Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Snälla ge mig tips på vad vi kan servera till vegetarianen på nyår. Vi ska äta hummerstjärtar på en bädd av sallad, avocado och lite citron med tillbehör som man duttar på själv, som tabasco, balsamico eller Rhode Island dressing. Eventuellt toppat med regnbågsrom.
Vad fan ska veggon äta? Tångcaviar?
Veggon har också sagt att denne kan äta vegobiff när vi äter kött-huvudrätt. Men då måste man ordna separat potatis och sås till denne. Hur fan gör man det gott?
Är själv vegetarian, när jag har bjudningar brukar det vara en blandning av köttätare och vegetarianer. När man lagar många rätter är det alltid lätt att det blir för omständigt, gör allt lätt för dig. Att förbereda innan brukar hjälpa mig. Ibland är jag den enda vegetarianen, då gör jag inte hemmalagad vegobiff samma dag som jag gör köttbiffar. Brukar se till att ha min mat förberedd dagen innan så jag kan fokusera på majoritetens mat. Om majoriteten är vegetarianer så förbereder jag köttet innan, lättare att fokusera på huvudpersonerna! Funkar alltid för mig
Separat sås är lätt att göra förbered den innan och värm på, potatis är vegetariskt, är endast ett fåtal folk från Indien som inte äter potatis..
Angående tillbehöret till förrätten, gör det inte svårt, använd tångkaviarn som du skrev eller koka bara ett ägg eller skiva en bit ost alt välj en grönsak och stek på eller bara marinera hur du vill.
Exempel på grönsak:
Kikärtor (i kartong eller på burk)
Broccolini
Svamp
Sparris
Zucchini