Citat:
Ursprungligen postat av
Smushkush
haha, hur känns det alla som inte sålt?
Jag sålde mitt på 103k och könns ganska jövla bra nu när jag ser flera börjat tvivla och säger detta var toppen.
Kolla kommentarerna på bland annat youtube så ser ni det är en del som säger samma som jag.
Alla har väntat på att toppen ska ske våren 2025 eller så och då är det inte så konstigt att toppen kommer månader tidigare.
Även price prediction är oftast fel.
Förra gången skrek folk att vi skulle till 100k men det stannade vid hälften av det, och förmodligen samma sak nu när folk säger 200k så toppar vi just över 100k.
Vi ses om 2-3 år, blåsta jävlar xD
Håller med om att förväntningarna nästan alltid varit för höga.
Gick själv i fällan förra cykeln och fick vänta 4 år på att gå jämt.
Jag är kluven om detta var toppen eller inte.
På ett sätt håller jag med om det du säger, folk blir tokiga och euforiska och då brukar det va läge att sälja, men samtidigt så har vi inte haft den dör uppgången vi sett tidigare år.
Jag önskar jag hade sålt iaf en del för nån vecka sedan, hade ju kunnat investera det nu om inte annat.
Analysen från mig blir att om vi inte håller 30 dagars linjen så kommer vi sakta men säkert gå mot vecklinjen och den ligger väl just nu kring 75k.
Grejen är kuvert när luften går ur så gör den det snabbt, du vill inte sitta sist i båten så att säga.
Räcker med att några influensers börjar säga att dom sålt och matar på med sina varningar om att det kommer gå ner så är vi igång, blir en dominoeffekt helt klart.
Jag får inte samma känsla nu som i oktober/november.
Nu är det mycket mer avvaktande och folk tvivlar och är rädd att investera.
Närmsta veckorna skulle jag säga blir avgörande för hur det kommer se ut i det korta perspektivet, säg fram till april maj ungefär.
Får vi en kraftigare nedgång mot 80k eller mer så kan den säkert fortsätta ner, för har sett så många som tror att våren 2025 kommer bli skitbra och när det inte händer då blir det pannkaka av allt direkt.
Hösten 2025 pratas det också om men tycker det är för mycket som måste utspela sig innan man kan göra några analyser om det.
Skulle vi nå 250k redan i vår tror jag hösten knappast blir nåt att hurra över.