2024-12-27, 18:20
Medlem
Det är ju så jäkla osexigt med bitcoin senaste månaderna,, händer fan inte ett skit, om det mot förmodan går upp 5-6 % en dag så går den ändå ner 5-5.8 % dagen efter…
Citera
2024-12-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finstrom
Det är ju så jäkla osexigt med bitcoin senaste månaderna,, händer fan inte ett skit, om det mot förmodan går upp 5-6 % en dag så går den ändå ner 5-5.8 % dagen efter…

Jag tror folk hade hoppats på en betydligt större uppgång, speciellt bland altcoins.

Kan trösta dig med att det såg ut ungefär såhär under 2020-2021 är vi fastnade kring 30k ett tag för att sedan klättra mot toppen på 65k eller vad det var under våren.

Jag ser 3 alternativ.
1. Detta var toppen och vi kommer börja ner till våren och btc är inte så populärt som folk verkar tro.

2. Vi går upp till 150-200k i vår och sen är det över med 2 års bearmmarket som följer.

3. Vi når 150-200k i vår, dumpar en hel del, men sedan tar vi ny fart till hösten likt ett 2021 scenario.

För mig står det mellan 2 och 3.
Är nog inte bara jag sin har extremt svårt att se att detta dkulle varit toppen då speciellt altcoins inte gått banans ännu och btc inte gått sådär väldans högt så folk är nöjda.
Botten låg kring 20k under en kort period 2022 så det är bara 5x just nu, men kollar vi cykeln innan så gick vi från typ 3k till 65k..

Jag vill absolut se en 10x från botten 2022, minnst, annars är jag inte nöjd.
Citera
2024-12-27, 18:52
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Fredagen den 20:e innan jul uppehållet låg priset på 96550 vid stängning.
Nu ligger vi på 96600

Ny helg på gång, sedan bara 2 handelsdagar innan nyår. Om det inte händer något speciellt så lär kursen öppna på liknande nivåer som nu efter nyår.

Inte omöjligt, jag är öppen för alla alternativ.
Citera
2024-12-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Jag tror folk hade hoppats på en betydligt större uppgång, speciellt bland altcoins.

Kan trösta dig med att det såg ut ungefär såhär under 2020-2021 är vi fastnade kring 30k ett tag för att sedan klättra mot toppen på 65k eller vad det var under våren.

Jag ser 3 alternativ.
1. Detta var toppen och vi kommer börja ner till våren och btc är inte så populärt som folk verkar tro.

2. Vi går upp till 150-200k i vår och sen är det över med 2 års bearmmarket som följer.

3. Vi når 150-200k i vår, dumpar en hel del, men sedan tar vi ny fart till hösten likt ett 2021 scenario.

För mig står det mellan 2 och 3.
Är nog inte bara jag sin har extremt svårt att se att detta dkulle varit toppen då speciellt altcoins inte gått banans ännu och btc inte gått sådär väldans högt så folk är nöjda.
Botten låg kring 20k under en kort period 2022 så det är bara 5x just nu, men kollar vi cykeln innan så gick vi från typ 3k till 65k..

Jag vill absolut se en 10x från botten 2022, minnst, annars är jag inte nöjd.

Som jag sa flera gånger, diminishing returns är ett faktum som många här inne vägrar att svälja. Varje cykel så gör BTC mindre X vilket är absolut logiskt och enligt matematik korrekt. Om detta skrev jag för flera månader sedan och en del av moonboys här inne försökte argumentera hur fel jag har och liknande. 2025 inom några dagar och gissa vem som hade rätt...
Citera
2024-12-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
Som jag sa flera gånger, diminishing returns är ett faktum som många här inne vägrar att svälja. Varje cykel så gör BTC mindre X vilket är absolut logiskt och enligt matematik korrekt. Om detta skrev jag för flera månader sedan och en del av moonboys här inne försökte argumentera hur fel jag har och liknande. 2025 inom några dagar och gissa vem som hade rätt...

QFT

Uppenbarligen har många väldigt svårt att förstå att exponentiell tillväxt - eller näraliggande exponentiell - inte är långsiktigt möjligt. Oavsett vad det gäller.
Citera
2024-12-27, 21:56
Medlem
Personligen gillar jag bitcoins prisutveckling hittills. Det handlar om en behärskad, kontrollerad uppgång. Inte i närheten av någon "blow off top" ännu. Även google trends är avmätt.

https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&q=bitcoin

Innan någon extrem topp tror jag inte heller att det kommer något extremt ras. Ur den synvinkeln får det gärna fortsätta så här.

Den uppgång vi har sett hittills känns stabil, och nu bygger vi upp en ny bas, eller språngbräda , mellan 90k och 100k.

Trots denna behärskade utveckling har vi sett en uppgång på cirka hundra procent på året, vilket överträffar det mesta.

Jag tror dock att detta kan vara den "sista" cykeln för altcoins. Det blir bara en ljum altsäsong, och i nästa cykel kommer intresset för altcoins att ha minskat ännu mer. Det kanske är lite av önsketänkande från min sida, men det är vad jag förväntar mig.
Citera
2024-12-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Personligen gillar jag bitcoins prisutveckling hittills. Det handlar om en behärskad, kontrollerad uppgång. Inte i närheten av någon "blow off top" ännu. Även google trends är avmätt.

https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&q=bitcoin

Innan någon extrem topp tror jag inte heller att det kommer något extremt ras. Ur den synvinkeln får det gärna fortsätta så här.

