Citat:
Förutom att det inte har det, vi har just varit isolerade sedan medeltiden. Men även när vi haft migrationer i låt säga vikingatiden så var det av otroligt närbesläktade europeiska folkslag som kom med vikingarna. Du vill som sagt jämföra beblandningar av mohikaner och iriquois-indianer med beblanding av vita och indianer.
Att svenskar är etniskt homogena kan man se på hur lika anlag vi har, alltså vi som har svenska farföräldrar. Se på vita britter så kan du se på fenotypvarianterna hur mycket genetiskt influx det varit till landet.
Citat:
Var kom "otroligt snabbt" plötsligt ifrån?
Det är allmän känd fakta att våra gener söker genetiskt olikhet hos en partner.
Att vi sen haft praktiker att gifta bort döttrar med kusiner eller grannens son för att div. resurser inte ska "försvinna" har inte med gener att göra utan med ägande och förtryck...dvs "rätten" att kunna bestämma över vad just kvinnors gener ska få lov para sig med.
Det är allmän känd fakta att våra gener söker genetiskt olikhet hos en partner.
Att vi sen haft praktiker att gifta bort döttrar med kusiner eller grannens son för att div. resurser inte ska "försvinna" har inte med gener att göra utan med ägande och förtryck...dvs "rätten" att kunna bestämma över vad just kvinnors gener ska få lov para sig med.
Vi har inte haft praktiken överhuvudtaget att gifta bort döttrar i Sverige förutom bland monarker, vet ej vad du talar om här.
Nej, folk parar sig oftast inom etniska och kulturella gränser igenom alla tider. Du kan se det i flera exempel där olika etnicitet lever sida vid sida utan att beblandas så mycket.
Citat:
vad har detta med något av det jag skrev att göra?
vad har detta med något av det jag skrev att göra?
Du ifrågasatte att svenskar var mindre etnocentriska än de flesta andra folk, och än mer att vi var etnomasochistiska. Jämför med tydliga exempel bland våra egna invandrare.
Håller du med att folk från mellanöstern är mer rasistiska än svenskar?
Citat:
Verkligen? Svenskar har varit sååå snälla mot samer och romer ex? Aldrig förtryck dem ex?
Verkligen? Svenskar har varit sååå snälla mot samer och romer ex? Aldrig förtryck dem ex?
Skulle de ha mindre förtryck som minoritet i något annat område i Världen? Romer var exempelvis ursprungligen en otroligt låg nomadkast i Indien som sågs som paria bland högre kasterna, så pass att de föredrog att vara paria i Europa.
Hur skulle samerna ha behandlats historiskt som minoritet i låt säga Kina? Mellanöstern? Ryssland? USA?
Sverige har igenom hela sin historia varit ett av länderna som bäst behandlat minoriteter i hela världen.
Citat:
Berätta för mig, varför denna fixering vid vilken etnicitet en våldtäktsman har?
är det värre tror du för ex en Engla att våldtas och mördas av en man från X än att våldtas och mördas av svenne banan Eklund?
Den svenska...eller franska (vilket var det exemplet av västerländsk nationalitet jag valde i mitt exemplifierade tidigare) är båda kulturer med lång historia av patriarkalt tänkande, som FORTSATT ger avtryck i form av ex sexuellt våld kontra kvinnor samt ignorerandet av detta.
En kultur som alltså främst den konservativa delen av det politiska spektrumet i landet önskar bibehålla...för det är sååååååå fint.
är det värre tror du för ex en Engla att våldtas och mördas av en man från X än att våldtas och mördas av svenne banan Eklund?
Den svenska...eller franska (vilket var det exemplet av västerländsk nationalitet jag valde i mitt exemplifierade tidigare) är båda kulturer med lång historia av patriarkalt tänkande, som FORTSATT ger avtryck i form av ex sexuellt våld kontra kvinnor samt ignorerandet av detta.
En kultur som alltså främst den konservativa delen av det politiska spektrumet i landet önskar bibehålla...för det är sååååååå fint.
Vi diskuterar inte ens våldtäktsmäns etnicitet, utan hur svenskar reagerar etnomasochistiskt kring att våra egna tjejer främst våldtas av ligister från en annan etnicitet. Ifall du handlat på liknande sätt i ett land med stor grad av etnocentrism så skulle det bli upplopp mot etniciteten som gång på gång ger sig på ett annat folkslags döttrar, speciellt ifall de är majoritetsbefolkningen som har makt att slå sig ihop för att hämnas sådana aktioner.
Sedan så är det trivialt att komma med enskilda fall och skylla på pedofila psykopater som Eklund på patriarkat-konspirationen. Patriarkat är alltså ett system där män ärver all materiell rikedom, ett system vi inte haft på flera genrationer i Sverige, och att beskylla pedofila psykopater på patriarkatet är pseudovetenskaplig nonsens. Sådana som Eklund har alltid funnits och kommer alltid att finnas ifall vi inte trollar bort dem genom flera generationer av eugenik som får bort de mest asociala personlighetstyperna.
Nu tog jag just gruppvåldtäkter som exempel för att en gruppvåldtäkt pekar mot kulturell acceptans av en vis typ av beteende, exempelvis att man våldtar andra kulturers/etnicitets kvinnor tillsammans i grupp.
Det är inte seriöst att ta enskilda enstörningar som exempel på motsatsen, dessa fiskar som simmar motströms mot kulturen (och vad fan du än säger så är Eklund en normbrytande svensk, mot svenska maskulinitetsnormer) kommer alltid att finnas som sagt. Däremot så är våldtäkter mot andra etnicitets kvinnor inte något som svenskar håller på med i grupp, men det är något som är vida förekommande i mellanöstern (kom ihåg hur ISIS våldtog och förslavade yaziditjejer).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-12-27 kl. 16:29.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-12-27 kl. 16:29.
med det? Att betala är ekonomi, och indirekt också tid och arbete. I det läge vi har idag, Ditt läge, kan en man ådömas att betala underhåll, och kan inte välja bort sitt faderskapsansvar, men kvinnan har alla möjligheter.