2024-12-27, 14:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Han flyttar väl hem och avslutar i Norge om något. Lär vara eftertraktad bland de norska toppklubbarna. Ingen aning hur tränarsituationen ser ut i dessa dock.
Inte helt otänkbart, men jag tror nog lönerna Häcken och DIF erbjöd var högre än vad han hade kunnat få i Norge.
Citera
2024-12-27, 15:03
Medlem
trazkeis avatar
Jens är klar!
Citera
2024-12-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hellre en bra tränare med en långsam rekrytering än en kass tränare med en snabb rekrytering. #Näringskedjan

Exakt vad har Jens G åstadkommit? Känns ruskigt överskattad och förmodligen svindyr i lön osv.

Han är perfekt för ett lag som ska slåss om plats 4-8. Svårt att se att han kommer leda någon till guld.
Citera
2024-12-27, 15:44
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Exakt vad har Jens G åstadkommit? Känns ruskigt överskattad och förmodligen svindyr i lön osv.

Han är perfekt för ett lag som ska slåss om plats 4-8. Svårt att se att han kommer leda någon till guld.
Norrköpings placeringar med Jens Gustafsson

2016: 3:a
2017: 6:a
2018: 2:a
2019: 5:a
2020: 6:a

Norrköpings placeringar utan Jens Gustafsson

2021: 7:a
2022: 12:a
2023: 9:a
2024: 11:a

Dessutom sålde Norrköping spelare för sjuka summor under tiden med Jens som manager, han gav dom en helt annan ekonomi som dom uppenbarligen inte lyckades ta tillvara på när man ser utvecklingen i tabellen.

Sluta vara så jävla avundsjuk för att Häcken tog erat förstaval. Sitt nu där och vara nöjd med den okända finnen, bättre kan ni inte..
Citera
2024-12-27, 16:26
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Inte helt otänkbart, men jag tror nog lönerna Häcken och DIF erbjöd var högre än vad han hade kunnat få i Norge.

Tror du? Topplagen i Norge har väl bättre ekonomi än de svenska antar jag fast det kanske bara gäller Bodö.
Senast redigerad av Valvanto 2024-12-27 kl. 16:28.
Citera
2024-12-27, 17:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Tror du? Topplagen i Norge har väl bättre ekonomi än de svenska antar jag fast det kanske bara gäller Bodö.
Molde och Rosenborg har nog pengar dom också, men Tippeligan opererar väl lite drygt med en tredjedel av pengarna Allsvenskan omsätter. I rena övergångar drog väl Allsvenskan 2024 in 7XX miljoner och den norska drog in lite drygt hälften och då har dom betydligt mindre publik och sämre sponsoravtal med liknande skatteklimat. Utöver detta tror jag att Högmo är ett större namn i Sverige än i Norge.
Citera
2024-12-27, 18:46
Medlem
Citat:

Bodö har en mindre ekonomi än man kan tro, vilket gör det dom gör ännu mer imponerande. Både personalkostnader och omsättning skulle klockat in runt sjätteplatsen i Allsvenskan för 2023. Däremot har dom uppnått ett stort eget kapital som nog bara MFF slår i dagsläget.

När det gäller svenskar i Norge och vice versa spelar skattelättnader en stor roll.
Senast redigerad av frankkk 2024-12-27 kl. 18:49.
Citera
2024-12-27, 19:12
Medlem
Citat:
Norrköpings placeringar med Jens Gustafsson

2016: 3:a
2017: 6:a
2018: 2:a
2019: 5:a
2020: 6:a

Norrköpings placeringar utan Jens Gustafsson

2021: 7:a
2022: 12:a
2023: 9:a
2024: 11:a

Dessutom sålde Norrköping spelare för sjuka summor under tiden med Jens som manager, han gav dom en helt annan ekonomi som dom uppenbarligen inte lyckades ta tillvara på när man ser utvecklingen i tabellen.