Den uppgång vi har sett hittills känns stabil, och nu bygger vi upp en ny bas, eller språngbräda , mellan 90k och 100k.

Trots denna behärskade utveckling har vi sett en uppgång på cirka hundra procent på året, vilket överträffar det mesta.

Jag tror dock att detta kan vara den "sista" cykeln för altcoins. Det blir bara en ljum altsäsong, och i nästa cykel kommer intresset för altcoins att ha minskat ännu mer. Det kanske är lite av önsketänkande från min sida, men det är vad jag förväntar mig.

"Altcoins"... problemet existerar inte direkt i Sverige men i USA så håller massmedia på med olika idiotiska nyhetsartiklar och sändning om "haek tuah coin" eller någon annan shitcoin. En fråga bland många frågor folk borde ställa sig, som aldrig ställs, är: "hur sannolikt är det att jag kommer kunna använda shitcoin "X" i framtiden och vad finns det för skäl att köpa shitcoin "X"?".

Ja visst, en hel del personer köper shitcoin och håller den ett par minuter till dagar eftersom de kan göra massiva vinster på dumma får men det är en helt annan sak.

Det finns bara ett par andra kryptos jag kan tänka mig ha inför framtiden (10+ år) och det är ETH, XRP och SOL men det skulle i så fall vara en liten del jämfört med BTC.

Personligen bryr jag mig inte om BTC "rasar" 25% under ett par dagar och sedan händer det ingenting under ett halvår, den kommer extremt sannolikt återhämta sig under längre tid. För att leka lite "Nostradamus" så är jag nästan helt övertygad att mina barn och barnbarn kommer kunna köpa en villa i Stockholm för 100-200K satoshi i framtiden.
Citera
2024-12-27, 23:58
Medlem
Som jag ser det fortsätter kräftgången imorgon, nu är det visserligen helg och volymen inte lika hög så hur mkt återstå att se, kan ju bli flera tusen dollar ändå, men tror att vi får vänta på en större uppgång i januari. Den 6:e November drog ju btc igång rejält, så en ny pivot kan ju bli 6:e januari då vi ser nästa ryck. Det har varit så mkt förra året med pivots kring dessa datum så kanske det håller i sig. Tippar också på ett liknande mönster 2025 som 2024, feb och mars är starka månader, kan bli peaken. Sedan dump i april. Nytt ryck i maj för att sedan börja kräftgången i juni och sommaren och sedan ett andra race i höst. Sedan ny bearmarket 2026 och tänker definitivt ha hoppat av då.
Citera
2024-12-28, 00:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finstrom
Cry me a river om du missat uppgång på 120% i år för att du kom in i en tillfällig period av +/- 5% av chop.

Kom tillbaka om 3 år om du har något att gnälla på då.
Citera
2024-12-28, 04:04
Medlem
Vad tror gruppen om bitcoins framtid? Saylor är ju fulllständigt besatt av btc och ber varje amerikansk ungdom att slänga in allt de har i btc så de kan gå i pension tidigt. Å andra sidan så regleras marknader mer och mer, dessutom finns nya hotet kvantdatorer som ska kunna utplåna valutan enligt vissa. Ja det är svårt att veta var vi är på väg..
Citera
2024-12-28, 10:06
Medlem
haha, hur känns det alla som inte sålt?

Jag sålde mitt på 103k och könns ganska jövla bra nu när jag ser flera börjat tvivla och säger detta var toppen.
Kolla kommentarerna på bland annat youtube så ser ni det är en del som säger samma som jag.

Alla har väntat på att toppen ska ske våren 2025 eller så och då är det inte så konstigt att toppen kommer månader tidigare.
Även price prediction är oftast fel.
Förra gången skrek folk att vi skulle till 100k men det stannade vid hälften av det, och förmodligen samma sak nu när folk säger 200k så toppar vi just över 100k.

Vi ses om 2-3 år, blåsta jävlar xD
Citera
2024-12-28, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
haha, hur känns det alla som inte sålt?

Jag sålde mitt på 103k och könns ganska jövla bra nu när jag ser flera börjat tvivla och säger detta var toppen.
Kolla kommentarerna på bland annat youtube så ser ni det är en del som säger samma som jag.

Alla har väntat på att toppen ska ske våren 2025 eller så och då är det inte så konstigt att toppen kommer månader tidigare.
Även price prediction är oftast fel.
Förra gången skrek folk att vi skulle till 100k men det stannade vid hälften av det, och förmodligen samma sak nu när folk säger 200k så toppar vi just över 100k.

Vi ses om 2-3 år, blåsta jävlar xD

Känner lite samma även om jag inte sålt något än, tyvärr om jag får säga så då mina altcoins ligger fan 50% back på nån vecka så känns inte värt att sälja nu.

Får samma känsla mu som i mars i år, folk hoppas på för mycket och driver upp marknaden på eget hopium.

Vi ligger faktiskt ganska högt på om man kollar på market cykle top indicator så ja, detta kan absolut ha varit toppen denna gång men mer troligt är att vi ser en rätt lång konsolidering och sen tar vi nästa steg.
Känns alldeles för lite gains för att detta skulle varit toppen faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in