Som om detta fall inte var nog katastrofalt redan, så fullbordades skämtet av.. Gissa vem? Jo - Göran Lambertz.
"Justitiekanslern Göran Lambertz satte punkt för läkarnas första resningsärende[7] och motsatte sig läkarnas anspråk i den skadeståndsprocess som inleddes 2007.
"Själv stod jag som en åsna mellan två hötappar. Ibland var jag övertygad om att läkarna var oskyldiga, ibland om motsatsen. För det mesta visste jag inte vad jag skulle tro, och så är det än i dag."
—Göran Lambertz i sin blogg 2015-12-13.[8]"
Här är Göran Lambertz egna idiotiska ord från hans blogg:
https://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-29/
Känns dessutom mycket olämpligt och oseriöst att sitta och blogga om sådana här saker, när han vid tidpunkten var justitieråd i Högsta domstolen.