2024-12-18, 22:46
  #37189
Medlem
Auroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Men vad gäller Borgnäs så vågade man kanske inte låta honom medverka? En gissning såklart.

Han lät ju sig beredvilligt delta i falsariet som var Estoniadokumentären nyligen så jag tror inte det beror på det. Jag tror det beror på att han är överbevisad och inte har något att komma med, förutom ogrundade konspirationsteorier då.
Citera
2024-12-18, 22:57
  #37190
Medlem
Märkligt att man aldrig tala om de som tjänat grova pengar på allgen o härm o gjort karriär på detta. Undantar deras advokater som gjort vad de kunnat.

Men poliser, domare (undantar delvis nämdemän för de har relativt sett tjänat skitpengar men onda är dom). Förvaltningsdomstolar mm.

I själva verket skulle de ha sparkats o varit arbetslösa - de har ju varit helt jävla värdelösa.

Varför talar man aldrig om profitörerna när något gått fel. Det här gäller ju alla - ink de som var med o häktade o utredde han vars fru blev dödad av en älg.

Vad är rimlig skadestånd för Allgen o Härm - summan av vad allt o alla tjänat på att plåga dom sen start till betalning.

Det är konstigt att ingen tänker som jag här - när det gäller spioner talar man ju alltid om hur mycket de tjänat på brott.

I allgen o härm finns ju uppsåt - uppsåt att ge dem yrkesförbud o svälta ut dem.

Personligen är jag väldigt imponerad av familjen Allgens starka ekonomi.

Vad har ex frun gjort - har hon tjänat pengar vad har hon jobbat med o dottern hur är det med henne högutbildad o hööginkomstagare eller misslyckad pga mor o samhälle
Citera
2024-12-18, 23:00
  #37191
Medlem
Som om detta fall inte var nog katastrofalt redan, så fullbordades skämtet av.. Gissa vem? Jo - Göran Lambertz.

"Justitiekanslern Göran Lambertz satte punkt för läkarnas första resningsärende[7] och motsatte sig läkarnas anspråk i den skadeståndsprocess som inleddes 2007.

"Själv stod jag som en åsna mellan två hötappar. Ibland var jag övertygad om att läkarna var oskyldiga, ibland om motsatsen. För det mesta visste jag inte vad jag skulle tro, och så är det än i dag."

—Göran Lambertz i sin blogg 2015-12-13.[8]"

Här är Göran Lambertz egna idiotiska ord från hans blogg: https://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-29/

Känns dessutom mycket olämpligt och oseriöst att sitta och blogga om sådana här saker, när han vid tidpunkten var justitieråd i Högsta domstolen.
Citera
2024-12-18, 23:01
  #37192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costa-mop
Att da Costa-fallet, till skillnad från andra kriminalfall, så länge har ventilerats på kultursidorna är symptomatiskt för den hycklande journalistklanens agerande i det här fallet. Kultursidorna har visserligen för länge sedan slutat att handla om kultur för att istället bli någon slags semioffentlig terapisoffa för diverse tyckares själsvåndor, men det är talande att så många, så ihärdigt var intresserade av att psykoanalysera sina intryck av Härm och Allgén och skriva långa, känslodrypande texter om ondska. Ingen ville däremot djuploda den mer proletärt associerade misstänkte mördaren Christer Petterssons föreställda inre liv.

Likaså är det betecknande att Malm känner sig tvungen att torgföra att han kom i kontakt da Costa-fallet genom Katarina Frostensons Joner och inte via vanlig allmänbildning, för inte skulle Malm egentligen ägna tankemöda åt något så vulgärt som ett styckmord. Eller kännas vid att han är kulturchef på en kvällstidningsblaska som utan betänkligheter har hängt ut en, icke dömd och icke misstänkt, individ med skyddad identitet när denne undantagsvis råkade visa sig i offentligheten.

