2024-12-27, 21:48
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Spännande! Men om du kommer ihåg vad som hände i rättssalen för 36 år sedan så varför skulle inte hunddamen kunna komma ihåg en händelse som inträffade blott 4 år tidigare?
Det senare är en alldaglig händelse det förra en extraordinär där de närvarande följer skeendet med intresse och uppmärksamhet.

Elementär minnespsykologi!
Citera
2024-12-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Här är Marianne Seppäläs förhör från 1984.

Jag har tyvärr inte förhöret med systern Eija.

https://www.dropbox.com/scl/fi/q3p7akbpebwhoxquz9dyk/MS1984.pdf?rlkey=sd8s41ccsanfizxar66p6nu1d&st=bli5 lpft&dl=0

Tack så hjärtligt för detta!
Citera
2024-12-27, 22:07
Medlem
amidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Vilka var detta?

Även utländska rättsläkare har tittat på fallet och kommit fram till att Rajs har fel.
Rajs menade från början att detta inte gjorts av en expert med specialkunskaper. Han ändrade sig sen.
Jag skulle bra gärna vilja veta vilka som stödjer Rajs och se deras utlåtande i frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/oR33A7/vittnen-kranks-i-tv

Så uppenbarligen TH med.

Du kan inte använda en debattartikel skriven av Maj Wechselmann i Aftonbladet som källa för påståendet. Jag har läst i ett förhör (orkar inte leta fram nu) där TH säger att han trodde att det var en person med kunskaper i styckning som hade utfört den, dvs någon som hade vana av slakt.
Citera
2024-12-27, 22:10
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/oR33A7/vittnen-kranks-i-tv

Så uppenbarligen TH med.

Citat:
Ursprungligen postat av amiden
Du kan inte använda en debattartikel skriven av Maj Wechselmann i Aftonbladet som källa för påståendet. Jag har läst i ett förhör (orkar inte leta fram nu) där TH säger att han trodde att det var en person med kunskaper i styckning som hade utfört den, dvs någon som hade vana av slakt.

Maj Wechselmann är en av dom kommunistfeminster som stöttade Hanna Olsson sjuka fantasier.

Men jag skulle gärna vilja veta vilka dom obducenter är som håller med Rajs om att styckningen utförts av någon som har specialkunskaper. För det finns flera andra som inte gör det.
Citera
2024-12-27, 22:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Kan mycket väl vara. Skrev Lind*berg om detta? Tror det.
Ett vittne såg iallafall Catrine bli insläpad i en bil av två män.
Tror det var i Kungsträdgården. Åtminstone i förhören från 1984, inte falsarierna från -87 och framåt.

Du tror? Det är väldigt mycket "tror" just nu.

Har du någon källa?
Citera
2024-12-27, 22:21
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Du tror? Det är väldigt mycket "tror" just nu.

Har du någon källa?

Ja, men jag har läst om det, förvisso för längesedan.
Det rörde sig om en bil, två män och en kvinna.
Allting finns hos Polisen. Jag HAR läst detta någonstans
mest troligt av Lindeberg, antingen boken och/eller hemsidan.
Senast redigerad av Henselon 2024-12-27 kl. 22:33.
Citera
2024-12-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costa-mop
Det är uppseendeväckande att Vinof inte bara påstår sig känna GW, utan också explicit säger att polisen kan kontakta GW för att denne ska uttala sig om Vinofs leverne.

Den detaljen tyder enligt mig på att de borde ha haft åtminstone en ytlig kontakt. Om Vinof från ingenstans hade hittat på relationen till GW hade det givetvis varit dumt att uppmana polisen att kontakta honom.

Att Vinof antagligen uppfattade den eventuella relationen som mer förtrogen än GW är dock sannolikt.

Ytterst tveksamt om GW skulle våga säga något offentligt om denna kontakt, om Vinof talade sanning.
Citera
2024-12-27, 22:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
Knappast och lägg till att inget stämmer i hennes vittnesmål. Dagen var kall inte varm som hon påstod, de gick in i anatomen inte på rättsmedicin och ingen Catrin var med. Allt detta visar bara vilken idiot åklagaren och diverse domare var.

Hennes uppgifter om att det var soligt den dagen när observationen gjordes verkade stämma. Detta framkom när fallet var uppe i kammarrätten. Hon har heller aldrig sagt att hon såg BO.

Citat:
En annan intressant detalj som framträder i Kammarrättens dom gäller fru Olsson märkliga observation på KI-området och det är att i väderleksrapporterna som avsåg förhållandena vid Bromma flygplats som inte alls ligger långt från KI-området fågelvägen så var det soligt 80% av tiden mellan kl 10-11, mellan klockan 8-9 var det soligt 70% av tiden och mellan 9-10 så var det soligt 40% av tiden. Fru Olssons uppgifter om ett soligt väder vid den påstådda observationen känns rätt trovärdiga med tanke på SMHI:s uppgifter gällande Bromma.

Om du har synpunkter på vädret den aktuella dagen så är soligt väder lika med fint väder för många människor.
Citera
2024-12-27, 22:59
Medlem
luxlisbons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiden
Hur gör du när du söker fram sidorna på Waybackmachine? Bara skriver in webadressen och väljer random datum långt bak i tiden?

Lägger in länken till sidan och så kommer datum upp för när den arkiverats, tog den från 2016 här. sen kan man gå igenom sidan som vanligt förutom att vissa saker tyvärr inte är arkiverade.

edit: tar ganska lång tid för sidan att ladda ibland dock!
Senast redigerad av luxlisbon 2024-12-27 kl. 23:02.
Citera
2024-12-27, 23:00
Medlem
luxlisbons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Tror att det finns en poäng om flera skickar in om att man är intresserad av Eugeniavägen och Vinof så de ser att det finns ett intresse för ämnet.

Ja jag tänkte mer på om programmet får en till säsong eller inte men det va en smart idé, vi borde göra det!
Citera
2024-12-27, 23:14
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Tror det var just M. Säppele. om jag inte minns helt fel.

Sen måste det ju finnas hundratals andra som är mer insatt än mig att kunna ge detaljerna om vittnesförhöret från, om händelserna Juni 1984, då Catrine blivit införd i en bil i Kungsträdgården runt Pingsten.

Eija Seppälä kände Catrine, Marianne var som mest ytligt bekant. Tillskillnad från Borgnäs och Gräsmattetransportören avfärdade Eija sin systers påhitt.
Citera
2024-12-27, 23:22
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Eija Seppälä kände Catrine, Marianne var som mest ytligt bekant. Tillskillnad från Borgnäs och Gräsmattetransportören avfärdade Eija sin systers påhitt.

Jo, detta har ju fattat men hur var det med bilen som NÅGON sett Catrine klivit in?
NÅGON måste ju ha info om detta! Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in