaren var underårig. Därefter lockat ut honom på gatan under falska premisser för att kunna filma en "uthängning".

Vad har ni sekterister att säga om det?

Nu va det längesedan jag kollade på dumpen
Men de fall jag har sett har handlat om att de jobbar med och nära barn.
Så det är bra att de upplyser arbetsgivaren om det så att de får sluta med sitt jobb
Citera
2024-12-28, 23:05
Medlem
Citat:
Alla anhöriga och arbetsgivare, barnens kompisar mfl för veta när någon döms till fängelse för våldtäkt av barn
Så skadan är redan skedd och ja det är gäddan som på helt eget bevåg har skadat sina nära.
Och flera kommer ju trots att de är rädda att det är dumpen.
Så de bryr sig ju uppenbarligen om sina anhöriga för fem öre
Så nej det är inte synd om gäddan någonstans

Jag är med dig att dom närmsta som det berör får den informationen.
Och att det absolut är den dömdes fel.

Men nu är det väll fler än så som dumpen sprider detta till?
Eller har jag fel.

Men bara för att den uthängda inte bryr sig om sina anhöriga.
Ger det rätten att andra ska titta på dom och se på dom med misstro och i barnens fall ev mobbing i skolan eller på nätet?

När har jag sagt att det är synd om någon som är dömd för ett brott?
Citera
2024-12-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Jag är med dig att dom närmsta som det berör får den informationen.
Och att det absolut är den dömdes fel.

Men nu är det väll fler än så som dumpen sprider detta till?
Eller har jag fel.

Men bara för att den uthängda inte bryr sig om sina anhöriga.
Ger det rätten att andra ska titta på dom och se på dom med misstro och i barnens fall ev mobbing i skolan eller på nätet?

När har jag sagt att det är synd om någon som är dömd för ett brott?

Det är bra om allmänheten får reda på om de har en sådan avart i sin närhet.
Och om det skulle ske så får man säga till sina egna barn att det inte är deras fel att deras pappa är ett svin
Citera
2024-12-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Intressant. Undrar om farbror Blå har pratat med några fiskare och därav så behövs nya?

Finns en hel del fiskare som hoppat av genom åren men de talas de tyst om. Sara verkar ha för vana att skaffa "hållhakar" på fiskarna under tiden, så att dom ska vara mindre benägna att prata om vad dom varit delaktiga i under tiden på Sumpen efteråt, men verkar som en del nyktrat till och insett att fängelsestraff på straffskalan nog är värre än Saras "hållhakar".
Citera
2024-12-28, 23:40
Medlem
Citat:
Jag vet att ni jämställer försök till våldtäkt av barn med snatteri.
Men folk som är normala i skallen gör inte det.

Ni måste lära er att i stort sätt alla ser gäddorna som potentiellt våldtäksmän
Så du kan inte utgå ifrån ditt eget tankesätt

Om du läser hos dem som försöker rehabilitera barnknullaren och pedofiler så skriver alla att de har en störning i hjärnan.

Gipsys kommentar påpekade att det knappast kan ses som samma sak att bli uthängd som snattare som att bli uthängd som pedofil. Hur djupt ner i flaskan är du?

Och du måste lära dig att dina hjärnspöken inte är verklighet och att din arbetsgrupp på Samhall är långt ifrån definitionen av "i stort sett* alla"
Citera
2024-12-28, 23:44
Medlem
Citat:
Nä precis, man kan inte straffa någon övht med gäddvurmarnas resonemang
Det är helt obegripligt att de inte fattar att det alltid är förövaren som är ansvarig till att han och anhöriga blir lidande

Man kan straffa precis vem dom helst som begår ett brott, inga konstigheter, bara anmäla till polisen

Det är långt ifrån att likställa med du och dumpen ska få ta lagen i egna händer och straffa någon för att DU TYCKER att dom har begått ett brott.
Citera
2024-12-28, 23:48
Medlem
Citat:
Nu va det längesedan jag kollade på dumpen
Men de fall jag har sett har handlat om att de jobbar med och nära barn.
Så det är bra att de upplyser arbetsgivaren om det så att de får sluta med sitt jobb

Din kommentar har ju ingenting att göra med det inlägg som du "kommenterar"...
Citera
2024-12-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dom är väldigt dåliga på att göra jämförelser.
Man häpnar. Men samtidig intressant att ta del av hur de fungerar/icke fungerar.

Ungefär lika dåliga som dig på att besvara besvärande frågor, komma med någon egen formulerad tanke/åsikt eller på något sätt bidra till tråden utöver att ta rygg på gelikar som bertil eller Karlsson, inte mycket råg i ryggen där inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in