2024-12-25, 16:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Ingen Högmo till Häcken, istället Jens G.
Vem vet, Högmo kanske kommer in som Sportchef? En säsong i Japan kanske blev lite mycket för gubben. 65 är ändå en ganska avancerad ålder för att stå och skrika vid sidlinjen. Jens G känns spontant som ett bra val för Häcken, och jag tror han faktiskt är ganska underskattad som tränare.
Citera
2024-12-25, 17:46
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Christer Mattiasson var mitt förstaval. Hade varit tryggt och spännande.

Högmo hade varit mitt andra val, känns tryggt.

Hamberg tredje val, hade varit spännande men osäker.

Jens G är hypersäkert. Och är mitt fjärdeval. Roligt också att vi landade Fjurgårdens drömnamn medan dom fick nöja sig med någon kass jävla finne.

Säker på att du inte kommer att vilja ha "Paco" tillbaco?
Citera
2024-12-25, 18:00
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Christer Mattiasson var mitt förstaval. Hade varit tryggt och spännande.

Högmo hade varit mitt andra val, känns tryggt.

Hamberg tredje val, hade varit spännande men osäker.

Jens G är hypersäkert. Och är mitt fjärdeval. Roligt också att vi landade Fjurgårdens drömnamn medan dom fick nöja sig med någon kass jävla finne.
Tänk att trötta Bosse hann presentera sin trötta tränare innan Häcken!

Vilken tillfällighet!
Citera
2024-12-25, 19:21
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Vilken tillfällighet!
Hellre en bra tränare med en långsam rekrytering än en kass tränare med en snabb rekrytering. #Näringskedjan
Citera
2024-12-25, 19:26
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Vilken tillfällighet!

Citat:
Hellre en bra tränare med en långsam rekrytering än en kass tränare med en snabb rekrytering. #Näringskedjan

Vi kan väl komma överens om att båda är trötta rekryteringar helt enkelt?
Citera
2024-12-25, 19:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Finnen kan vi ju inte så mycket om, men verkar vara en vanlig brunkartränare. Jens G är ingen titelvinnare.

Känns rätt trött.
Citera
2024-12-25, 20:01
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Finnen kan vi ju inte så mycket om, men verkar vara en vanlig brunkartränare. Jens G är ingen titelvinnare.

Känns rätt trött.
Cokehyena kallade honom Finlands Jens Gustafsson.
Citera
2024-12-25, 20:58
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
1. Jens G m fl ryktas till DIF.
2. Djurgården presenterar "Honken".
3. En vecka senare presenteras Jens G av Häcken.

Tydligt.
Citat:
Finnen är utbildad, modern och vann dubbeln med sitt finska klubblag. Har en personlig ledarstil och intresse för att utveckla yngre spelare. Vill spela med possession där man kombinerar sig igenom på mitten. Hade minst xG i hela finska ligan förra säsongen. Var dessutom assisterande i finska landslaget och ryktades ta över som förbundskapten.

Men när Djurgården kallar - då tackar man ja.
Citera
2024-12-25, 21:05
Medlem
zebra121s avatar
Klubbhoror som Dino Islamovic förtjänar allt ont som kommer i deras väg. Även Simon Skrabb är en sådan skithög. Vidrigt. Sen kör de en floskel som gör att det låter bra i tidningen för att inte få stämpeln som "vända kappan efter vinden". Om Kalmar hängt kvar är chansen stor att de varit kvar.

Likadant på tränarfronten där tränarhoran Jens Gustafsson nu återkommer till svensk fotboll igen. Är det hans 8e klubb?

Det är fruktansvärt provocerande att se hur dessa horar på i ur och skur. Förjävligt.
Citera
2024-12-26, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Klubbhoror som Dino Islamovic förtjänar allt ont som kommer i deras väg. Även Simon Skrabb är en sådan skithög. Vidrigt. Sen kör de en floskel som gör att det låter bra i tidningen för att inte få stämpeln som "vända kappan efter vinden". Om Kalmar hängt kvar är chansen stor att de varit kvar.

Likadant på tränarfronten där tränarhoran Jens Gustafsson nu återkommer till svensk fotboll igen. Är det hans 8e klubb?

Det är fruktansvärt provocerande att se hur dessa horar på i ur och skur. Förjävligt.

Tränare kan jag ha överseende med, de behöver ju försörja sig och får de inte vara kvar behöver de ju ett nytt jobb. Dessutom finns det ju en utveckling i att gå från mindre till större klubbar och tvärtom. Tror faktiskt att det behövs för yrkesutvecklingen att vistas i olika klubbar för att undgå stagnation.

Spelare har i allmänhet lättare att stanna, men det är ju en ekonomisk fråga också. Egentligen hade det varit intressant om man i efterhand kunde studera kostnad/månad för olika nivåer av allsvenska spelare av de som bytt flera gånger jämfört med trotjänare och hur klubbarna resonerat. Betalar klubbarna relativt sett för lite för trogna spelare? Utbyte av spelare är nog också i viss grad nödvändigt tror jag ,men är klubbarna för snåla när de gäller de trogna i tex sign on bonus i relation till nya spelare? Månadslön är en ska för det går ju att följa på ett annat sätt utan helheten.

Hade funnits en del intressanta forskningsområden. Agenterna påverkar säkert också. De lär ju tjäna mer på de som flyttar?
Citera
2024-12-26, 09:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hofvander på väg in.
Aj aj, nu värvar ni en klubbhora, som det verkar

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/KMeJw5/aik-nara-att-varva-william-hofvander-fran-umea-fc
Citera
2024-12-26, 10:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Aj aj, nu värvar ni en klubbhora, som det verkar

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/KMeJw5/aik-nara-att-varva-william-hofvander-fran-umea-fc
Är detta en ny Mendes situation där han spelat typ 20 minuter i cupen? Men ja, Hofvander tror jag är en bra övergång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in