Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Man kan besvara ditt totalt värdelösa inlägg med att det är bara att ställa sig vid havet och blicka ut mot horisonten och inse att den är spikrak i 180 grader, hade horisonten berott på att jorden varit ett klot hade såklart horisonten i 180 grader, också varit böjd eftersom den är mångdubbelt så bred som avståndet är till horisonten.
Jag ser fram emot ditt nya inlägg där du ska berätta hur dåligt jag mår och att jag söker en ny värld jag kan trivas i, bla bla.
Jag föreslår att du lämnar tråden för ingen kommer sakna din äckliga närvaro.
Vad snackar du om? Är det här verkligen det bästa du har att komma med? Att stå vid havet och titta ut som om du plötsligt skulle förstå hela universum bara för att du ser en rak horisont? Det är nästan skrattretande hur mycket energi du lägger på att bevisa absolut ingenting.
Har du ens tänkt på att jorden är så ENORM att den lilla kurvatur som faktiskt finns är för liten för att synas med blotta ögat över en kort sträcka? Nej, självklart inte, för du verkar inte ha några som helst ambitioner att använda vare sig hjärnan eller lite enkel vetenskap för att förstå världen omkring dig. Och att du ens drar upp det där med att "mångdubbelt bredare" visar att du inte fattar hur perspektiv och vinklar fungerar.
Och seriöst, det där personangreppet om att "ingen kommer sakna din äckliga närvaro"? Det är patetiskt. Om du inte klarar av att få dina idéer ifrågasatta utan att börja gråta över tangentbordet, kanske ett forum inte är rätt plats för dig. Stick och kolla på dina horisonter någon annanstans. Vi andra klarar oss alldeles utmärkt utan dina förvridna logiklekar.
Jag föreslår att du bokar en tid här omedelbart
http://www.dignitas.ch/index.php?option=com_content&view=article&id=14&It emid=3&lang=en
Säg till när du har tid så kommer vi flera och firar ditt utträde från genpoolen som du envisas med att smutsa ner.