2024-12-27, 01:37
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Haha ja självklart är det toppstyrd militär bevakning på Antarktis för att skydda pingviner, självklart är det därför USA är där med enorm militär styrka. 😄

Och du har sett lite satellitbilder från NASA på att jorden är rund, samma NASA som bluffade om månlandningarna, de klippen och bilderna tycker du också ser tillförlitliga ut eller?

Vad gäller högre civilisationer på Antarktis så är det varken bevisat eller mobevisat, så att du sitter där bestämt och dementerar något tyder ju på att du bara häver ut dig grundlös dynga titt som tätt.

Och nej vem som helst får inte besöka vilken plats som helst på Antarktis: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Antarctic_Specially_Protected_Area

Jag måste gratulera till ett inägg där du hade fel om precis allt, men det är väl lite din grej, att vara allmänt efterbliven och godtrogen.

Behövde bara läsa ditt första fjanteri för att inte läsa resten
Nej, det är ingen militär bevakning av Antarktis, jag har varit där och inga militärer alls. Det är till och med förbjudet att ha militär verksamhet där så du lyckades verkligen fjanta till det på ditt egna unika sätt igen.

Det jag säger är att han ALDRIG har sagt eller skrivit något om någon civilisation som du påstår att han har. Du är så extremt sjuk i huvudet att man blir förundrad att du ens får hantera en dator.
Citera
2024-12-27, 01:39
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Därför att det är det vi pratar om här. En teoretiskt platt jord.

Är du också autistisk?

Är du lite dum i huvudet och riktigt trög samt lite ointelligent på det hela?
Nej, tråden handlar inte om en teoretisk jord, det hade du förstått om du inte vart så sjukt dum i huvudet. Men jag förstår att du måste ha en skyddad värld där du kan känna dig trygg men du bör söka hjälp för det eftersom det inte är bra i längden att göra som du gör.

Hur går det med frågorna.

Dag/natt
Årstider

I ett och samma system utan specialregler för det ena eller andra? Funkar det på ditt fjanteri tycker du?
Citera
2024-12-27, 01:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
1. Spänn en sytråd från kameralinsens centrum (2 cm över golvet) via papperstussens högsta punkt (2 cm över golvet) och fäst 2 cm upp på glaset.

2. Spänn en sytråd från kameralinsens centrum (2 cm över golvet) till glasets överkant (10 cm över golvet).

På en platt och horisontell yta kommer sytråd 1 löpa perfekt horisontellt från kameran, via papperstussen fram till glaset.
I förhållande till sytråd 1 kommer sytråd 2 gå uppåt med 0,15 graders vinkel.
Allt ovanför sytråd 1 är givetvis fullt synligt för kameran, både framför och bortom papperstussen.
Pappret täcker endast nedersta 2 cm av glaset resterande 8 cm är fullt synliga.

Papperstussen kommer inte täcka hela glaset.

Nu funger det inte riktigt så vad gäller synen. Pappret kommer upplevas större och större i förhållande till glaset ju längre ifrån du flyttar glaset. Vinkeln synlinjen får i förhållande till objektet som flyttar sig längre och längre bort kommer bli mindre och mindre. Titta på 2b i bilden nedan så förstår du principen.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSd-F8mqmqh3FguGj2JrrGfJPXpBlF6WrWUBA&usqp=CAU

Ditt trådexempel indikerar bara på att de faktiska måtten på objekten är samma, men för ögat kommer glaset bli mindre och mindre ju längre bort det är och därmed en helt annan vinkel.
Senast redigerad av billigost 2024-12-27 kl. 02:38.
Citera
2024-12-27, 01:45
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Man kan besvara ditt totalt värdelösa inlägg med att det är bara att ställa sig vid havet och blicka ut mot horisonten och inse att den är spikrak i 180 grader, hade horisonten berott på att jorden varit ett klot hade såklart horisonten i 180 grader, också varit böjd eftersom den är mångdubbelt så bred som avståndet är till horisonten.

Jag ser fram emot ditt nya inlägg där du ska berätta hur dåligt jag mår och att jag söker en ny värld jag kan trivas i, bla bla.

