2024-12-28, 15:58
Medlem
runkepelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyskTurist
Det här blir ju intressant.

Även om det bara är tragik från början till slut.

https://www.ystadsallehanda.se/2024-12-28/30-aringen-begars-haktad-misstankt-for-mord-och-valdtakt/

Intressant att åklagaren väljer att häkta för våldtäkt också.
Jag tror inte det gäller fynd som gjordes på kroppen. Borde i så fall vara extremt svårt att leda i bevis. Förmodligen har det kommit fram i förhör med vänner eller syskon. Eller vid mobiltömning etc.
Sannolikt har hon utsatts för sexualbrott i samband med mordet men jag skulle säga att våldtäkt har skett tidigare men uppdagats i samband med förhör eller it-forensisk utredning.

Någon som betalar för YA och kan se om han häktas på sannolika skäl? Borde rimligen vara så.
– Efter det senaste förhöret har jag bestämt mig för att begära honom häktad, berättar åklagare Love Lundin, som leder förundersökningen.

Mannen är skäligen misstänkt för mord, alltså den lägre misstankegraden.

– Det beror på att vi ännu inte fått något utlåtande från rättsläkaren och alltså inte vet dödsorsaken. Jag kan säga att vi just nu inte har någonting som bevisar att det förekommit våld mot kvinnan.

Däremot har det tillkommit brottsmisstankar mot mannen. Han är även misstänkt för våldtäkt på sannolika skäl.

– Det är annan bevisning som kommit fram som gör att vi misstänker honom även för våldtäkt.

Love Lundin berättar att mannen erkänt att han varit i den 20-åriga kvinnans bostad.

Under helgen kommer det att vara en häktningsförhandling.
Citera
2024-12-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkepelle
– Efter det senaste förhöret har jag bestämt mig för att begära honom häktad, berättar åklagare Love Lundin, som leder förundersökningen.

Mannen är skäligen misstänkt för mord, alltså den lägre misstankegraden.

– Det beror på att vi ännu inte fått något utlåtande från rättsläkaren och alltså inte vet dödsorsaken. Jag kan säga att vi just nu inte har någonting som bevisar att det förekommit våld mot kvinnan.

Däremot har det tillkommit brottsmisstankar mot mannen. Han är även misstänkt för våldtäkt på sannolika skäl.

– Det är annan bevisning som kommit fram som gör att vi misstänker honom även för våldtäkt.
...

Tackar ödmjukast.
Högst sannolikt kommer rättsmedicin visa på strypning.
Förmodligen hinner inte svar därifrån komma innan förhandlingen. Får väl vänta till omförhandling vecka 2. Han sitter bra där han sitter.
Citera
2024-12-28, 16:37
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

https://www.ystadsallehanda.se/2024-12-28/30-aringen-begars-haktad-misstankt-for-mord-och-valdtakt/

Jag tror inte det gäller fynd som gjordes på kroppen. Borde i så fall vara extremt svårt att leda i bevis. Förmodligen har det kommit fram i förhör med vänner eller syskon. Eller vid mobiltömning etc.
Sannolikt har hon utsatts för sexualbrott i samband med mordet men jag skulle säga att våldtäkt har skett tidigare men uppdagats i samband med förhör eller it-forensisk utredning.

Någon som betalar för YA och kan se om han häktas på sannolika skäl? Borde rimligen vara så.

Hon kan ju ha påträffats utan kläder också. Sen vid strypning borde de rimligtvis finnas märke på halsen. Kvävning kanske eller död av droger tror jag. Då blir de snarare vållande.
Citera
2024-12-28, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hon kan ju ha påträffats utan kläder också. Sen vid strypning borde de rimligtvis finnas märke på halsen. Kvävning kanske eller död av droger tror jag. Då blir de snarare vållande.
Förklara hur någon kan bli vållande till annans död genom droger och vad bevistemat skulle vara?
Citera
2024-12-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkepelle
mannen erkänt att han varit i den 20-åriga kvinnans bostad
Bara en tidsfråga innan erkännande kommer nu då...
Citera
2024-12-28, 17:27
Medlem
Citat:

Så naken kropp i samband med död och en åklagare får igenom på sannolika skäl våldtäkt? Nej.

Strypning med märken. Troligt. Men behöver ändå utredas av rättsmedicinsk expert. Därav bara skäligen misstänkt.

Vållande? Kräver oaktsamhet. Så högst osannolikt.

