2024-12-27, 11:26
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Du har en app på mobilen som drar igång om det larmats om ett hjärtstopp i närheten. Du får upp en karta med adressen pinnad och du kan se var det finns hjärtstartare i närheten.

Men vem larmar om hjärtstoppet? Är det personen själv som trycker på något när den märker att något med hjärtat är fel, eller är det SOS som skickar ut något till alla som ställer upp?

Om det är det sistnämnda så lär det väl varit MGM som larmat och försökt få det att se ut som en olycka.
Men med tanke på hur lägenheten såg ut vid polisens ankomst så får man väl utgå från brott trots allt
Citera
2024-12-27, 11:28
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Men vem larmar om hjärtstoppet? Är det personen själv som trycker på något när den märker att något med hjärtat är fel, eller är det SOS som skickar ut något till alla som ställer upp?

Om det är det sistnämnda så lär det väl varit MGM som larmat och försökt få det att se ut som en olycka.
Men med tanke på hur lägenheten såg ut vid polisens ankomst så får man väl utgå från brott trots allt
Det är SOS Alarm som larmar ut det.
Citera
2024-12-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonsings123
Både hans Mamma och pappa är döda, Tror bara att han har sin syster kvar. Någon som vet om han har fler syskon? Själv är han bara en arbetslös knarkare. Synd med sådana små flickor som R*gina,M*linda och hennes kusin och många andra som ser upp till sådant avskum
Ptja betalningen var hennes liv och massa lidande innan.

Är huvudet dumt får kroppen lida är ju en ganska sedvanlig devis.
Citera
2024-12-27, 11:34
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Det är intressant.
Kan ju varit familjen som larmat med, om det var dom som upptäckte det kom jag på.
Som jag nämnde tidigare i tråden så är ju en teori att hon blandat alkohol med droger från A*iz eller blivit drogad och därmed fått andningsuppehåll/hjärtstopp. Och att de finns sexuellt motiv i grunden.
Citera
2024-12-27, 11:53
Medlem
HBOLLs avatar
Vem sitter anhållen för mord? Återigen en svartskalle ?
Citera
2024-12-27, 13:32
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly

112 larmar ut det. Till de som finns i närheten och har appen. Det är såklart frivilligt och man kan tacka nej till larm.
Citera
2024-12-27, 14:33
Medlem
Citat:

Det här är ju ändå lite intressant.
Eftersom SOS 112 larmat ut det och hon hittades av någon närstående så har larmsamtalet förmodligen varit i stil med : hon andas inte, ingen puls, hon är kall.
Men om det hade funnits tydliga tecken på mord (ex blod, skador etc) så tror jag inte SOS hade larmat ut det som hjärtstopp.

Så om det är mord så är det sannolikt strypvåld. Och då är det högst sannolikt att det också förekommit sexualbrott i samband med det.

Jag tror mer och mer på att han ryktesvis sitter anhållen är rätt figur.
Citera
2024-12-27, 14:56
Medlem
calvinclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbgkillen
Vem är den gripne? Är det bekräftat att det är knarkaren? Knarkare generellt brukar bara vara farliga för sig själva (såvida de inte missbrukar tjack ensamt eller med benso). Tror mer på en svartsjukedrama än en knarkare som haft ihjäl henne men vi får se vart det landar.

Vad är Ystad för ställe? Det ligger ju rätt nära Malmö/Lund och känns spontant inte som en deppig pundarstad i norra Sverige men någon annan får förtälja.

Ystad är ändå förskonat från kriminalitet. En bra familjestad. Området Fridhem är Ystads närmaste motsvarighet till Rinkeby men där bor också medelklass och pensionärer. Man kan gå där när som helst på dygnet. Det är inte alls förlorat som Rosengård. Är jag i den staden brukar jag promenera runt även i Fridhem.
Citera
2024-12-27, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Finns det något mer du kan berätta om dom?

Jag kan säga att BO är från en typisk tattarfamilj med rykte i denna delen av Skåne. Syskonen är kända för att ha samröre med olika löst WT folk i Tomelilla/Ystad området.
Modern är ett kapitel i sig.

Beklagligt att detta hände men inte förvånande.
Citera
2024-12-27, 20:07
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Mannen som anhållits misstänkt för mordet på en kvinna i 20-årsåldern nekar till brott. Han kommer förhöras igen på lördagen innan åklagaren fattar beslut om att begära honom häktad.

Mannen nekar till brott. Han är hemmahörande i Tomelilla och har en ”bekantskap” med den döda kvinnan, enligt Love Lundin åklagare.

Betalartikel: https://www.sydsvenskan.se/2024-12-27/aklagaren-om-ystadsmordet-misstankt-man-ska-forhoras-igen/
Senast redigerad av Lilett 2024-12-27 kl. 20:09.
Citera
2024-12-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutvodka999
Jag kan säga att BO är från en typisk tattarfamilj med rykte i denna delen av Skåne. Syskonen är kända för att ha samröre med olika löst WT folk i Tomelilla/Ystad området.
Modern är ett kapitel i sig.

Beklagligt att detta hände men inte förvånande.
Ahhaaa därför den ena är utbildad socionom osv osv.
Så tröttsamt att det kommer in sådana lösa folk som måste göra allt för smutskasta BO och övriga i familjen.
Typiskt FB människor att inte kunna hålla en seiriös och vuxen tråd, där fakta framkommer utan att troll ska krypa fram från deras stenar och göra allt för bli relevanta.
Citera
2024-12-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ingen tror att de är romer, däremot att det handlar om resande (så kallade "tattare"). Namnet "Hultquist" pekar på det, liksom systrarnas förnamn, samt deras näringsidkande, som inbegriper köp och försäljning av husvagnar och djur.

Jag visste ej att Hultquist är ett tattar/ resandenamn? Det låter som ett vanligt svenskt ” naturnamn”, som Lindgren, Sandkvist, Granlund etc. Finns det listor på ” tattarnamn”? Jag håller med om att namn som Angelina och Rosita ger dessa vibbar, men knappast Hultquist, det förvånar mig.

Självklart gör henner ursprung det inte mindre förfärligt att flickstackan blivit mördad, vi har alla samma människovärde. Däremot kanske det kan förklara varför hon umgåtts med en misshandlande sexualbrottsling. Kommer man från trasiga förhållanden och samhällets utkant( vilket är vad som antyds i flera inlägg här vilket förstås ska tas med en nypa salt), då är ju risken större att själv umgås med människor som är mer brottsbenägna och att utsättas för brott hur snäll o laglydig man själv än varit. Är jag fördomsfull som resonerar så här, tja, lika mycket som alla andra skulle jag mena. Trots det tycker jag förfärligt synd om både tösen o hennes familj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in