Jag föreslår att du lämnar tråden för ingen kommer sakna din äckliga närvaro.

Vad snackar du om? Är det här verkligen det bästa du har att komma med? Att stå vid havet och titta ut som om du plötsligt skulle förstå hela universum bara för att du ser en rak horisont? Det är nästan skrattretande hur mycket energi du lägger på att bevisa absolut ingenting.

Har du ens tänkt på att jorden är så ENORM att den lilla kurvatur som faktiskt finns är för liten för att synas med blotta ögat över en kort sträcka? Nej, självklart inte, för du verkar inte ha några som helst ambitioner att använda vare sig hjärnan eller lite enkel vetenskap för att förstå världen omkring dig. Och att du ens drar upp det där med att "mångdubbelt bredare" visar att du inte fattar hur perspektiv och vinklar fungerar.

Och seriöst, det där personangreppet om att "ingen kommer sakna din äckliga närvaro"? Det är patetiskt. Om du inte klarar av att få dina idéer ifrågasatta utan att börja gråta över tangentbordet, kanske ett forum inte är rätt plats för dig. Stick och kolla på dina horisonter någon annanstans. Vi andra klarar oss alldeles utmärkt utan dina förvridna logiklekar.

Jag föreslår att du bokar en tid här omedelbart http://www.dignitas.ch/index.php?option=com_content&view=article&id=14&It emid=3&lang=en
Säg till när du har tid så kommer vi flera och firar ditt utträde från genpoolen som du envisas med att smutsa ner.
Citera
2024-12-27, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Behövde bara läsa ditt första fjanteri för att inte läsa resten
Nej, det är ingen militär bevakning av Antarktis, jag har varit där och inga militärer alls. Det är till och med förbjudet att ha militär verksamhet där så du lyckades verkligen fjanta till det på ditt egna unika sätt igen.

Det jag säger är att han ALDRIG har sagt eller skrivit något om någon civilisation som du påstår att han har. Du är så extremt sjuk i huvudet att man blir förundrad att du ens får hantera en dator.

Ja såklart du har varit där, självklart 😊

Och hur vet du att han aldrig har skrivit eller sagt det? Kände du honom också?

Och jo Antarktis är bevakat både av militär och övrig instans, det är dock ingen aktiv fysisk aktivitet.
Citera
2024-12-27, 01:56
Avslutad
Citat:
Vad snackar du om? Är det här verkligen det bästa du har att komma med? Att stå vid havet och titta ut som om du plötsligt skulle förstå hela universum bara för att du ser en rak horisont? Det är nästan skrattretande hur mycket energi du lägger på att bevisa absolut ingenting.

Har du ens tänkt på att jorden är så ENORM att den lilla kurvatur som faktiskt finns är för liten för att synas med blotta ögat över en kort sträcka? Nej, självklart inte, för du verkar inte ha några som helst ambitioner att använda vare sig hjärnan eller lite enkel vetenskap för att förstå världen omkring dig. Och att du ens drar upp det där med att "mångdubbelt bredare" visar att du inte fattar hur perspektiv och vinklar fungerar.

Och seriöst, det där personangreppet om att "ingen kommer sakna din äckliga närvaro"? Det är patetiskt. Om du inte klarar av att få dina idéer ifrågasatta utan att börja gråta över tangentbordet, kanske ett forum inte är rätt plats för dig. Stick och kolla på dina horisonter någon annanstans. Vi andra klarar oss alldeles utmärkt utan dina förvridna logiklekar.

Jag föreslår att du bokar en tid här omedelbart http://www.dignitas.ch/index.php?option=com_content&view=article&id=14&It emid=3&lang=en
Säg till när du har tid så kommer vi flera och firar ditt utträde från genpoolen som du envisas med att smutsa ner.

Men nu var ju detta med horisonten erat argument för att jorden skulle vara rund. Har du redan glömt det? Ni påstår att skeppet försvinner bakom horisonten pga att jorden är rund, men det stämmer ju inte för då hade även horisonten varit rundad med tanke på att den sträckan i 180 grader är betydligt längre än avståndet ut till horisonten

Har du fler oklarheter du vill ta upp?
Citera
2024-12-27, 01:57
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ja såklart du har varit där, självklart 😊

Och hur vet du att han aldrig har skrivit eller sagt det? Kände du honom också?