Sluta vara så jävla avundsjuk för att Häcken tog erat förstaval. Sitt nu där och vara nöjd med den okända finnen, bättre kan ni inte..

Du är ett otroligt stort troll om du tror att Jens valde Häcken före Djurgården. Djurgården har bättre trupp, bättre spelare, bättre ekonomi samt att dom är en betydligt mer anrik klubb än BK Häcken.

Ska vi slå vad om att Djurgården slutar före Häcken?

Edit: jag var inte ens sugen på Jens när han ryktades till Djurgården. Är 99,9% säker på att jag skrev om det här på flashback.

Ville helst ha Kalle Karlsson faktiskt.
Senast redigerad av DazeHereToAmaze91 2024-12-27 kl. 19:18.
Citera
2024-12-27, 19:16
Medlem
Citat:
Finns få saker jag är så säker på som att Sadiq aldrig kommer spela för en annan allsvensk klubb.

Tror inte han återvänder till Allsvenskan någonsin igen.

Du menar på allvar att han skulle välja Häcken över låt säga Malmö om han mot all förmodan skulle återvända och Malmö erbjöd honom mer pengar, europaspel osv?
Citera
2024-12-27, 20:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Du är ett otroligt stort troll om du tror att Jens valde Häcken före Djurgården. Djurgården har bättre trupp, bättre spelare, bättre ekonomi samt att dom är en betydligt mer anrik klubb än BK Häcken.

Ska vi slå vad om att Djurgården slutar före Häcken?

Edit: jag var inte ens sugen på Jens när han ryktades till Djurgården. Är 99,9% säker på att jag skrev om det här på flashback.

Ville helst ha Kalle Karlsson faktiskt.
Jens var erat förstaval. Det är ingen hemlighet.

Djurgården har inte bättre trupp, definitivt inte mer spets (!) 😂.

Ekonomin är väl något bättre men ingen enorm skillnad.

Häcken är mer framgångsrika än Djurgården i nutid. Det är inget man kan ha olika åsikter om, det är rena fakta om man räknar titlar i nutid.

Häcken har en större organisation och klart bättre träningsfaciliteter.

Varför i hela helvetet skulle Jens välja er framför oss?
Citat:
Tror inte han återvänder till Allsvenskan någonsin igen.

Du menar på allvar att han skulle välja Häcken över låt säga Malmö om han mot all förmodan skulle återvända och Malmö erbjöd honom mer pengar, europaspel osv?
Sadiq kommer spela i Häcken igen i framtiden. Sjukt säker på det. Grabben älskar klubben och alla runtom klubben älskar honom.
Citera
2024-12-27, 21:18
Medlem
Citat:
Jens var erat förstaval. Det är ingen hemlighet.

Djurgården har inte bättre trupp, definitivt inte mer spets (!) 😂.

Ekonomin är väl något bättre men ingen enorm skillnad.

Häcken är mer framgångsrika än Djurgården i nutid. Det är inget man kan ha olika åsikter om, det är rena fakta om man räknar titlar i nutid.

Häcken har en större organisation och klart bättre träningsfaciliteter.

Varför i hela helvetet skulle Jens välja er framför oss?

Sadiq kommer spela i Häcken igen i framtiden. Sjukt säker på det. Grabben älskar klubben och alla runtom klubben älskar honom.

Ni vann guld 2022, vi 2019. Du får det att låta som att det var 20 år sen vi vann något.

Vi har dragit in 300+ miljoner i år på Europa och spelarförsäljningar.

Vi har gått till gruppspel 2 ggr nu på kort tid. Hur har det gått för er i Europa?

Vi har nästbäst ekonomi i allsvenskan, men sure, whatever you say.

Vi valde att gå vidare från Jens. Men "okej".

Du är en riktig "homer". Noll objektivitet.
Citera
2024-12-28, 00:18
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Jens är klar!
I feel your loss. Med Högmo hade det kunnat bli topp 4, men nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in