2024-12-27, 21:33
Medlem
plaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag visste ej att Hultquist är ett tattar/ resandenamn? Det låter som ett vanligt svenskt ” naturnamn”, som Lindgren, Sandkvist, Granlund etc. Finns det listor på ” tattarnamn”? Jag håller med om att namn som Angelina och Rosita ger dessa vibbar, men knappast Hultquist, det förvånar mig.

Självklart gör henner ursprung det inte mindre förfärligt att flickstackan blivit mördad, vi har alla samma människovärde. Däremot kanske det kan förklara varför hon umgåtts med en misshandlande sexualbrottsling. Kommer man från trasiga förhållanden och samhällets utkant( vilket är vad som antyds i flera inlägg här vilket förstås ska tas med en nypa salt), då är ju risken större att själv umgås med människor som är mer brottsbenägna och att utsättas för brott hur snäll o laglydig man själv än varit. Är jag fördomsfull som resonerar så här, tja, lika mycket som alla andra skulle jag mena. Trots det tycker jag förfärligt synd om både tösen o hennes familj!
https://forum.rotter.se/index.php?board=12019.0

Där har du en lista med diverse efternamn.
Citera
2024-12-27, 21:41
Medlem
Amazon-mannens avatar
Kan vi bekräfta eller dementera brottsoffrets babbe light-härkomst? Det måste ju finnas substans om ett flertal oberoende i tråden kommer med påståenden om uppväxt/umgänge som känns just babbe light..
Citera
2024-12-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag visste ej att Hultquist är ett tattar/ resandenamn? Det låter som ett vanligt svenskt ” naturnamn”, som Lindgren, Sandkvist, Granlund etc. Finns det listor på ” tattarnamn”? Jag håller med om att namn som Angelina och Rosita ger dessa vibbar, men knappast Hultquist, det förvånar mig.

Självklart gör henner ursprung det inte mindre förfärligt att flickstackan blivit mördad, vi har alla samma människovärde. Däremot kanske det kan förklara varför hon umgåtts med en misshandlande sexualbrottsling. Kommer man från trasiga förhållanden och samhällets utkant( vilket är vad som antyds i flera inlägg här vilket förstås ska tas med en nypa salt), då är ju risken större att själv umgås med människor som är mer brottsbenägna och att utsättas för brott hur snäll o laglydig man själv än varit. Är jag fördomsfull som resonerar så här, tja, lika mycket som alla andra skulle jag mena. Trots det tycker jag förfärligt synd om både tösen o hennes familj!
Naturnamn som är typiska tattarnam. Speciellt när kvist stavas quist.
Citera
2024-12-28, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men om en anmälan läggs ner efter polisförhör så kan man faktiskt få ut detta, då gör man det hos polisen.

On Topic
Sorgligt när unga personer mördas som hade sina liv framför sig. Man får hoppas familjen finner frid i sitt sorgearbete.

Frid i sorgearbetet…??? . En 20-årig dotter och syster är hittad mördad med nationell uppmärksamhet. En mördare kanske går lös. Och frågor som snurrar i deras huvuden om vad hände… Nä, knappast.
Citera
2024-12-28, 11:05
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89

Enda tattaren man vet med det namnet är ju Peter Hultqvist

Nåväl. MGM hängde mycket med WT förr, såväl offret. MGM växte upp på Österlen tidigt innan stormen av invandrare kom 2015. Även hängt en del runt filngiganten i Tomelilla med diverse albaner förut.

Någon som kan kontakta Ystad tingsrätt under dagen och kika om dom fått in häktningsframställan?
Citera
2024-12-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Enda tattaren man vet med det namnet är ju Peter Hultqvist

Nåväl. MGM hängde mycket med WT förr, såväl offret. MGM växte upp på Österlen tidigt innan stormen av invandrare kom 2015. Även hängt en del runt filngiganten i Tomelilla med diverse albaner förut.

Någon som kan kontakta Ystad tingsrätt under dagen och kika om dom fått in häktningsframställan?
Det är lördag så inte öppet för allmänheten, lär inte heller va någon som svarar när man ringer.
Citera
2024-12-28, 11:42
Bannlyst
Citat:

Så någon som har ett efternamn som klingar gentemot något i naturen är automatiskt tattare, enligt dig då ...
Citera
2024-12-28, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jaså, det var något nytt med alla dina påståenden....

Men det är ju korrekt?
Ystad Tingsrätt har öppettider för allmänheten måndag-fredag.
De ha så klart någon på jour men har ingen skyldighet att lämna ut handlingar till allmänheten utanför sina ordinarie tider.
Men känner mig förvissad om att Ystad Allehanda har kontakter som kommer informera om läget.
Eftersom det varit tyst senaste dygnet så är det sannolikt så att MGM har begärts häktad. Annars hade han varit släppt och det hade förmodligen YA vart snabba att rapportera.
Citera
2024-12-28, 13:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
https://forum.rotter.se/index.php?board=12019.0

Där har du en lista med diverse efternamn.

Notera dock att de som skriver där är folk som forskar i just sin resandesläkt.
Det kan t.ex vara en person med namnet x som diskuteras. Alla som heter x är ju inte släkt med den personen.
Citera
2024-12-28, 14:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Nah, svenskamerikaner ändrar ofta stavning till -qu.
Citera
2024-12-28, 15:19
Medlem
Extremeflys avatar
Begärs häktad misstänkt för mord och våldtäkt precis som jag misstänkte tidigt.
Citera
2024-12-28, 15:45
Medlem
Det här blir ju intressant.

Även om det bara är tragik från början till slut.

https://www.ystadsallehanda.se/2024-12-28/30-aringen-begars-haktad-misstankt-for-mord-och-valdtakt/

Intressant att åklagaren väljer att häkta för våldtäkt också.
Jag tror inte det gäller fynd som gjordes på kroppen. Borde i så fall vara extremt svårt att leda i bevis. Förmodligen har det kommit fram i förhör med vänner eller syskon. Eller vid mobiltömning etc.
Sannolikt har hon utsatts för sexualbrott i samband med mordet men jag skulle säga att våldtäkt har skett tidigare men uppdagats i samband med förhör eller it-forensisk utredning.

Någon som betalar för YA och kan se om han häktas på sannolika skäl? Borde rimligen vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in