Victor Malm är en sådan obildad kretin att det faktiskt kan stämma att han inte känner till något ytterligare om styckmordet. Snubben skrev en avhandling om postmodernism - där han föga förvånande kom fram till att man inte kan definiera postmodernism. Han är exakt det skämt han ser ut att vara.
Citera
2024-12-18, 23:05
  #37193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Som om detta fall inte var nog katastrofalt redan, så fullbordades skämtet av.. Gissa vem? Jo - Göran Lambertz.

"Justitiekanslern Göran Lambertz satte punkt för läkarnas första resningsärende[7] och motsatte sig läkarnas anspråk i den skadeståndsprocess som inleddes 2007.

"Själv stod jag som en åsna mellan två hötappar. Ibland var jag övertygad om att läkarna var oskyldiga, ibland om motsatsen. För det mesta visste jag inte vad jag skulle tro, och så är det än i dag."

—Göran Lambertz i sin blogg 2015-12-13.[8]"

Här är Göran Lambertz egna idiotiska ord från hans blogg: https://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-29/

Känns dessutom mycket olämpligt och oseriöst att sitta och blogga om sådana här saker, när han vid tidpunkten var justitieråd i Högsta domstolen.

Dan Josefsson har faktiskt på sin hemsida en längre text om vad han benämner "gåtan Göran Lambertz".

På vänsterkanten kallade man länge Lambertz för "en hjärna på två ben" och han droppade ofta själv att han var etta i sin juristklass.

Något är så märkligt med denna man att det nog inte räcker med att han byggt sin karriär på att slicka sozzeröv.

Hans beteende kan enbart förklaras med att han dagligen använder LSD.

Det är den enda förklaring jag kan tänka mig.
Citera
2024-12-18, 23:09
  #37194
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är inte det ännu mer märkligt att skapa en dokumentär där ett antal personer med koppling till fallet är avlidna sen länge? Flera av de avlidna vittnena kan dessutom knappast yttra sig om sanningshalten i deras utsagor? Nu blev det tyvärr väldigt ensidigt.

Men vad gäller Borgnäs så vågade man kanske inte låta honom medverka? En gissning såklart.
Det är synd att både utredare, åklagaren, psykologen, de flesta nämndemännen och många vittnen och potentiella misstänkta är döda. Men slutsatsen gav mig kalla kårar: Anders Helin väckte åtal utan att vara insatt i polisutredningen, och begick flera allvarliga misstag.

De få som lever har tackat nej till att medverka - mamman, tunnelbanepolisen, psykiatrikern Frank Lindblad…
Citera
2024-12-18, 23:21
  #37195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är inte det ännu mer märkligt att skapa en dokumentär där ett antal personer med koppling till fallet är avlidna sen länge? Flera av de avlidna vittnena kan dessutom knappast yttra sig om sanningshalten i deras utsagor? Nu blev det tyvärr väldigt ensidigt.

Men vad gäller Borgnäs så vågade man kanske inte låta honom medverka? En gissning såklart.

Tur att deras ord är inspelade då. De flesta hade nog ändå inte valt att medverka med tanke på hur de gjort sig själva till åtlöje. Flera personer som lever har ju valt att inte medverka just därför, att de förmodligen skäms. Och det ska de med all rätt göra.
Citera
2024-12-18, 23:24
  #37196
Medlem
Helin hade inget minne av att något tidsschema hade gjorts för att utreda hur mordet gått till, om det nu skett som han hävdat. Borde inte det varit en jävligt essentiell del av åtalet? Det visar ju verkligen vilken pajasrättegång detta var. Varför ställde försvaret inte fler frågor? För om man verkligen försökt skapa ett schema hade man ju fattat hur helt absurd och omöjlig hela idén var.

