Citat:
– Efter det senaste förhöret har jag bestämt mig för att begära honom häktad, berättar åklagare Love Lundin, som leder förundersökningen.Det här blir ju intressant.
Även om det bara är tragik från början till slut.
https://www.ystadsallehanda.se/2024-12-28/30-aringen-begars-haktad-misstankt-for-mord-och-valdtakt/
Intressant att åklagaren väljer att häkta för våldtäkt också.
Jag tror inte det gäller fynd som gjordes på kroppen. Borde i så fall vara extremt svårt att leda i bevis. Förmodligen har det kommit fram i förhör med vänner eller syskon. Eller vid mobiltömning etc.
Sannolikt har hon utsatts för sexualbrott i samband med mordet men jag skulle säga att våldtäkt har skett tidigare men uppdagats i samband med förhör eller it-forensisk utredning.
Någon som betalar för YA och kan se om han häktas på sannolika skäl? Borde rimligen vara så.
Även om det bara är tragik från början till slut.
https://www.ystadsallehanda.se/2024-12-28/30-aringen-begars-haktad-misstankt-for-mord-och-valdtakt/
Intressant att åklagaren väljer att häkta för våldtäkt också.
Jag tror inte det gäller fynd som gjordes på kroppen. Borde i så fall vara extremt svårt att leda i bevis. Förmodligen har det kommit fram i förhör med vänner eller syskon. Eller vid mobiltömning etc.
Sannolikt har hon utsatts för sexualbrott i samband med mordet men jag skulle säga att våldtäkt har skett tidigare men uppdagats i samband med förhör eller it-forensisk utredning.
Någon som betalar för YA och kan se om han häktas på sannolika skäl? Borde rimligen vara så.
Mannen är skäligen misstänkt för mord, alltså den lägre misstankegraden.
– Det beror på att vi ännu inte fått något utlåtande från rättsläkaren och alltså inte vet dödsorsaken. Jag kan säga att vi just nu inte har någonting som bevisar att det förekommit våld mot kvinnan.
Däremot har det tillkommit brottsmisstankar mot mannen. Han är även misstänkt för våldtäkt på sannolika skäl.
– Det är annan bevisning som kommit fram som gör att vi misstänker honom även för våldtäkt.
Love Lundin berättar att mannen erkänt att han varit i den 20-åriga kvinnans bostad.
Under helgen kommer det att vara en häktningsförhandling.