Och jo Antarktis är bevakat både av militär och övrig instans, det är dock ingen aktiv fysisk aktivitet.

Hur vet lilla fula korkade du att det är det då om du inte varit där?
Just det, du uttalar bara dig om saker du inte vet utan du gissar och ljuger om allt, glömde att idioter som du är så in i helvetes sjuka att de inte förstår det själv

Du vet att om du söker information så hittar du bland annat INTE hans påstådda dagbok, den har du tydligen läst i din fantasivärld där du kan fungera. Men ingen utanför din fantasi har sett den, är inte det lite märkligt?
Citera
2024-12-27, 01:59
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Men nu var ju detta med horisonten erat argument för att jorden skulle vara rund. Har du redan glömt det? Ni påstår att skeppet försvinner bakom horisonten pga att jorden är rund, men det stämmer ju inte för då hade även horisonten varit rundad med tanke på att den sträckan i 180 grader är betydligt längre än avståndet ut till horisonten

Har du fler oklarheter du vill ta upp?

Nej, horisonten har aldrig någonsin varit ett bevis på att jorden är rund, det är en konsekvens av att jorden är rund.
Är du verkligen så dum på riktigt eller spelar du bara otroligt jävla dum på Flashback?
Citera
2024-12-27, 02:02
Avslutad
Citat:
Hur vet lilla fula korkade du att det är det då om du inte varit där?
Just det, du uttalar bara dig om saker du inte vet utan du gissar och ljuger om allt, glömde att idioter som du är så in i helvetes sjuka att de inte förstår det själv

Du vet att om du söker information så hittar du bland annat INTE hans påstådda dagbok, den har du tydligen läst i din fantasivärld där du kan fungera. Men ingen utanför din fantasi har sett den, är inte det lite märkligt?

Du är lika äcklig som vanligt ser jag.

Nämen vad hittade vi här då:

Citat:
EXPLORE A STRANGE LAND KEPT HIDDEN FROM THE PUBLIC – HERE FOR THE FIRST TIME IS THE SECRET DIARY OF ONE OF THE GREATEST ADVENTURERS WHO HAS EVER LIVED. – PLUS PROOF THAT THERE IS A VAST, UNCHARTED, CIVILIZATION EXISTS INSIDE THE PLANET

https://www.amazon.se/Secret-Diary-Admiral-Richard-Phantom/dp/160611137X
Citera
2024-12-27, 02:05
Avslutad
Citat:
Nej, horisonten har aldrig någonsin varit ett bevis på att jorden är rund, det är en konsekvens av att jorden är rund.
Är du verkligen så dum på riktigt eller spelar du bara otroligt jävla dum på Flashback?

Så varför drar ni då upp ämnet här i tråden om det inte är ett bevis? Eller plockade ni bort det "beviset" när det inte höll längre?
Citera
2024-12-27, 02:10
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Så varför drar ni då upp ämnet här i tråden om det inte är ett bevis? Eller plockade ni bort det "beviset" när det inte höll längre?

Aldrig någon som påstått att horisonten är ett bevis, det är du och dina likmaskätna kompisar som hela tiden hoppar tillbaks till det och perspektiv och vetefan allt.
Horisonten är en konsekvens av att jorden är en elipsoid, att du har svårt för det förstår jag för du verkar mest vara i din fantasivärld.
Citera
2024-12-27, 02:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crintegral
Varför tror du att man inte kan se hur långt som helst längs horisonten? Jo kanske för att jorden är rund.

Citat:
Aldrig någon som påstått att horisonten är ett bevis, det är du och dina likmaskätna kompisar som hela tiden hoppar tillbaks till det och perspektiv och vetefan allt.
Horisonten är en konsekvens av att jorden är en elipsoid, att du har svårt för det förstår jag för du verkar mest vara i din fantasivärld.

Nämen nu hade du fel igen, jag har tappat räkningen nu för ikväll, är du ute efter något rekord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in