Citat:
Ursprungligen postat av
Karlsson05
Alla anhöriga till brottslingar blir lidande när de åker fast.
Så med din logik så kan man inte döma någon, då det blir synd om de anhöriga

Om du med detta menar att du likställer Dumpen med rättsväsendet, så tycker jag du behöver ta en ordentlig titt på din verklighet och kanske söka hjälp med den bilden.
Förstår inte ni som håller dumpen om ryggen vilken skillnad det är på att hänga ut en person så släkt och anhöriga ska vara lätta att identifiera och söka upp, och att diskret sköta saken just för att anhöriga ska lida så lite som möjligt?
Jag vet inte vad ni har varit med om i livet som gör att ni njuter utav att andra ska lida också.
Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Inte kan man sätta folk i häktet heller eftersom det händer att de begår självmord där.
Här är samma sak. Det är en fruktansvärd skilnad på äpplen och stenar.
Något som många verkar ha väldigt svårt att förstå.
Självklart så finns det människor som tar sina liv i häktet eller någon annan stans också.
Skilnaden är dock oerhört stor.
Att människor tar sitt liv är tragiskt. Dom behöver stöd och vård. Vissa mer än andra. Vi skulle kunna gå in hur djupt som helst på själva den problematiken om man skulle vilja det.
Däremot så anser jag att dumpen bidrar till mer lidande för långt många mer än för dom som sitter häktade och inte blivit uthängda.
Hursomhelst så är det som dumpen håller på med förfärligt och fullkomligt fel.
Det är inte försvarbart att hänga ut person efter person på deras sätt. Att sen inte bry sig över huvud taget om alla andra inblandade.
Det visar så tydligt på att dom inte bryr sig om andra individer än sig själva.
Ju mer man tittar på hur dom agerar och hur dom driver verksamheten så blir det mer och mer ett praktexempel på hur en sekt fungerar och verkar.
Sekter är farliga. Framförallt för dom som följer, men också för dom runtomkring.