Nej. Här krävs ingen raketkirurgi.
Sexuella övergrepp som begåtts under en tid och slutligen lett till att MGM stryper BO.
Möjligen att droger är inblandat men ingenting som kommer påverka det rättsliga.
Citera
2024-12-28, 17:41
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Förklara hur någon kan bli vållande till annans död genom droger och vad bevistemat skulle vara?

Citat:
Så naken kropp i samband med död och en åklagare får igenom på sannolika skäl våldtäkt? Nej.

Strypning med märken. Troligt. Men behöver ändå utredas av rättsmedicinsk expert. Därav bara skäligen misstänkt.

Vållande? Kräver oaktsamhet. Så högst osannolikt.

Nej. Här krävs ingen raketkirurgi.
Sexuella övergrepp som begåtts under en tid och slutligen lett till att MGM stryper BO.
Möjligen att droger är inblandat men ingenting som kommer påverka det rättsliga.

Finns ett annat fall där en tjej dog av droger kombinerat med alkohol och man ville fälla säljaren eller den som gav henne droger för vållande till annans död. Personen stack dock utomlands.
Ja det är väldigt skevt men det är svenska horpoliser vi talar om. Så kan de även komma att bli här om de är så att det visar sig vara, att hon dött av droger.
Citera
2024-12-28, 17:49
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Postar man låsta artiklar så skriv gärna det så folk vet om det!

Till er andra som vill läsa öppna kan ni läsa här istället

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/man-begard-haktad-for-mord-och-valdtakt/
Citera
2024-12-28, 17:59
Medlem
plaskets avatar
Citat:
Finns ett annat fall där en tjej dog av droger kombinerat med alkohol och man ville fälla säljaren eller den som gav henne droger för vållande till annans död. Personen stack dock utomlands.
Ja det är väldigt skevt men det är svenska horpoliser vi talar om. Så kan de även komma att bli här om de är så att det visar sig vara, att hon dött av droger.
Vet inget om fallet du nämner men har ett par frågor.
Vem stack utomlands, säljaren eller den som gav henne drogerna?
Skulle polisen ha haft personen i fråga under bevakning dygnet runt?
Hur blev poliserna horor?
Tråkigt om en gärningsperson kommer undan, men nu slipper vi den individen i vårt land i alla fall.
Hade han blivit dömd för vållande så hade han varit ute igen efter ett par månader, max.
Citera
2024-12-28, 18:59
Medlem
Citat:

Mm. Men nu sa jag inte att det aldrig har inträffat. Men i det här fallet låter det orimligt när åklagaren efter tre dygn redan väljer mord och våldtäkt med ett bevisläget som av allt att döma ser väldigt bra ut.
Det här handlar högst sannolikt om sexuellt våld och död genom andra sätt än oaktsamhet.

Och varför poliserna är horor förstår jag inte. Jag och de flesta andra är glada att utredningen leds av L*ve L*ndin och genomförs av helt vanliga poliser och inte av dig.
Då hade du suttit där och försökt bevisa att någon Kevin från Tomelilla är skyldig till vållande genom kvävning av droger.
Som sagt. Du hade gjort dig fantastisk som Palmeutredare när det begav sig.
Senast redigerad av TyskTurist 2024-12-28 kl. 19:03.
Citera
2024-12-28, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L8
Frid i sorgearbetet…??? . En 20-årig dotter och syster är hittad mördad med nationell uppmärksamhet. En mördare kanske går lös. Och frågor som snurrar i deras huvuden om vad hände… Nä, knappast.

Mitt inlägg
"Sorgligt när unga personer mördas som hade sina liv framför sig. Man får hoppas familjen finner frid i sitt sorgearbete."

Varför är det fel att önska att de mår så gott de kan i sorgearbetet?
Citera
2024-12-29, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutvodka999
Jag kan säga att BO är från en typisk tattarfamilj med rykte i denna delen av Skåne. Syskonen är kända för att ha samröre med olika löst WT folk i Tomelilla/Ystad området.
Modern är ett kapitel i sig.

Beklagligt att detta hände men inte förvånande.
Namnen tyder på det, A*gelina, A*gela, A*gelica, A*tonia, Rob*na, Rob*n, Ros*ta, Reg*na osv.
* = n, i

Vad är det med mamman, varför skriver hon på samma nivå som ett barn som knappt börjat skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in