*RRINNGGG*
- Ja det är Allgén.
- Tjena Tomas, Teet Härm här. Läget?
- Åh hej Tomt, det var längesen!
- Du jag är på rättsläkarstationen och har en riktigt cool ... grej på gång här. Kom att tänka på dig för du gillar ju också videovåld och extrema grejer som Indiana Jones och sånt.
- Absolut! Häxmästeri och människooffer! Grymma grejer. Men vad gäller det?
- Jo alltså jag har precis tjackat en hora och tänkte jag skulle vilja testa nåt nytt. Hon är en total pundare, helt zonkad och kommer inte märka nåt.
- Märka vadå?
- Ja alltså ifall vi skulle råka liksom ... våldföra oss på henne, kanske skära och borra lite? Jag har massor av vassa grejer här jag skulle vilja visa dig.
- Åh wow, det låter ju verkligen spännande!
- Jo en riktig once in a lifetime experience. För dig iallafall, haha
- Mm, jag är sugen, verkligen - det är bara det att jag passar lilltjejen idag.
- Jamen ta med henne!
- Ta med henne?
- Visst! Hon kan leka med mina dödskallar så länge, jättehäftigt för kids
- Ok det låter bra! Men det får gå snabbt, vi måste äta kl 6.
- Det ska inte ta lång tid. Vi behöver ju inte skära så noga. Och vi kan kanske bara köra en grillkväll direkt efteråt?
- Där sa du nåt! Jag svänger förbi på en gång. Ses strax!
- Kanon! Och du -
- Ja?
- Ta med dig kameran. Och fruns sminklåda, för stämningen.
- grym idé! Ses.
Citera
2024-12-18, 23:30
  #37197
Medlem
Auroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Som om detta fall inte var nog katastrofalt redan, så fullbordades skämtet av.. Gissa vem? Jo - Göran Lambertz.

"Justitiekanslern Göran Lambertz satte punkt för läkarnas första resningsärende[7] och motsatte sig läkarnas anspråk i den skadeståndsprocess som inleddes 2007.

"Själv stod jag som en åsna mellan två hötappar. Ibland var jag övertygad om att läkarna var oskyldiga, ibland om motsatsen. För det mesta visste jag inte vad jag skulle tro, och så är det än i dag."

—Göran Lambertz i sin blogg 2015-12-13.[8]"

Här är Göran Lambertz egna idiotiska ord från hans blogg: https://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-29/

Känns dessutom mycket olämpligt och oseriöst att sitta och blogga om sådana här saker, när han vid tidpunkten var justitieråd i Högsta domstolen.

Varje fall där den här mannen har haft ett finger med i spelet bör granskas på nytt. Egentligen borde man tillsätta en haverikommission, han har lagt liksvepningen runt ett antal processer och uppenbara justitiemord...hela tiden med förment juridiska argument. Efter hans totala haveri under Quickresningarna bör frågan lyftas om han ens varit vid sina sinnens fulla bruk.
Citera
2024-12-18, 23:34
  #37198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Jovan Rajs verkar spritt språngande galen, ingen som kommit med tanken att HAN själv kanske är skyldig eller iaf inblandad i mordet på något sätt?

Just hans sätt att ändra sig plötsligt talar för att han känner oro och döljer något

Eller blivit hotad med avslöjande om något som rör Palme-utredningen?
Citera
2024-12-18, 23:35
  #37199
Medlem
costa-mops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Jag får det också till att det var "Greken" (eller något annat som börjar med Grek..) som sprang ikapp Gypsy högst upp på sid 5.
Spännande!

Det finns ju vissa antydningar i brevet om att mannen som Gypsy kände till möjligen talade något annat språk än svenska, eftersom det bland annat står att han säger något på (maskat).

Om det rör sig om någon som kallades Greken skulle även det märkliga inflikandet av historien om en grekisk tjej mitt i allt framstå som lite mer logisk. Gypsy associerade kanske till henne på grund av mannens smeknamn.
Citera
2024-12-18, 23:38
  #37200
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarmerca
Eller blivit hotad med avslöjande om något som rör Palme-utredningen?

Nej för fan. Rajs var paranoid och egocentrisk. Mitt intryck är att han initialt trodde på polisen och därefter i panik men snart också mycket målmedvetet satte dit Härm. Han backade från allt i Attunda 2010/2011.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in